Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ribizly

    veterán

    válasz arn #23 üzenetére

    Kb. Kár az i7-6800 sem egy rossz választás és egészen baráti áron lehet hozzájutni. Tuning után pedig már szinte mesés. Persze ezzel nem lenézni akarom az AMD Ryzen képességeit és teljesítményét, de azért gaming meg 1-2 -4 szál kihajtása esetén sokkal jobb választás, de ez időtállóbb lehet, mint egy mezei i7.

    |•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|

  • jedis

    senior tag

    válasz arn #29 üzenetére

    De ha netán ezután a csúcson is lesz már más alternatíva, akkor már ott sem állja meg a helyét ez a dolog. :D

    Ha az autópályán haladván, egyszer csak vészjósló mennydörgést hallasz magad mögött, és hátratekintvén egy nagy feketeség közelít feléd ezerrel, ne hidd azt hogy egy viharfelhő vett üldözőbe !

  • eldiablo

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz arn #45 üzenetére

    200-300 Euro még 1151-nél sem számít drága lapnak, nem hogy HEDT-nél.

  • sb

    veterán

    válasz arn #40 üzenetére

    Az intelnél az egyetlen előny a magas órajel maradt ami viszont elveszik minél több magos konfigot nézünk.
    Bár ebbe sokan belekötöttek, de ha perf/watt-ot nézünk akkor 4/8-as i7-ek is csúcsra voltak már járatva 4, 4.5GHz felett. De ott legalább ebből volt mérhető előnyük az órajelérzékeny, kevés (értsd 4-6 alatt) szál alatt igazán jól skálázódó játékokkal.

    8-10 magnál eddig sem volt divat a 4GHz körüli órajel Intelnél sem és a TDP sem baráti már így sem. A 12-18 magos cuccok is inkább 3GHz körülre lesznek belőve. Így kiesik az egyetlen előnyük, ennyit az AMD is tudni fog. Hacsak nem akarják 200W fölé lőni a procikat, de szerintem ez már kontraproduktív lenne. Így is igencsak kell még erőlködni 10-12-18 mag létjogosultságának bizonyítását illetően.

    szerk: A másik a CCX vs monolit. Ezt is több topicban láttam visszatérő problémaként említve. Desktopon, 4-6 magig én is sírtam előre, hogy ez így nem lesz jó, de egyrészt kisebb a hátránya, mint várható volt, másrészt, a magszám növeléssel szintén elveszik a jelentősége szvsz. A sokmagos desktopon is, de szerver vonalon főleg. Sem a szerver-kialakítás, sem a sokmagos alkalmazások nem életképesek önmagukban sem, ha nem jól párhuzamosíthatóak és nagy az adatfüggőségük. Tök egyszerűen lefordítva: ha olyan algoritmus fut ami nem többsszálúsítható viszonylag szeparáltan akkor a hajunkra kenhetjük a 32-100+ szálas procikat, akkor is ha monolit és szorosan össze vannak drótozva.

    [ Szerkesztve ]

  • sb

    veterán

    válasz arn #57 üzenetére

    Persze, abban igazad van, hogy bizonyos magszámig és bizonyos - minél nagyobb kereszt-adatfüggőséggel rendelkező - programoknál szűk keresztmetszet. De sok magnál és az ahhoz illeszkedő kódoknál logikusan meg kell, hogy forduljon a tendencia. Szerver nagyságrendet véve, mondjuk egy dual-socket 56/112 Xeonon amúgy is malmozni fog minden, ha egymásra/adatra várnak a magok. :)

    Vagy nézzük a leginkább kisarkított példát, a klasszikus kiszolgáló szervert (nem ws vagy compute számítógép). Ott eleve sok, tök független process futtatása a cél.

    Erre értettem, hogy szerver (de még ws) oldalon még inkább az AMD-nek állhat a zászló. Desktopon is alig van lemaradásuk/hátrányuk a CCX-ekből. Akit az érdekel, vagy a másik oldalig sarkítva mondjuk egy 1-2 szálas 15 éves játék teljesítménye, ott is inkább 90%-ban az órajel okozza a lemaradást.

    uj arakat kalkulalva, vmi olcsobb b350 + hatmagos a legjobb ar/ertek aranyban jelenleg. a lap jovoallosagat meg el kell felejteni.
    Egyetértek.
    Kicsit morcos is vagyok, mert nekem szükséges teljesítményben lentebb van a sweet spot. :)

    [ Szerkesztve ]

  • sb

    veterán

    válasz arn #63 üzenetére

    Igen, desktopon inkább az lesz a kérdés, hogy miben lesz kétszer gyorsabb. Cinebench(render) és video encode jellegű párhuzamosítható progiknál már most is megvan kb. Csak ezt az átlaguser nem nagyon nyomja...
    Másra programra meg eddig is alig volt előrelépés több szálon
    Ez ugyanolyan nehéz menet és laza 5-10 éves ciklus lesz, mire lesz belőle valami.

    Egyébként ha tippelnem kéne akkor "értelmes" kihasználása ennek átlaguser szintjén alig lesz. Kényelmi funkciókat előbb fogunk látni szvsz, kép-/beszédfelismerés, stb... ahol a face login meg az automatikus galériákat csoportosító képnézegető app mögött izzik pár tflops. :D De erre meg mondjuk inkább gpgpu kell.

    szerk: A gamer piac megy, oda biztos jön majd 8-12 szálat kimaxoló game, mert valamivel el kell majd adni a hw-t. Aztán, hogy lesz-e benne ettől HL2 szintű két vödör amit fel lehet rúgni fps-ben a fizika szabályai szerint vagy nem... az más kérdés. :D Valószínűleg nem.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák