- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Autós kamerák
- SSD kibeszélő
- Házimozi belépő szinten
- Apple notebookok
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Házimozi haladó szinten
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz GhanBuri Ghan #218 üzenetére
Meg lehetne oldani, de az nem "zöld" és trendi. Én jártam Paksi Atomerőműben többször is, érdemes elmenni megnézni. Ott is van terv a kiégett fűtőelemek tárolására. X kilométer mélyen van egy nagy tároló "barlang" ahol el lehet veszély nélkül helyezni. Az uránérc a természetben is előforduló ásvány és mégis veszélytelen ránk nézve a természetes előfordulási helyén. Régebben (kb. 16 éve voltam) - de lehet most is - az oroszok vitték el tőlünk az elemeket, így meg volt oldva ez a része.
Elvi szinten az elhasznált fűtőelemeket lehet dúsítani és így újra használni. Ezt kéne fejleszteni, meg a biztonságot fokozni, hogy ne legyen ellenszenv a technológia iránt, mert még mindig rövid és hosszabb távon is tisztább, mint bármilyen fosszilis erőmű. A megújuló az sajnos nem állandó és kiszámítható.
-
Fall-N
veterán
válasz bayarena #242 üzenetére
Ez a marhaság, hogy jött ki? Eleve egy benzines/diesel motoros jármű rengeteg alkatrészből áll, amit legyártani már eleve sokkal több szennyezéssel jár, mint ez elektromos autót. A szerviz még rátesz sokat az élettartama alatt, mivel 20-30ezer kilométerenként kell cserélni az olajakat, ami nincs az elektromos autókban. Rengeteg kopó alkatrész (szűrők például), amik veszélyes hulladékok szintén fogyó eszközök. Ezeket eleve megspórolja az ember.
Persze vannak kopó alkatrészek az elektromos autókban is, de kevesebbek és valami kevésbé kopik, (például a fékbetét a motorfékes visszatáplálás miatt), de ami van az sem szennyezett például olajjal. Az akksi sem szennyez annyira mivel majd újra lesz illetve lehet majd hasznosítani. Túl értékes ahhoz, hogy kuka legyen.
Szóval a teljes élettartama és a gyártás alatt is kevésbé szennyez. Lokálisan meg nem kérdés a dolog. Azért nem mindegy a szmog, porkoncentráció, korom stb. sem.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Shadowbull #262 üzenetére
Annyira nem baj, pont az a baj, hogy rengetegen feleslegesen még WC-re is autóval járnak. Legalább nem mennek rengetegen feleslegesen mindenhová autóval.
-
Fall-N
veterán
válasz Shadowbull #267 üzenetére
Nem azt írtam, hogy semmilyen nincs, hanem mennyiségre és fajtára van kevesebb. Például váltó nincs, így abba sem kell. Fékolaj nyilván van, mert hidraulikus. Mivel égéstér sincs, így hosszabb ideig jó az olaj is (motor).
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz antiapaladin #274 üzenetére
Lejjebb fognak menni az árak jóval, mire aktuális lesz. Egyrészt ezt fogják javarészt gyártani, így el is kell tudni adni, másrészt ahogy nő a volumen, úgy esik a gyártási költség is.
Sajnos hazánkban ez később lesz aktuális, mert itt nem megy úgy az új autó vásárlása. De ahogy az új autók ára esni fog, úgy a használtak is egyre lejjebb mennek árban.
Eleve ha reálisan nézzük, mire leáll a gyártás az lesz 2030-35. +10-20 év mire azok is kikopnak itthon. Főleg ha mennek az árak lefelé.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz 7Heads Drago #277 üzenetére
Ez jóval komplexebb. Bele kell kalkulálni, hogy a belső égésű motorral hajtott autókhoz való üzemanyag kinyerése, finomítása és a rengeteg szállítás már mekkora ökológiai lábnyomot hagy. Az hogy pluszba még szennyez is üzem közben az másik probléma. Ha úgy nézzük akkor az akkumulátor és az amúgy is növekvő energia éhség még lehet kevesebb nyomot hagy vagy fog hagyni. Az autó élettartama alatt viszont jóval kevesebb kárt okoz, az tény. Az energia kérdés csak közvetett dolog, mert amúgy is kell termelni és amúgy is növekszik az igény (nyári kánikula és a rengeteg klíma).
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Az is érdekes, hogy a Hyundai Iconic 5 és a Kiás változata sem csinál ilyet, kiforrott. Azért valljuk be, sok régi belső égésű francia autó is instabil tudott lenni elektronikusan. Ennek amúgy sincs semmi köze, hogy a motor milyen üzemű. A user interface/fejegység független és a mai modern hagyományos autókban is előfordul egyre gyakrabban, egy bizonyos kategória fölött meg már kötelező elem.
