Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz Reggie0 #226 üzenetére

    Általános tévhit.
    Nem ereget az semmilyen kormot. Összegyűjt a kipuffgázból a koromrészecskéket, és amikor a bemeneti oldalon a nyomás elér egy bizonyos mértéket a kimeneti oldalhoz képest (ezért van a dpf két végén két cső), akkor a célprogram a nyomáskülönbségől tudja, hogy megtelt a szűrő, és regenerálni kell. Ezt általában többlet üzemanyag hozzáadásával oldják meg, ami felhevíti a kerámia-betétet, ami hatására a korom elég. Többlet co2-vel jár, viszont kvázi nincs korom (2-4%-a jut csak ki a légkörbe). Az más kérdés, hogy tökéletes égés nincs, így a korom egy részéből hamu lesz (+ a motorolaj elégésekor is keletkezik hamu, ezért kell bele alacsony hamusodási hajlamú motorolaj), és mivel a hamu nem éghető, előbb-utóbb a dpf megtelik. Ekkor cserélni kell, ami mondjuk egy 6-8 éves, 2milliót érő autónál simán lehet 4-500.000-es tétel... ilyenkor jön a felismerés, hogy "majd Józsi fia kiüti"...
    hence the word: diesel particle filter (dpf).

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

Új hozzászólás Aktív témák