- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen TV-t vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen monitort vegyek?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Gaming notebook topik
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pingüino
senior tag
Városon kívül sem mindegy. Nyilván nem akkora a különbség, de ott is meglátszik, hogy a fokozatmentes váltó optimális fordulatszámon tartja az Atkinson ciklusú motort, vagy egy Ottó van szétpörgetve, mert nincs kövi fokozat. Pláne, hogy ha számít a városon kívüli fogyasztás is (pláne a pályázós), akkor feltételezhetjük, hogy nem 10.000-et megy az ember egy évben. Ha jobban belegondolsz, ott is bőven kijön a különbség.
Az akkucseréről 2 dolog:
1.: Egyáltalán nem szükséges, és nem is szokták az egész akkupakkot cserélni. Ez legutóbb talán 15 éve volt így. Manapság ha meghibásodik egy cella, akkor csak az adott cellát cserélik, ha egyáltalán cserélni kell, mert sokszor regenerálható is. Ráadásul már most a legtöbb városban van is olyan, aki ezt szakszerűen el tudja végezni.
2.: A használt piacon bőven vannak 400-500-600e kilométert futott taxinak használt prius-ok. Nem véletlenül. Iszonyat strapabírók. És ilyenkor még megveszik őket magánemberek, mert lazán mennek tovább. Sima benzinesből egy 400.000-et futott autót már nem nagyon fogsz sokáig használni teljes motorcsere nélkül.
Ez az "időzített bomba az akkupakk" olyan dolog, mint a turbó. Arra is mindenki azt mondja, hogy "jajj, kényes, ha meg tönkre megy, rámegy a gatyád is". Nekem turbódízelem van jelenleg, majdnem 300k-s futással, és a turbó köszöni szépen, jól van. Nem hogy cserélve, de még felújítva sem volt, mióta kijött a gyárból.Szóval igen, a tisztán villanyos a leghatékonyabb, de a hibrid is bőven megéri. Pláne, hogy ugyanúgy tankolható bármelyik benzinkúton. A használtra vadászó olcsó jánosok meg csak azért nem veszik, mert nem értenek hozzá. De pont ezt mondtam, hogy nem az áruk a baj, hanem hogy senkit nem érdekel a létezésük. Ez a "megveszem a legolcsóbb autót, amit találok, aztán megy ameddig megy" egyébként főleg első autónál van így. Ha valakinek már pár éve van saját autója, és tudja, mennyi baj tud lenni vele, és milyen pénzeket kell néha bele ölni, az következő autónak már el fog gondolkodni az üzemeltetési költségeken is, hidd el. Ja, és most jut eszembe. Ugye említettem, hogy a hibridek értékállók. Egy benzines autó 5 év alatt simán elveszti az értéke harmadát legalább. En pl. annó kerek 1M-ért vettem az egyémet, most 6 évvel később 600k-ért mennek ugyanezek. Ennyiért tudnám eladni. Ha most megveszel egy prius-t 2.2-2.5M-ért, 5 év múlva még simán eladhatod 2M-ért, ha egyáltalán el akarod adni. Ez sem mindegy.
A tisztán elektromosakkal meg am vannak gondok, kezdve a hatótávval, a töltési idővel, a kiöregedett akkuk kezelésével, stb. Viszont neked is mondom, nézz utána a NanoFlowcell-nek. Ha ez széles körben elterjed, az megváltoztatja az egész autóipart.