Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • X Factor

    addikt

    válasz Cifu #14 üzenetére

    A Microsoft "erőből megoldjuk" hozzáállása miatt volt elég probléma a környezetemből, amikor pl. kétségbeesetten hívnak fel a párom munkahelyéről (egy gyerekorvosi rendelőből), hogy most indult a rendelés, de a Windows 8.1-es gép nekiállt felfrissíteni magát Windows 10-re, mert az asszisztens az indításkor folyamatosan felugró "frissíts fel Win10-re, mert jó lesz az neked" ablakon nem jó helyre kattintott, mostmilegyen...

    Üzemeltetéssel foglalkozom, több helyre dolgozok be, a legnagyobb melóm esetében egy elég komplex rendszer van a kezem alatt. Ez csak azért lényeges, mert elég sok user case fut össze a kezem alatt, így akad tapasztalat bőven.

    Egyszerűen a többség javát szolgálja, az ilyen jellegű force update. (Többség alatt, a több számilliós átlag userbase-t értem) Ugye, nem kell mondanom, h. ha a telepités során rákérdez, h. legyen-e automatikus frissites, és a user mondhat nemet ami örökké úgy marad, akkor milliónyi rendszer lenne így, és ha valamit benyalnak, akkor meg menne a gonosz MS mantra.

    A példa amit felhoztál tipikusan a 0-10 fős kkv esete. Jobb helyeken, nyilván nem nálunk, eleve abból indulnak ki, h. amennyiben a feladat ellátásához nélkülözhetetlenek az IT eszközök, akkor van aki ezért felelős. Ez lehet házon belüli Józsi, vagy egy cégnek outsourcelve, havi általány dÍj ellenében.

    Ez több szempontból is kedvező. Lehetnek igények, pl. h. az update szombat éjszaka fusson le, amikor nicns rendelés, illetve szerződéstül függően hibaelhárÍtásra is rendelkezésre állnak. Nem pedig, az ott dolgozó hölgy párjának, kell megszakérteni egy olyan problémát, ami eleve, csaka zért jöhetett létre, mert a rendelekezésre álló erőforrásokkal való foglalkozás kilett spórolva. Tudom, mert ezaz update dolog, pont mindenkinek a vesszőparipája, ahol csak felvan dobva az ncore-ról egy w10, amit valakinek valamilyen ismerőse megcsiniált a benn lévő 15 gépre, aztán utána mindennel kapcsolatban megy a sirás.

    Utána, meg jöhetek, kapnak o365 előfizetést, végre a levelezés is rendbe kerül, azure active directory, központi gpo management, és az update deliveryvel se kell soha többet foglalkozniuk...

    Igen, regedittel, hasonló megoldásokkal elkerülhető lett volna, de átlag felhasználótól ugyan ne várjunk már ilyet el. Maradjunk annyiba, hogy az ilyen húzások miatt especiel én azt se bánnám, ha a redmondi cég bejelentené, hogy a világ jobbítására tett elhivatottságára való tekintettel holnaptól megszűnik létezni...

    Az átlag user-t, minden indÍtás utáni session-ben 4 óránként pop-up oltatja, h.

    -frissitsen e most?
    -frissitsen, ha kikapcsolja a gépet?
    -mikor frissitsen?
    -halasszuk el

    Azt kell megérteni, h. bár sokan szeretnék, olyan nincs h. nem frissitünk. Az MS az egészet próbálja úgy csinálni, h. az átlag user-nek ebből a legkevsebb gondja fakadjon, és valljuk be, a konzumer gépek nagyrészénel ez annyiban nyilvanul meg, h. amikor kikapcsolná a gépet, az nem egyből kapcsol ki, hanem jelzi h. most frissites kovetkezik.

    Az orvosi rendelő esete, meg pontosan nem átlag user. Hanem a munkához nélkülözhetetlen eszközpark része, ahol, ha erre nincs szabályzás, vagy erőforrás, az egy nagyon súlyos probléma, és legkevésbé sem az MS sara.

    Make things work

Új hozzászólás Aktív témák