- Milyen RAM-ot vegyek?
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Asztrofotózás
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
Hirdetés
-
Lopják az LG akkutitkait
it Inkább licenceli ezentúl az akkumulátoros szabadalmait az LG Energy Solution, mert túl sok a jogsértés. Az LGES mellett az UMC is az autóipar egyre lassuló keresletére figyelmeztet.
-
Ingyenes az Epic Store-ban az Industria
gp Extraként a LISA: The Definitive Editiont kapjuk meg ajándékba.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
NA és mivan az itt beharangozott megoldással?
Erre lesz valami csinnadrattás 2 gpus kártya, vagy csak "vegyél kettőt és légy boldog"?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
varhato volt sajnos, utobbi evekben a multiGPU tamogatasa egyre gyengebb es gyengebb lett. 2013 es 2019 kozott hat evig multiGPUztam (lehalt az egyik kartya), a kovetkezo setup mar egykartyas lesz.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
#82819712
törölt tag
válasz Petykemano #1 üzenetére
És mi van a chipletes megoldásokkal ahol IO van ?
Ha valaki ennyire nem akar termékpalettát lefedni mint AMD akkor tökéletes megoldás lenne, ennek ellenére halvány nyomát sem találni sehol... Nem látom a hardveres megoldás problémáit inkább azt gondolom a windowsba ennyire nehéz valamit berakatni. -
#82819712
törölt tag
válasz Petykemano #4 üzenetére
Csak ezt az egészet (2 GPU összedolgozása közös memória eléréssel ) Mr. Wang kezdte el pedzegetni, aztán mikor hallottál Wangtól nyílvános interjút?
E3-on sem ő beszélt. -
Prof
addikt
Ezt nem ertem, sose volt szukseg jobban tobb GPUra mint a 4k, 8k kijelzok megjelenese ota...
Az Apple nem veletlen rak 2 GPUs AMD kartyat az uj MacPro-ba.Ennyire dragabb lett a gyartasa / technologia a VGA kartyaknak???
-
Dr. Akula
nagyúr
Ez elég merész lépés egy olyan gyártótól aminek a csúcsterméke is csak a konkurrencia középkategóriájának tetejét célozza. Azért még elég sok DX11-es játékkal játszunk, amihez 4K-ban azért elkél a CF.
[ Szerkesztve ]
-
KROK640
veterán
Nekem is volt 2GPU-s rendszerem, 2010-2013 között. Már akkoriban sem dobtam magamat hanyatt, hogy mennyi játék támogatja... a fogyasztás bezzeg az egekben volt. A rákövetkező kártyám meg fele annyi fogyasztásból még erősebb is volt!
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
con_di_B
tag
A CF és az SLI alapvetően egy-egy hack voltak, amik jórészt arra épültek, hogy a régebbi, primitívebb motorok ugyanazt a néhány renderelő algoritmust használták orrba szájba. Ezekre működött az, hogy a GPU gyártó kimókol 2-3 multi-GPU üzemmódot, kiválasztja adott játékkal melyik működött úgy ahogy, beteszi driver profilba és kész.
A modern engine-ek sokkal kevésbé kiszámíthatóak, ergo kár is erőlködni, viszont cserébe a modern API-kban végre világosan programozható a két (vagy több) GPU külön-külön is. Ez az amire az AMD mGPU néven hivatkozik. Magyarul ha a fejlesztők akarják, ezután is lehet több-GPU mód a játékokban, sőt, hatékonyabban, mint régen.
Plusz, ha nagyon nem akarnak agyalni, akkor ha jól értem a cikkből az egyik framet az egyik a következőt a másik stílusú multi-GPU-ra
(AFR) meg lett szabványos megoldás. -
#16939776
törölt tag
Ebben a hatékonyabb formában is csak a magas felbontás, alacsony fps együttálláshoz lesz érdemes bevetni, ahhol a +1 frame-nyi delay és a mikroakadások között még el lehet. pl.: szimulátorozgatni.
Nekem 2008-2010 között volt, akkor még azt hittem "ez lesz a jövő"
[ Szerkesztve ]
-
Prof
addikt
Én őszintén nem értem, mivel az egész GPU architektúra a masszív párhuzamosításról szól. Eleve a Vulkan API egyik legjelentősebb funkciója a nagyon hatékony MultiGPU kezelés tudtommal.
Ok ott van a késleltetés, nem lehet 100%-ban azt a latencyt nyújtani, mint egy PCB-n lévő GPU esetében, de aki ezzel akar szórakozni az ezt tudja.
