Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz makkmarce #31 üzenetére

    Nem a játék kezeli. Az csak ellenőrzi, hogy van-e egy bizonyos mennyiségű memória, de a Microsoft már évek óta papolja, hogy ne csinálják ezt, mert hülyeség. A működés szintjén az UMA hardverek ugyanúgy működnek 64 MB-tal és 2 GB-tal is. Mindegy, hogy a játék ellenőrzi-e, hogy van-e 2 GB memória az IGP-nek. Az újabb játékoknál szerencsére normálisan van kezelve. Ott nincs ellenőrzés.

    Ugye a probléma itt az, hogy a hardver mindenképpen UMA-ként működik. Tehát a BIOS-ban meg lehetne adni, hogy csípjen le 8 GB-ot az IGP-nek, de akkor annyi történne, hogy van mondjuk 16 GB memóriád. Abból elvesz 8 GB-ot, és a maradék 8 GB-ba ír az IGP. Tehát nem oda, amit elvett. Az 99%-ban üresen fog állni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz makkmarce #33 üzenetére

    Konzolon eleve nem szól bele az operációs rendszer a memória elérésébe. Tehát az teljesen más téma.

    A PC-n az explicit API-kkal máshogy kell a VRAM-ot kezelni, de az AMD az IGP-re más heapeket generál, mint a dGPU-kra. Az IGP azért UMA, hogy ne kelljen külön kezelni a memóriáját. Egyszerűen legyen shared az egész. Sokkal egyszerűbb emiatt az IGP-kre memóriamenedzsmentet írni. A legtöbben egyébként ezt eleve leszarják. Leszedik a githubról az AMD-nek a D3D12MA vagy VMA headerjeit. Copy-paste és ezek igazából megoldanak mindent. Szóval a közvetlenebb memóriamenedzsmenttel azt értük el, hogy nem a driver felel érte, hanem egy headert másolgatnak a fejlesztők.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák