- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Publikálta a Microsoft az MS-DOS 4.0 forráskódját
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- OLED TV topic
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Hobby elektronika
- Fujifilm X
Hirdetés
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
dkess
őstag
válasz Pingüino #211 üzenetére
OK, a plugineket hagyjuk. Igazából mindenfajta hibridre az az igaz, hogy akkor domborítanak, ilyen téren ha vegyes felhasználás mellett van pl. olyan munkábajárás melynek szignifikáns része a városi dugózás (ahol a légellenállásból eredő veszteség elhanyagolható az országúti/sztráda üzemhez képest) is ás ilyenformán itt előny a (részben) elektromos hajtás (azaz egyfelől nem a városban pufogok ki) és ez az elindulás-fékezés is számos alkalommal előfordul (azaz a fék visszanyerésből származó energiát tudja felhasználni az apró kigyorsításoknál). Ami nem ilyen üzem - ott azért eléggé közelít a belsőégésű autók tulajdonságaihoz ...
Az üzemeltetési költség előny igazán a tisztán elektromos autóknál tud igazán előjönni (már ameddig nem jön/jöhet képbe egy aksicsere). A hibridnél azért za elektromos rendszer mellett ott van továbbra is a belsőégésű is ...
Használtpiacról. Pont az olyan embereknél, akik 1,5-2 millió HUF -ért vadásznak autóra számít igazán a bekerülési költség. Ugye Ők azok, akik a szervizeléssel úgy vannak, hogy majd úgyis jól nem szervizeltetem majd (vagy legfeljebb, ha nagyon muszáj) avagy, ha komoly baja van, akkor úgyis eladom. Ebben a kategóriában a félmillió Ft is számít. Persze használtautó vásárlásakor legyen zsebben plusz félmilla a várható és váratlan szervizköltségekre, de ez mindkettőre igaz (másfelől ezt sem nagyon szokta mindenki betartani). A hibideknél meg az elektromosoknál is a 10 éves nagyságrendnél meg azért ott a para, ha az aksipakk -ot cserélni kell hamarosan (pár éven belül), akkor az még egy kettőstömegű lendkeréknél is sokkal fájdalmasabb dolog és többe lehet, mint az autó értéke (gazdasági totálkár). Mielőtt azzal jönnél, hogy meddig bírja egy aksi vagy az elektromos rendszer cakli-pakli - jelezném, hogy nem engem kell meggyőznöd, hanem az átlag autóvásárlót ebben az ársávban. Azért 10 év felett éppen e miatt már a hibridek és elektromos autók sem tartják annyira jól magukat. Egyébként pont a miatt is, mert ott ketyeg az a "időzített bomba".
Egyébként én e-autó párti vagyok. Az üzemanyagcellát ugyanúgy zsákutcának tartom (ennek sok oka van). Ugyanakkor, ha nem lehet kutaknál a legolcsóbb népautókat is pl. negyedóra alatt feltölteni (és az aksik ezt kultiválják is minimum 10+ év élettartammal) és/vagy nem fog pl. minden panel előtt levő parkolónál ott virítani a töltőfej, akkor esélytelen az igazán tömeges elterjedés (ugye ezek elég "sci-fi" kategória). Persze az is kellene, hogy 10-20% -al ne legyen drágább az újautó ára a belsőégésű típustársnál meg sajnos az is benne van, hogy amennyiben pl. az EU -ban az autók felét elektromosnak akarnánk, akkor akkor a "világ összes lítiuma nem elég" (azaz csak ki kéne találni valami alternatívát már) ...