Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rolly

    veterán

    #1Tigerclaw inkább középkategóriás egy ilyen elektromos mert felszereltségben sem alap fapad verzió

    #3k-adi
    Ennek a kis márkatársát használjuk 5 hónapja 6000 km szinte csak itthon töltéssel átlag 800 Ft-ból teszünk meg 100km-t (ja és ebben már benne van az útközbeni töltés ami a 6000 kmből kb 1000 km-en (500 és 300 km-es utak) kellett néha) Legutóbb Dunaújvárosban kellett tölteni kicsit mire leálltunk bementünk a Decatlhlonba mosdóba majd vettünk egy innivalót eltelt 15 perc és mehettünk tovább :) mert csak 10-12 kWh áramot kellett rátölteni az autóra :)

    #4thboxx
    a hidrogén hajtás ezt a versenyt már elbukta. Személyautóban nem éri meg 80-100 kWh akkuk gyorsabban tölthetők (18 perc a most megjelenő autóknál a 20-80%-os töltés 5 perc / 100 km-re)

    #7GreenGoblin
    Várd de bár jelentősen jobb az energiasűrűség igazából a nagyobb cellák és a kiváltott váz súly és térfogat arányával jelentős előrelépés nincs - vagyis úgy fogalmaznék, hogy a többi gyártó is kb ilyen növekedést ért el időközben cella szinten. Szuper technológia de egy hibás cellát ott nem lehet cserélni...

    #8g0dl
    nem mindegy, hogy egy benzinkút vagy tartálykocsi felrobban és 50-100 méteren belül van gond vagy egy hidrogén töltőállomás robban fel és 200-500 méter között is törnek az ablaküvegek :). Ahogy balesetnél sem mindegy, hogy durranógáz robban mondjuk :)

    #9Zizu33ÚjVálasz2021-04-13 21:24:57
    Mennyit mész naponta? Mi évi 20.000 km-t ebből 12 út ami 500 km-es, 12 út ami 300 km-es a többi ez alatti ... az autó télen 200kmt tud (e208) nyáron 250-et tavasszal ősszel 300-at (kb 100-110-es tempóval autópályán 120-130 között megyünk de átlagban a 100 se nagyon jön ki bár tény, hogy nem sokat tudunk autópályán menni arra amerre járunk)

    Egy mai elektromos autó akkuja 1500-2000 közötti töltési ciklust bír ki így (ígért tesla akku elvileg 15000, LiFePo akkuk 4000) tehát még a legrosszabbal számolva is egy 50-es akku esetén 300e-400e km (nagyobb hatótávot nézve akár 600e km is) benne van egy autóban. Ha mi évi 20e km-t megyünk 15-20 évet kibír az autó aksija... 0-100-as ciklusokat nézve. Ha mondjuk 20-80-at nézünk abból 2x annyit kibír akkor tovább nő az autó akkuja által megtehető hatótáv. A lassú AC töltés kevésbé viseli meg az akkor a DC jobban...
    Elektromos autót az vegyen aki otthon tudja tölteni.

  • Rolly

    veterán

    válasz Tigerclaw #29 üzenetére

    évi 20e km-ből 15-17e km-t ki tudunk váltani vele (0 köztöltéssel) napelem van az autó 8,5 volt támogatással hasonló felszereltséggel benzin 6,6 diesel 7,2 lett volna. Évi 400e Ft körül is hozhat üzemanyag és fenntartásban az autó

  • Rolly

    veterán

    válasz Pro Koryak #31 üzenetére

    Peugeot e208 volt támogatással 8,5m. Tudom az a támogatás ami csak 1 napig volt elérhető, de mikor meghirdették a pályázatot akkor mentünk volna használt i3-at megnézni. Így nem használt autó lett, hanem vártunk 2 hónapot és reggel nyolckor leültünk pályázni...

    Napelem bővítés volt hozzá idén 1,5 m Forintért összesen 3,8m volt a napelem így összesen. Évi 320-330e Ft áramot termel évente (12 év megtérülés a nem ideális tájolás miatt), de így minden áramunk fedezve van + a gázszámlánk 160 éviről 60e-re csökkent (klímás fűtés miatt). És most az évi 300e Ft-ot spórolunk a dieselen is (ha az áramot 38 Fttal számolom) és 125e-t hoz a napelem bővítés.