-
Fall-N
veterán
válasz 7Heads Drago #359 üzenetére
Nem jó érv. Egy telefon az fél vagy egy évente kidobott eszköz, mert így jönnek ki az új modellek. Magyarul nincs idő a szoftvert kiforottá tenni, így menet közben javítják a hibákat. Egy autó fejlesztése több ideig tart és ezért nem is rögtön az elérhető legújabb dolgokat kapod meg mire forgalmazzák is. Ezért bár egy kicsit "elavultabb" a hw és sw, de sokkal biztonságosabb is működés szempontjából.
Mint írtam, ne egy-két bénább gyártó alapján akarjunk általános igazságokat kijelenteni. Nézd meg a már korábban említett koreai autókat. Az ég világon semmi bajuk és kiforrott a technika alattuk. Nem egy tesztelés folyik, amikor tartósan odaadja a forgalmazó, hogy fél - egy - két évig tesztelje a YouTuber és folyamatosan csináljon róla videókat. Eddig a legtöbb meg van elégedve az Ionic-kal például.
-
Fall-N
veterán
válasz 7Heads Drago #388 üzenetére
Ezt értem, de nem is cáfoltam, sőt meg sem említettem a Teslát. Én csak az általánosítás ellen írtam, hogy a koreaiak meg tudják csinálni. Valószínűleg a Mercedes EQS sem lehet bugos, de amennyibe kerül ez alap. Meg egy sima mezei S-osztály is űrhajó már belül.
Az meg magától adódik, hogyha az egész autó elektromos, akkor a infotainment system nem kap külön modulos hardvert, hanem egy vason fut az egész. Csak a felhasználói UI nyilván alacsonyabb szinten fut, mint az autó létfontosságú részei.
-
Fall-N
veterán
válasz 7Heads Drago #416 üzenetére
Pedig a cikk alapján nem valami kényelmes lehet használni a BMW-t.
Sok videót néztem elektromos témában és a koreaiak elég jók. Egy probléma van csak velük az pedig az érintéses kezelés, ami elvonja a figyelmet a vezetésről. Bár a tárcsás BMW kezelése is dettó és még rossz is használni. A hangvezerlés lenne a legjobb, mondjuk angolul működik is (vagy németül). Mercedes sem kispályás a témában.
-
Fall-N
veterán
válasz #16820480 #420 üzenetére
Nézz meg egy Mercedes EQS tesztet és meglátod, hogy nem minden német szar.
Nekem amúgy a hagyományos autó kinézetű belterek sem tetszenek. Már huszonpár éve is a futurista koncepció autók jöttek be, ami akkor sci-fi volt. Persze annak sem vagyok híve, hogy minden csak érintéssel legyen vezérelhető, mert az is tévút. Kellenek a vakon kezelhető dedikált funkciógombok. De azért erőltessék meg magukat a tervezők.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Shadowbull #487 üzenetére
Nálad ez a hülye teslafan valami rigolya? Mutass már itt egyet közülük? Írtam vagy tízszer a koreai ellenfeleket, mint pozitív példa, de te nem reagáltál rá semmit. Bár ha így állandóan papagáj módjára mondod, előbb érdekelne a Tesla, mint a BMW. Az i3 nem jön be, az iX meg azzal a bazári nagy vesével igen gáz. Ha német akkor már Audi e-Tron vagy Mercedes EQS.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Azért az is meghatározó tényező lesz, hogy a cikkben említett időpontokban már nem gyártanak mást. Erre azért rá kell számolni még 10-20 évet, mire kikopnak az ICE-k teljesen (speciális helyzetek lesznek ahol marad, mert nincs más megoldás). Jelenleg még mi ezt nem látjuk át, de egy 20-30 év múlva az egész eljut egy olyan fejlettségi szintre, hogy hétköznapi dolog lesz.
A telefonok, PC (bár ez már elég lassan) vagy más elektromos dolgok is rengeteget fejlődtek egyre jobban. Vagy ott az internet és a hálózati dolgok. Hol van az ADSL-es vagy az az előtti betárcsázós techika? Manapság meg lehet egy otthon teljesen okosvezérelt IoT. Ki gondolta volna ezt úgy 20 éve? Amibe tolják a lóvét a fejlesztésekre ott rohamosan fejlődik az iparág.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ Új Dobozos Macbook Pro dokkoló új ára 70.000 forint
- ThinkPad Hybrid USB -C USB -A Dock 40AF Új ára 80.000 Forint Ingyen szállítás
- Xiaomi Redmi Note 9s 128/6 GB 34.9E !!!
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya