- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- HTPC (házimozi PC) topik
- Nyomtató topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen videókártyát?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Androidos tablet topic
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ddekany
veterán
A megoldás egyszerű: Az Intel licencelje a CPU magját az AMD-nek, amiért ő cserébe licenceli neki a GCN-es IGP-szerűségét. (Amúgy technikailag vajon mennyire lehetne a kettőt egybeépíteni? Már persze világos, hogy csak úgy kapásból nem lehet, de vajon van-e olyan alapelképzelésbeli eltérés, ami miatt ez a kettő nem tudna együttműködni hatékonyan.)
-
ddekany
veterán
"Megoldható a GCN beépítése az Intel magok mellé."
Amikor buldozerre cserélték a CPU-t, akkor az mint önálló CPU mag rosszabb lett (telj./fogy.), és mintha lett volna valami duma, hogy ez viszont jobban passzol majd az AMD jövőképébe, mikor is GPU és CPU összeolvad. Viszont ha az Intel jóval ütőképesebb magja is stimmel az GCN-el, holott azt sem arra tervezték, akkor felmerül bennem, hogy ez vagy BS volt, vagy én én emlékszem rosszul, vagy... szóval hogy is van ez? A buldózer jobban beleillik a GCN-es jövőkébe mint a régi AMD mag, és miért? (Mert ha még a Jaguárra mondják ezt, akkor értem, mert az pici és keveset fogyaszt azért cserébe, hogy gyenge.)
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
"valszeg az amd-nek nem igazán kell a cpu..."
Ok, csak ezzel önmagában nem magyarázható egy visszalépés. Mikor a Buldozer kijött, bennem legalábbis az maradt, hogy amit leváltottak, az összességében hatékonyabb volt. Innen jött a kérdésem. Persze lehet hogy ez olyan, hogy ők miden tekintetben jobbat akartak, de nem jött össze. Nem tudom...
"új konzolokba sem a legerősebb amd cpu magok lettek beépítve hanem a legkisebb fogyasztásúak"
Alkalmazás-függő lehet, hogy hol mi a jó kompromisszum, és egy power-user PC-n a játék egy a sok alkalmazás közül. A legtöbb programkód, ide értve a jövőben készülteket is, reálisan, soha nem lesz többszálú. A kérdés persze, hogy ezen feladatok tényleg 99%-ban olyan kicsik-e, hogy nem is érdekes a gyorsításuk. Nem vagyok meggyőződve erről... kapásból, remek lehetőségek vannak a programkód tetszőleges lassítására kellően magas szintű nyelvek/framework-ok alkalmazása mellett. Némelyiknél már sajnálom a CPU-t, annyi rétegen kell átvergődnie.
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
Végül is lehetne úgy (és most nem mondom, hogy erre bármi esély lenne), hogy mindenki csinálja azt, ami épp mérnökileg jól megy neki... Az Intel bika CPU magokat licencel, az AMD meg a GPU-szerűségét. Tulajdonképpen pont az a versenyellenes (közérdek ellenes), hogy nem így van, hanem mindenki "csomagokat" állít össze, azaz mindenki a saját vackához köti a saját nem-vackát (azaz Intel a jó CPU magját csak a szar GPU-jával együtt adja el, és fordítva). Gyártás is olyan dolog, hogy felőlem gyárthatnak egy 3 cégnél is, vagy gyárthatnak ő maguk is, ha versenyképesnek érzik magukat azon a téren. Persze vannak ilyen "apróságok", hogy egy CPU-t/GPU-t, ami a gyártástechnológiai határokat feszegeti, nem egyszerű másik gyártóhoz átvinni... ha pl. az Intel-féle CPU-t csak az egyik, az AMD-féle GPU-t csak a másik tudja legyártani, akkor abból úgy nem lesz APU.
-
ddekany
veterán
Valószínűleg ott ugyan arról a context switching-ről van szó, ami CPU-knál nagyon régóta már megvan. Ez több látszólag egyszerre futó szál ill. több folyamat támogatása egyetlen magon, időosztással (tehát valójában felváltva futnak, nem egyszerre). Ezt az OS vezérli le, de a hardvernek is alkalmasnak kell rá lennie, értelmes sebességgel, és amennyire tudom, GPU-knál ez eddig nem volt adott. Ebből még egyáltalán nem következik viszont, hogy a szál a CPU és a GPU közt mozgatható lenne, és ilyen belátható időn belül nem is lesz lehetséges ha más ISA a kettő (mint GCN + x86/ARM esetén). A GPU-n belüli kontextus váltás viszont nagyon kéne, ha sok alkalmazás akar rá építeni. Ill. GPU-knál még az is felmerül gondolom, hogy nem is kell mindig időosztással ezt, hanem egyik folyamat megkapja a CU-k egyik felét, másik a másikat... ezt se tudom ez mostanság már megoldott-e, de van egy tippem, hogy nem igazán.
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
Nem látok azon a képen semmit ami ide kapcsolódik.
HSA-t nem ismerem közelebbről, de amennyire nekem eddig átjött, az lényegében egy virtuális ISA (ahol a HSAIL felel meg a gépikódnak), kicsit hasonló a JVM-hez. Ezt feltételezve nekem nagyon meredeknek tűnik futó program oda-vissza dobálása az x86-os CPU és GCN-es GPU közt. A HSAIL-t ugyanis tovább kell fordítani natívra, mielőtt futna, és ebből következően az x86-on meg GCN-en futtatott kód különböző lesz. Egy futó taszk átvitelénél egy másik magra/akármire, a program állapotát is át kell vinni, tehát a regiszterek és RAM-ban tárolt változók tartalmát, ezek viszont (főleg az alkalmazott regiszterek és lokális vagy egyéb módon privát változók) fordítás-függőek. Meg persze, az utasítás mutatót is át kéne fordítani, de általános esetben két fordítás utasításai közt nincs 1:1 megfeleltetés, tehát nincs a fordításban amire át akarsz váltani olyan utasítás, ami a megszakított program soron következő utasításának felelne meg. Mondjuk azt lehet, ha van direkt ilyen betervezve a HSA-ba, hogy nem akárhol lehet kontextust váltani, hanem vannak meghatározott helyek a programban (afféle fence-k), ahol a HSAIL fordítónak garantálnia kell, hogy minden változó ki van írva a RAM-ba, és minden előző HSAIL utasítás megfelelője már lefutott, és a következő végrehajtása még nem kezdődött el. Na ott lehetne kontextust váltani, feltéve, hogy a HSAIL programok változóinak tárolási módja egységes a két fordítás közt.
De igazából nem látom miért lenne az egésznek értelme, mert adott kód vagy GPU-n, vagy CPU-n fut hatékonyan, tehát minek dobálnám a futó programot a kettő közt?
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
"Ez indította el azt a folyamatot, ami aztán a diszkrét GPU piac totális szétzúzásához , és közvetve a PC-s játékpiac hanyatlásához is vezetett..."
A PC-s játék piac további hanyatlásához szerintem most már leginkább az fog hozzájárulni, ha nem lehet az APU-k tudását olyan hatékonyan kihasználni, mint a konzolokon... Ez vastagon szoftveres és persze üzletpolitikai gond (az Intel betart), de diszkrét kártyákkal már hardveres gond is lenne.
Új hozzászólás Aktív témák
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ubuntu Linux
- HTPC (házimozi PC) topik
- Gitáros topic
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Rog 4070 Ti //KERESEM!!//
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GARANCIÁLIS! ASUS TuF RTX 3090 24GB DDR6X OC Videokártya! BeszámítOK