  • Rolly

    veterán

    válasz <Lacy85> #35 üzenetére

    egy first edistion ami gyárilag 16-17 körül volt... bemutató autóként 12-13 között elvihető :) az új kis akkus változatok meg fapad (lekisebb felszereltséggel) 10-11 között

  • Rolly

    veterán

    válasz k-adi #38 üzenetére

    Itthon már több mint 100e (nem néztem utána pontosan de 300e körüli adat rémlik) az itthoni napelemesek száma, bárki akinek van tetője annak lehet napeleme. Főleg idén volt nagy lehetőség 50%-os támogatással és szaldóval együtt telepíteni napelemet, de aki nem lépet erről már lekésett.

    Nem gondolom, hogy annyira speciális a mi helyzetünk, mert a hazai autók 40 km-et mennek átlagban naponta... Természetesen van aki ennél kevesebbet, az ne vegyen elektromos autót (vagy használtan valamit olcsón) vagy sokkal többet megy akkor megint csak nem jó neki az elektromos autó, de a hazai új autó piac felének legalább (aki új autót vesz évente cirka 130-140e autós) annak megfelelők lehetnének a mostani elektromos autók is.

    Idén is lesz pályázat ha tippelnem kellene május-június között lesz már róla információ. Így aki akar az tud pályázni idén is... Persze időben kell odaülni a géphez.

  • Rolly

    veterán

    válasz Lami66 #46 üzenetére

    hát azért a 2000-es dieselt ne hasonlítsunk egy mai turbós kis köbcentis benzines vagy mindennel is ellátott diesel autóhoz...

    Megjegyzés - nem vagyok autószerelő -, de például az enyémben nincs kettős tömegű mert automata váltós :), lehet a tiedben sincs...

    Mai dieselek - nekünk 2017es van az elektromos mellett szintén francia :) - FAP, AdBlue, részecske szűrő van benne.
    - ismerős csak városban használ dieselt részecskeszűrője beállt mint a gerely cserélni kellett (takarítani se tudták)
    - nekünk mi mászkálunk messzire is (sőt most már csak oda bár akkor is nehezen vesszük elő a dieselt) Adblue hiba a 2,5 éves autón :) 350e lett volna a szerviz, de garancia volt az autón, mert 2 évről bővítettük 190e Ft-ért 5 évre a garanciát

  • Rolly

    veterán

    válasz #16820480 #50 üzenetére

    évente 2x elővételre nem vennék autót :) arra inkább bérelnék de nálunk is az elektromos lett az elő számú ha nincs idő megállni útközben tölteni akkor megyünk csak a diesellel, de így se nagyon éri meg fenntartani a dieselt, mert most hetente állhatok ki vele, hogy megmozgassuk és ne rohadjon bele a gázolaj :( ...

  • Rolly

    veterán

    válasz Lami66 #52 üzenetére

    tudod mikor ér egy 20 éves autó 1 millió forintot :D ... a mi 15 éves Fábiánk kb 400e-t ér :) és a te 20 éves autód (ahogy az én skodám) is más liga volt még az autógyártás egy szebb korszakából. A mai autók érzékenyek az üzemanyagra, a használatra a mindenre is...

    Például:
    - Skodát leraktunk tél elején tavasszal indult
    - 308-ast lerakjuk 1 hónapra akkor már startstop nem működik mert az akku közben merült és amíg nincs feltöltve addig ugye nem megy logikusan. Legközelebb 1 hónap múlva elővettük akkor először pöcre indult, majd mikor álltam volna vissza a garázsba akkor nem indult csak tekert... 1-2 hónap állás alatt az üzemanyagba valami lerakódott és 5-6 indítás kellett neki mire be tudott indulni de az alapjárat még instabil volt. Szóval mehettem egy 20-30 km-es körre sport módban, hogy kitisztuljon belőle a lerohadt 2 hónapos üzemanyag... Skodánál ilyen se volt

  • Rolly

    veterán

    válasz Kinder #65 üzenetére

    Azért pár dologba - mint szintén e autós belekötnék :):

    Arra a piacra gyártanak, és rohadtul nem izgatja őket, hogy itthon a fapad verzió is minimum az 1 éves teljes fizetésedbe kerül.
    Azért egy 5 millió benzinesre sem igaz, hogy minimum 1 éves fizetésbe kerül ha az átlag hazai fizetéseket nézzük még átlag fizetéssel is 2-3 év között van és akkor a 11m (8,5-es) elektromos e208ról nem beszéltünk és a te 20-23m közötti Model 3 performanceodról sem :)

    e208 esetén másoknál huddal simán benne van a képben a főbb információ nem kell a középső kijelzőt nézni. Kinek tetszik a középső nagy kijelző kinek nem. Nekem mondjuk nem mert én szeretem sofőrként "pilótaként" érezni magam az autóban :)

    Belső anyaghasználatban és minőségben az e208 (11m árával) kenterbe veri a Teslat :).

