Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nkmedve

    őstag

    "Ez jellemzően nem szokott sikerülni, tehát a nyers képminőség tekintetében mindenképpen a natív képszámítás adja a legjobb eredményt, viszont ha figyelembe vesszük a nyert teljesítményt, akkor már megfontolandó a DLSS 2.0 is. "

    A minőségromlás szerintem nem olyan egyértelmű, mert itt felmerül az AA kérdése is, amit ugy-e a DLSS jóformán ingyen ad. Még a híresen rossz DLSS 1.0-nál is van olyan példa ahol a felskálázott változat összeségében nem nézett ki rosszabbul mint a natív + AA.
    Ilyen (és talán az egyetlen) példa szerintem a Shadow of the Tom Raider amivel mostanában játszottam. Próbáltam natív QHD-ben, majdnem minden AA opcióval olyan mosottságot eredményezett, hogy fájdalom volt nézni, közben pedig a "legjobb" AA opció mellett a teljesítmény is összeomlott. SMAA volt az egyetlen ami nem mosta agyon a képet, az viszont kicsit túl sok recés élet hagyott maga után.
    Aztán aktiváltam a DLSS-t és lássunk csodát, az esetek többségében jobban nézett ki mint a natív + bármelyik AA opció és a teljesítmény hatalmasat ugrott (akkorát, hogy simán tudtam aktiválni az RT árnyékokat). Néhány helyen megjelentek kissebb-nagyobb artifact-ok, de mozgás/játék közben jellemzően ezek nem zavartak annyira mint az AA okozta túlmosottság. Persze ahogy már mondtam, a régi DLSS esetén ez a játék egyedi eset, mindenhol máshol ahol próbáltam a DLSS 1.0 nagyon rossz eredményt adott (pl. Metro Exodus-ban néztem, de az szerintem nagyon csúnya QHD+DLSS mellett).

    Eddig amit láthattunk az újabb DLSS verzióktól (legyen az a shader alapú 1.9, vagy tensor alapú 2.0) azt mutatják, hogy olyan 75%-os render felbontásról már nagyon szépen tudja skálázni a képet, és még akár jobb is lehet mint a natív. Ha másért nem, akkor azért mert legtöbb játékban az AA implementáció nem a legjobb, míg a DLSS által adott super-sample AA adhat nagyon jó eredményt is játéktól függően.

    Összességében én bizakodó vagyok, jó esélyt látok rá, hogy a DLSS 2.0 igazán használható legyen. Ha ez már általánosan hozza azt a szintet amit a DLSS 1.0 hozott a Tomb Raider-ben, akkor az nekem bőven jó lesz. A kérdés inkább az, hogy egyáltalán hány játékban fogjuk látni az eljárást a jövőben, mert egyelőre nincs sok a listán.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák