Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nincs valós hatása, hogy mennyi RAM-ot állítasz be a BIOS-ban. Amelyik program nem köti a beállításokat a VRAM mennyiségéhez, akkor 64 MB-ot is beállíthatsz, és ugyanúgy fog futni, mintha mondjuk 2 GB-ot állítanál be. Az a BIOS paraméter csak a jelentéshez kell, de valójában UMA a rendszer. Viszont sokat nem éri meg beállítani, mert amit lecsípsz azt nem érheti el a CPU. A 64 MB is elég dobni neki, a mai modern programok felismerik, hogy UMA rendszeren futnak, és úgy is kezelik őket.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezért nem szabad a játékokban ellenőriztetni a VRAM méretét. Ilyenkor fel kell rakni 2 GB-ra és menni fog, de akkor is ugyanúgy egy UMA mód lesz, mint 64 MB-tal, csak kevesebb CPU memóriát kapsz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz makkmarce #31 üzenetére
Nem a játék kezeli. Az csak ellenőrzi, hogy van-e egy bizonyos mennyiségű memória, de a Microsoft már évek óta papolja, hogy ne csinálják ezt, mert hülyeség. A működés szintjén az UMA hardverek ugyanúgy működnek 64 MB-tal és 2 GB-tal is. Mindegy, hogy a játék ellenőrzi-e, hogy van-e 2 GB memória az IGP-nek. Az újabb játékoknál szerencsére normálisan van kezelve. Ott nincs ellenőrzés.
Ugye a probléma itt az, hogy a hardver mindenképpen UMA-ként működik. Tehát a BIOS-ban meg lehetne adni, hogy csípjen le 8 GB-ot az IGP-nek, de akkor annyi történne, hogy van mondjuk 16 GB memóriád. Abból elvesz 8 GB-ot, és a maradék 8 GB-ba ír az IGP. Tehát nem oda, amit elvett. Az 99%-ban üresen fog állni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz makkmarce #33 üzenetére
Konzolon eleve nem szól bele az operációs rendszer a memória elérésébe. Tehát az teljesen más téma.
A PC-n az explicit API-kkal máshogy kell a VRAM-ot kezelni, de az AMD az IGP-re más heapeket generál, mint a dGPU-kra. Az IGP azért UMA, hogy ne kelljen külön kezelni a memóriáját. Egyszerűen legyen shared az egész. Sokkal egyszerűbb emiatt az IGP-kre memóriamenedzsmentet írni. A legtöbben egyébként ezt eleve leszarják. Leszedik a githubról az AMD-nek a D3D12MA vagy VMA headerjeit. Copy-paste és ezek igazából megoldanak mindent. Szóval a közvetlenebb memóriamenedzsmenttel azt értük el, hogy nem a driver felel érte, hanem egy headert másolgatnak a fejlesztők.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen videókártyát?
- TCL LCD és LED TV-k
- Egyéni arckép 1. lépés: ARCKÉPHEZ VALÓ JOGOSULTSÁG
- Háztartási gépek
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Elemlámpa, zseblámpa
- Xbox tulajok OFF topicja
- GTA VI
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- További aktív témák...