    Fogyasztás nem szokott érdekelni elektromos autóban de ha igen simán kirakom a 3D-s parasztvakító kijelzőre nem hiszem, hogy ezen bármelyik klasszikus gyártó nagyon izzadna :)

    Menü rendszere jó a a Teslanak de grafikája kb egy 5-6 évvel le van maradva a mai trendekkel (félreértés ne essék sok elektromos autó meg 10-15 évvel :D). PSA menüjében vannak elrejtett és elérhetetlen baromságok, de az android autó miatt nem sokat szoktam menüben mászkálni csak órát állítani és kerékcserénél nyomást inicializálni :) . amúgy megy gyorsgombokkal elvagyok.

    Az első csomagtérnek az a lényege, hogy oda rakd a kábeleket :) ... ezt az egyet nagyon irigylem a M3-ból longrangeből meg az akkut :) ugye a milyen csak 45 nettó akkus 60-70 közötti akkuval főautónak is jó lenne a kis e208-as.

    Takarítás minden autóban ennyi ami új és vigyáznak rá.

    Majd ha a gyerekek megnőnek és hátul kell ülniük szidni fognak a nyakukba lévő lábakkal :D - ezért jó a Tycan, eTron GT, PSA lábgarázsa :) így hátul kényelmesebb ülni (bár e208 nem pálya mert kicsi hátu la hely de jobban beférni mint a Zoéba hátra pedig a Zoé nagyobb)

    Mi költöttünk az e208ra pluszban 400e körül vettünk még 6 év garanciát így 8 év teljeskörű garancia van a kocsira :)

  • Rolly

    veterán

    válasz <Lacy85> #69 üzenetére

    Az a gond, hogy egy 508 GT beltéri után elég sok autó belső anyaghasználata és kidolgozottsága nem lesz megfelelő :) . Nekünk csak GT Line 308aa van az is egy szép és kellemes belterű autó

  • Rolly

    veterán

    válasz #16820480 #76 üzenetére

    én meg pont azt szeretem, hogy sofőrként minden hozzám igazodik az autóban. Nem egy sima ülésen ülök mint egy utas csak elém raktak egy kijelzőt (ami nem felém néz) és egy kormányt ami még bumszli is minden design nélkül...

  • Rolly

    veterán

    válasz Kinder #78 üzenetére

    Szóval szerinted itt 2 milliós fizetés indokolt havonta adózás után? Te sem a realitások talaján élsz :) ...De amúgy egy 5milliós autóhoz is nettó 400e-es fizetés kellene és 1 év alatt semmi rezsi meg megélhetés... 5 milliós autó mellé cirka 600-700-es fizetés kellene még normális esetben is és akkor nem számoltunk albérletet hanem feltételezzük, hogy van hol lakni.

    Minden anyagban jobb egy allure felszereltség 11 millióért (e208), mint amit 16,5-ért a Tesla a M3-ba bele tudott rakni :) bár a kínai összeszerelés minősége sokat javult az tény, de ettől még egy középkategória Peugeot is szebben kidolgozott belső térrel rendelkezik és nem jöttem luxus autókkal :) ... lehet ezen vitatkozni és úgysem fogjuk egymás meggyőzni (pedig amúgy az e208 anyaghasználata elmarad egy hasonló 308-as vagy 508-astól) - lehet szó a kormány kidolgozottságától, a kapcsolók króm megmunkálásai. És kézre állása tudom te 1 gombbal mindent is tudsz állítani :) de nekem meg 4 gomb áll kézre a 4 funkcióhoz :) persze ezen sincs sok értelme vitatkozni :) mert ez is ízlések és pofonok.

    Nekem 2 kábel van mindig a kocsiban 1 240-es töltő és egy Type2-es kábel. De vettünk még 3 fázisú töltőt is az is hordozható de az csak akkor van bent amikor kelll... sajnos az e208 csomagtartója kicsi elöl meg nincs pedig igazából egy kisebb tároló elférne 2 kábelnek ebben is az orrban.

    75 már elégséges a 45 azért sokkal kisebb és bár az esetek 90%-ban elég a 10%-ra kellene nekünk a 75-80 közötti nettó ... Illetve mivel itt külső nem annyira aerodinamikus mint a M3 így a fogyasztás sajnos nagyobb :( ... De 70-75 nettó akkuval ellenénk... De majd 4 év múlva veszünk egy Audi eTron Q4-et :) dupla motorral és akkuval ha már tegnap mutatták be 21m körüli áron... akkor 4 év múlva 2 évesen keveset futott autóra beújítok 15 körül :).

