- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- Házimozi belépő szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Nikon DSLR topik
- Házimozi haladó szinten
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Projektor topic
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Dell notebook topic
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mozgásban az Arena Breakout: Infinite (PC)
gp A korábban csak mobilokra/tabletekre megjelent FPS hamarosan PC-n is elérhető lesz.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nkmedve
őstag
"Ez jellemzően nem szokott sikerülni, tehát a nyers képminőség tekintetében mindenképpen a natív képszámítás adja a legjobb eredményt, viszont ha figyelembe vesszük a nyert teljesítményt, akkor már megfontolandó a DLSS 2.0 is. "
A minőségromlás szerintem nem olyan egyértelmű, mert itt felmerül az AA kérdése is, amit ugy-e a DLSS jóformán ingyen ad. Még a híresen rossz DLSS 1.0-nál is van olyan példa ahol a felskálázott változat összeségében nem nézett ki rosszabbul mint a natív + AA.
Ilyen (és talán az egyetlen) példa szerintem a Shadow of the Tom Raider amivel mostanában játszottam. Próbáltam natív QHD-ben, majdnem minden AA opcióval olyan mosottságot eredményezett, hogy fájdalom volt nézni, közben pedig a "legjobb" AA opció mellett a teljesítmény is összeomlott. SMAA volt az egyetlen ami nem mosta agyon a képet, az viszont kicsit túl sok recés élet hagyott maga után.
Aztán aktiváltam a DLSS-t és lássunk csodát, az esetek többségében jobban nézett ki mint a natív + bármelyik AA opció és a teljesítmény hatalmasat ugrott (akkorát, hogy simán tudtam aktiválni az RT árnyékokat). Néhány helyen megjelentek kissebb-nagyobb artifact-ok, de mozgás/játék közben jellemzően ezek nem zavartak annyira mint az AA okozta túlmosottság. Persze ahogy már mondtam, a régi DLSS esetén ez a játék egyedi eset, mindenhol máshol ahol próbáltam a DLSS 1.0 nagyon rossz eredményt adott (pl. Metro Exodus-ban néztem, de az szerintem nagyon csúnya QHD+DLSS mellett).Eddig amit láthattunk az újabb DLSS verzióktól (legyen az a shader alapú 1.9, vagy tensor alapú 2.0) azt mutatják, hogy olyan 75%-os render felbontásról már nagyon szépen tudja skálázni a képet, és még akár jobb is lehet mint a natív. Ha másért nem, akkor azért mert legtöbb játékban az AA implementáció nem a legjobb, míg a DLSS által adott super-sample AA adhat nagyon jó eredményt is játéktól függően.
Összességében én bizakodó vagyok, jó esélyt látok rá, hogy a DLSS 2.0 igazán használható legyen. Ha ez már általánosan hozza azt a szintet amit a DLSS 1.0 hozott a Tomb Raider-ben, akkor az nekem bőven jó lesz. A kérdés inkább az, hogy egyáltalán hány játékban fogjuk látni az eljárást a jövőben, mert egyelőre nincs sok a listán.
[ Szerkesztve ]