Nem kéne, hogy olyan nagy dolog legyen egy játékban ma már a multiGPU support. A Stadia virtuális játék streamszerver szoftver-hardver oldalára is kíváncsi lennék nagyon, hogy lesznek a Navi kártyák kezelve.Csak valami gazdasági okot tudok elképzelni nem akarják, hogy az legyen ami volt régebben hogy 5éves használt olcsó kártyákból épített multiGPUs rendszerrel lenyomd az aktuális új kártyájukat.
[ Szerkesztve ]
-
K0vasz
aktív tag
gondolom, az van az egész mögött, hogy egyrészt marginális azon userek száma, akik több GPU-t használnak, másrészt erre külön kell programozni (driver oldalon, játék oldalon), ami további erőforrásokat igényel a cégek részéről
magyarán egyszerűen nem éri meg se az amd-nek, se a játékfejlesztőknek ezzel vesződni
-
#16939776
törölt tag
válasz Dr. Akula #18 üzenetére
Pedig CPU-nál is ugyan az az analógia érvényes: Amíg 1db cpu-n belül van a 2*n mag, amivel a teljesítmény duplázás a cél, addig probléma mentes ezek kezelése az OS részéről, de ha 2db cpu-val van megvalósítva 2*n mag, akkor már olyan OS kell, amely figyelembe veszi, hogy a két CPU magjai közötti adatmozgás késleltetéssel történik, valamint, nem futtathat, olyan mindkét cpu-ra kiterjedő feladatot, aminek az adatforgalmazása ezt a kapcsolatot bedugítaná.
Egyik esetben sem használható univerzálisan minden feladat a teljesítmény duplázására, a hardver duplázása, mindkét esetben optimalizálni kell (meg kell próbálni) minden egyes programot az adott hardver kiépítésre, ha az OS ezt nem tudja maga elvégezni.
-
-
Dr. Akula
nagyúr
A körforgalomban is egyszerűbb átrongyolni a füvön, mint megkerülni, mégis azt ajánlják. A driverek fő részeit se azért írják asm-ben, mert az egyszerűbb mint Java-ban, hanem mert hatékonyabb, gyorsabb. Hát most itt is el kell gondolkodni azon hogy akarunk-e hatékonyságot növelni, vagy elég a pingvinezés.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Dr. Akula #23 üzenetére
driver jellemzoen sebessegre kritikus es limitalt feladata van, oda oke az ASM.
viszont ha megnezed halozati egysegeknel is szepen elmentunk PLC felol embedded Java fele.
parhuzamositasnal jellemzoen ket nehezseg van:
- nem parhuzamosithato kod aranya. ez amdahl torvenye es felso limitet ad, hogy mennyit lehet nyerni.
- interleavings miatt a minosegbiztositas nehez.
tetejeben a critical sectionok vedelme is problemas. nem zar az ember eleget es hibas mukodes a vege, tul sokat zar az ember es oda a potencialis sebessegnovekedes. szoval persze, lehetne a program hatekonysagat novelni, de ezt komplexitasban (es fejlesztesi idoben) fizetnenk meg, az a hatekonysag csokkenne.multiGPUnal is a problema, hogy tobb GPU kozott pl konzisztenciat kene tartani egy valaszidore erzekeny valosideju rendszernel (jatekok azok).
meteoreső: a mac *NIX, de nem ezen mulik. computenel taszk eloszlas nem annyira problema, pl valaszidok inkabb csak feladatszervezes szempontjabol erdekesek, de nem csinalnak potencialisan hatalmas frametime spikeokat.
macon eleve nem jatszik senki, a crossfire meg arra volt.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Dr. Akula
nagyúr
Én elhiszem hogy nehéz, főleg ha a soros kód szemléletet akarják ráhúzni, de mivel a technológiai korlát az nem olyan mint a magyar alkotmány, hogy bármikor módosítható, ezért csak muszáj lesz Mohamednek mennie a hegyhez. Anno a Cell proci programozása is teljesen más gondolkodásmódot kért, mégis megtanulták a PS3 fejlesztők. Ha a jelenlegi modell nem jó, ki kell találni egy újat ami működik. Persze ezt nem én fogom, mert akkor már szedném érte a jogdíjat.