    Zoéban nem a lábtérrel van gondom, hanem mivel sík padlós az alja az akkuk miatt így a hátsó ülés magasabban van kicsit így én a 187 cmrem már a plafont elérem a fejemmel... Amúgy lábtér van benne... A kisebb e208-ban mivel van "lábgarázs" így lentebb van az ülés és bár térben kevesebb a hely a fejem jobban elfér... Ettől még nem ülnék az e208ban 1 órát hátul :) de mivel én vezetek nekem nem is kell :D.

    E208nál kíváncsi leszek majd az akkura, hogy hogy bírja mivel PSAnál még nem nagyon van tapasztalat.

    Szervíz: e208-nál sajnos azért van szervíz költség (nem igazán neked hanem információként)
    1. év vagy 12.500 Km után gépre dugják státuszt nézni (miért nincs OTA és távoli elérés :( pedig az app eléri elküldhetne minden adatot és be se kellene menni) (10-15e Ft)
    dieselnél 1 év 15e km: 50-60e Ft

    2. év vagy 25.000 Km fékolaj csere (50-60e ft) + státusz
    dieselnél 2 év 30e km: 100e Ft

    3. év vagy 37.500 KM státusz (10-15e Ft)
    dieselnél 3 év 45e km: 70e Ft

    4. év 50.0000 Km fékfolyadék és hűtőfolyadék csere (cirka 100e körül lehet)

    diesel árak a nálunk megtörtént szervíz díjak a diesel autónknál

  • Rolly

    veterán

    válasz k-adi #85 üzenetére

    Az ésszerű döntés ezek közül a Q40 lenne a nagy akkuval ... de azért a szívem inkább a Q50-est venné :) . De újonnan ez már túl van az én általam autóra költhető összegnek :) ... így majd 1-2 évesen akiós áron :) ...

  • Rolly

    veterán

    válasz Peat;) #90 üzenetére

    látszik, hogy nem látod a PSA platform lényegét és abban rejlő potenciált pont a mostani kettős korszakra, ahol még az elektromos autó platformok mellett a belső égésűt is ki kell szolgálni...

    ezért ilyen ez az autó ... De amúgy a mokka az egy suvosított corsa szóval a csomagtartó ezért akkora amekkora...

    A sima villany autókhoz képest a PSA villany autóinak két hátránya van:
    - légellenállás és ennek okán a fogyasztás magasabb (cirka 15-20%-kal) ezzel lehet vitatkozni de lehet választani, hogy valaki szopott gombóc kavicsot akar vagy normálisabb kinézetű klasszikusabb autót... (PSA ez utóbbi mellett döntött... de például az eC4 ugyanezzel a rendszerrel már 10%kal kevesebbet fogyasztva öszvér a design és hatékonyság tekintetében)
    - nincs első csomagtartó amúgy még az e208-ba is kicsi rendezgetéssel beleférne de a platform miatt ezzel nem foglalkozott a PSA. S igazából ahol van normális méretű frunk (Tesla kivételével) ott hátsó kerékhajtás a jellemző PSA meg első kerekes :)

  • Rolly

    veterán

    válasz Kinder #94 üzenetére

    ezt írtad "Arra a piacra gyártanak, és rohadtul nem izgatja őket, hogy itthon a fapad verzió is minimum az 1 éves teljes fizetésedbe kerül."

    Opelről volt szó ami alap hangon cirka 4-5 millió tehát ez az éves fizetés de ennyi sincs tehát itthon az átlag se kap ennyit a medián valahol 3-4 millió között lehet... de lényegében lényegtelen :)

    [ Szerkesztve ]

  • Rolly

    veterán

    válasz Noukoum #104 üzenetére

    Azért egy 16-22 vagy 40 milliós autó esetén ne jöjjünk már az ingyen parkolással... Mert ez echte fillerbaszás :) ... Nekünk is van elektromos és leszarom az ingyenes parkolást (bár az elmúlt 1 évben mindenkinek ingyenes )...

    Nekem bejön, hogy csendes, olcsóbb a fenntartása. És mivel a cégem egyik célja a CO2 mentes működés így beruhaztunk egy elektromos autóra... Ha 70-80 közötti akku lenne akkor tartalék Diesel se lenne a háznál. Viszont mivel azt eladni nagy bukó és a kis elektromosban csak 45 nettó akku van, így egyelőre marad a Diesel is...

