Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Strezi

    őstag

    válasz Abu85 #11 üzenetére

    Nekem nagyon bejött a CELL/SPU programozás! Miután megvolt az alapvető infrastruktúra:
    - cell program fordítása bináris kódra
    - bináris kód beágyazása a generális kódba
    - bináris kód instance futtatás megadott paraméáterekkel
    szinte már gyerekjáték volt ;)

    A gyakorlatba mindíg ahhoz szoktam hasonlítani, mintha egy normál program csak cache-ben futna (256Kb Local Store), amit pedig azon kívül el akarunk érni, azt nem a memóriavezérló oldja meg, hanem kézzel kell berántani DMA-kon keresztül. Kicsit jobban tudatosul az emberben, hogy milyen adatokra is van szükség valójában. Leginkább emiatt lehet gyors a SPU-kód, mivel ebben a belső memóriában gyors volt a hozzáférés, lehetett számolni ezerrel az adatokkal. Ezen felül, vektoros kód ott még további sebességet hozoztt.

    A fenti modell ugyanakkor, amiben a főmag osztja ki a feladatokat, könnyen szűk keresztmetszet lehet 6-7 gyors SPU mellett. Igyekezni kell az SPU-nak csak a minimális induló adatokat, vagy csak egy feladatlista címét átadni, amiből már az SPU-k maguk "húzzák" a következő feladatot, és állítják össz a hozzá szükséges memóriaszeleteket is. Azaz a fenti (push) modell a gyakorlatban inkább egy SPU oldalon súlyosabb(pull) modellé fejlődött.

    Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

Új hozzászólás Aktív témák