- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Hobby elektronika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ASUS notebook topic
- Dell notebook topic
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz makkmarce #31 üzenetére
Nem a játék kezeli. Az csak ellenőrzi, hogy van-e egy bizonyos mennyiségű memória, de a Microsoft már évek óta papolja, hogy ne csinálják ezt, mert hülyeség. A működés szintjén az UMA hardverek ugyanúgy működnek 64 MB-tal és 2 GB-tal is. Mindegy, hogy a játék ellenőrzi-e, hogy van-e 2 GB memória az IGP-nek. Az újabb játékoknál szerencsére normálisan van kezelve. Ott nincs ellenőrzés.
Ugye a probléma itt az, hogy a hardver mindenképpen UMA-ként működik. Tehát a BIOS-ban meg lehetne adni, hogy csípjen le 8 GB-ot az IGP-nek, de akkor annyi történne, hogy van mondjuk 16 GB memóriád. Abból elvesz 8 GB-ot, és a maradék 8 GB-ba ír az IGP. Tehát nem oda, amit elvett. Az 99%-ban üresen fog állni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz makkmarce #33 üzenetére
Konzolon eleve nem szól bele az operációs rendszer a memória elérésébe. Tehát az teljesen más téma.
A PC-n az explicit API-kkal máshogy kell a VRAM-ot kezelni, de az AMD az IGP-re más heapeket generál, mint a dGPU-kra. Az IGP azért UMA, hogy ne kelljen külön kezelni a memóriáját. Egyszerűen legyen shared az egész. Sokkal egyszerűbb emiatt az IGP-kre memóriamenedzsmentet írni. A legtöbben egyébként ezt eleve leszarják. Leszedik a githubról az AMD-nek a D3D12MA vagy VMA headerjeit. Copy-paste és ezek igazából megoldanak mindent. Szóval a közvetlenebb memóriamenedzsmenttel azt értük el, hogy nem a driver felel érte, hanem egy headert másolgatnak a fejlesztők.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- GTA VI
- Hobby elektronika
- Autós topik
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...