  • Rolly

    veterán

    válasz Noukoum #108 üzenetére

    nekünk a parkolás évi 5-10 ezer forint :) mert általában metró végállomásig bemegyek kocsival és onnan metróval tovább, de mivel a napok 99%-át home officeban töltöm így ez nálam tényleg nem releváns akinél 300e ft az már tétel természetesen. (a saját esetemből indultam ki :) )

  • Rolly

    veterán

    válasz 7Heads Drago #116 üzenetére

    matek személyenként más... Saját használat és beruházás... HA valaki egy használt 2m autót hasonlít újhoz annak sose fog kijönni, de igazából ez már almát a körtéhez eset amivel foglalkozni is kár...

    Mert ha új autót nézünk akkor újhoz nézzük, ha 5 éves használtat nézünk akkor 5 éves használthoz. De még ezeket megtartva se mindegy, hogy az ember egy Daciat néz vagy egy Mercit, mert a kettő ára és minősége nem egyforma, de mindkettő autó és gurul :)

    Nálunk cégbe lízingnél új autó jött szóba vagy max 6 hónapos használt ott már a matek - mivel állami támogatás is volt - szerintem már leírtam elég jól kijött..

    6,5-7,2-ért belső égésű autó (felszerelés is azonos) vagy 11-2,5 azaz 8,5-ért elektromos autó.
    Különbség 2-1,3m forint.
    Megtakarítások 5 év alatt:
    - 4x12x11000 Ft cégautó adó 528.000 Ft
    - évi 20.000 km-re nézve - még ha fizetek is az áramért (évi 300.000 Ft) 1.500.000 Ft üzemanyag spórolás
    - szerviz kb fele kb 300e Ft 5 év alatt a megtakarítás
    - parkolás (keveset parkolok) 50.000 Ft mondjuk 5 év alatt

    Tehát öt év alatt az elektromos autó ugyanazzal a mi használatunkkal (értsd országon belül pesten 0-áson belül és rendszeresen Budapest-Kiskőrös valamint Budapest - Békéscsaba táv) körülbelül 2,3m forintot hoz tehát már így 300e Ft-tal bentebb vagyunk.

    Várható érték csökkenés nagyobb az elektromosnál de összességében 5 év múlva többet fog érni mint a belső égésű tehát mondjuk 5 év múlva:
    - belső égésű 100e km-rel ér 2,5 milliót
    - elektromos 100e km-rel ér 4 milliót

    5 év alatt olcsóbb volt az elektromos összesen 1,8m forinttal.

  • Rolly

    veterán

    válasz 7Heads Drago #119 üzenetére

    Miért lenne téves a számolás? Te használod az autót vagy én? Leírtam a felhasználási szokásainkat az alapján jött a számítás, egyáltalán nem téves. Évi 20.000 kmt megyünk...

    e208 esetén mi 11m-ért Allure-t vettünk amiből 1-2 extra maradt ki (panoráma tető, nagynavi), de amúgy minden belefért és így a támogatást is megkaptuk rá... Persze kis autó de jelenleg párommal ez elég amúgy ha lenne egy gyerek még akkor is beférnénk... két gyerekkel már nem.

    Az, meg hogy kisakkus relatív mert 45 kWh azért inkább a közepes autók közé tartozik... egy seggel én max 250km-t vezetek ebben az országban (bár tény, hogy ebben az isbenne van, hogy ahol lakunk kb ennél messzebb nem nagyon van az országhoz tartozó rész :) ) nyaralás évi 1x van ha most mennénk simán bevállalnám horvát tengerpartot is... persze éjszaka mennénk amikor nincsenek sokan és tuti lenne szabad töltő (ráadásul az meg Horvátba még ingyenes jelenleg :) )

    Ha Senj-t nézem (legközelebbi tengerpart) akkor 1 óra 4 perc töltés kell. Két helyen szoktunk megállni 30-40 percre határ előtti benzinkút és Zágráb után Karlovac előtt. Tehát nem jelentős a különbség ...

    Zadarig kb 1 óra 50 perc töltés kellene ekkora távon mi 2 megállást szoktunk csinálni és akkor eszünk (nem autóban) így 1-1 megállás 30-40 perc tehát 1-1 óra 20 helyett lenne 1 óra 50 perc a megállás és máshogy kellene a kajálást megoldani...

    Ha meg még délebbre megyünk akkor még egy megállót szoktunk beiktatni... Visszafelé meg feltöltenénk az autót a hét közben a szállodánál vagy az apartmannál...

    Szóval nekünk az autó ha csak elektromos lenne kb itthon 12x30 percet és évi 1x 4 óra kompromisszumot jelentene nyaralásnál. Megint hangsúlyozom a mi felhasználásunkkal. Mondjuk mi nem indulunk el 1000+ km-re kocsival ...

Új hozzászólás Aktív témák