-
válasz Dr. Akula #27 üzenetére
a a jelenlegi modell nem jó, ki kell találni egy újat ami működik.
marmint a jelenlegi modellek kozul egy se felel meg a feladatra?
tobb programozasi paradigma van es van, aminek pont a parhuzamositas az erossege. iterativ nyelvekkel is megoldhato, de vannak a celra jobb eszkozok.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz Dr. Akula #29 üzenetére
ez kb olyan, mintha felvetned, hogy a festok ecset helyett miert nem hengerrel festik a kepeiken a hatteret, hiszen gyorsabb es az is egyenletes hatteret ad.
pl prolog remek parhuzamositasra, viszont nem igazan alkalmas valosideju rendszerekre. jatekoknal fontos, hogy minden frame idoben ki legyen szamolva es ne legyenek frametime spikeok. tehat hiaba lenne parhuzamositassal mondjuk atlag 240 fpsed, ha statisztikailag minden otodik masodpercben lenne egy 500ms ideig tarto frame. ehhez kepest ha van 61 fps max 16.67es frametimeval az jobb. kb ez a lenyeges kulonbseg egy jatek es egy compute feladat kozott.
de ha szerinted a jatekfejlesztok csak pingvinelnek, akkor hajra, egyedul egy fotelbol megfelelo domainismeret nelkul biztos jobban ertesz hozza, mint egy teljes, ilyen szempontbol alapvetoen alkalmazott matematikara epulo iparag .
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Dr. Akula
nagyúr
Az iparág nem a hozzáértésre hajt, hanem a lóvéra, ha nincs motiváció, nincs techdemó se. Márpedig az sokszor nincs, pl. a sok konzolport játék milyen igénytelenül van átgányolva pc-re (mondjuk GTA4)... Nyilván lehetett volna szépen is csinálni, de minek, ennyi lóvéba ennyi erőfeszítés fért bele. Vagy ott vannak a driverek. Emlékszem az MS mindig mondta hogy a "szar a Windows" fele a driverek hibája. És aztán jött a Lenovo, és valamelyik Thinkpadhez fogta és átnézte, kijavította, átírta a drivereket, és hihetetlen sokat gyorsult a Windows betöltés. (Valahol az SSD-k megjelenése körül/előtt volt ez.) Na ott is kiderült hogy hiába az asm-ben kódolás, szarul akkor is meg lehet írni. Meg jól is, ha akarják. Nem hiszem hogy ezen kívül mindenki azért hajt hogy a lehető legtökéletesebbet adja ki a kezei közül, nem pedig a "falura ez is jó lesz" alapon épp a minimumot, amiért még befigyel a lé a zsebbe. Szóval lehet még azon az iparágon mit fejleszteni.
A csíkszélesség csökkentésnek nemsokára vége, lassan már atomi szint alá kéne menni, ami ugye nem fog menni (kvantumcuccok meg még sehol), egyedül azt lehet tenni hogy több magot rakunk egymás mellé. Azt meg ki is kéne használni. Nem hiszem hogy akármelyik gyártó tétlenül nézné hogy azért rakott 3x annyi magot az új kártyájába hogy csak ugyanannyit nyújtson mint az előző, ezért senki ne is vegye meg, csak az aprón a régit. Majd lesz ott hajcsárkodás.
[ Szerkesztve ]
-
Andrew_31
Modder
Nekem az utolsó CF-em két darab R9-290 volt.
A BF4 ,Star wars Battlefront szépen skálázódott még.
De most már behalt a támogatás. Pedig akár 80-90% hatékonyságot is tapasztaltam.
5760x1080-ban játszottam. BF4-et 4 monitoron. Egyiken a térkép volt.
Ma már csak pénzkidobás. -
válasz Andrew_31 #33 üzenetére
ja, nekem is 5760x1080 miatt lett a 290X CF.
Far Cry 4 egesz eszmeletlen volt ugy ultran, 60fpssel. meg a szimulatorok.
utobbi evben mar tenyleg nem nagyon ment semmi, bar a Far Cry New Dawnnal imadtam, hogy az akkor 4 eves setupon 5760x1080ban 60fpsem volt ugy, hogy majdnem ki tudtam maxolni.
ma mar en se vennek, pedig mindstormson ket honapja a vega56 220 euroert (+kb2x120 eur blokk) eszmeletlen lett volna, ha meg mindig menne a CF.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Prof
addikt
válasz #16939776 #32 üzenetére
Nem hiszem szerintem sokan, különösen nyugaton nem nézik a teszteket, csak hogy új 16magos CPU gaming-re reklámozva. pistike már mutatja is apucinak a 2000 dolláros gaming konfigot és veszi is meg neki csak hagyja már békén. A 3950X-et szerintem majd 1000 dolcsiért is alig lehet kapni.
-
Sani0423
csendes tag
Azért egy kicsit op lenne ha kettőt össze raknál
Új hozzászólás Aktív témák
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Mikrotik routerek
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Gyúrósok ide!
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- OpenWRT topic
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Stellar Blade
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 102.000.-
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-