Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Szerintem több akadálya van/lesz a dolognak és a legnagyobbak nem is technikaiak. El kell fogadják a hatóságok, aztán el kell fogadják a vásárlók és a többi közlekedő is. Meg kell bízni benne. El kell érni egy elég nagy darabszámot az eladásban, hogy elérhető legyen a tömegek számára. Ezek nagy része ma még csak álom. Az önvezető autóhoz való technika kész van/lesz és ez biztos. A többi feltétel teljesítése valószínűtlennek tűnik 20-30 éven belül. Persze vannak országok, ahol máshogy állnak a közlekedéshez az emberek, így ott előrébb várható.

    Bolond biztossá nehéz tenni amíg emberek vezetnek az utakon. Ha holnaptól csak önvezető autók lennének az utakon, sokkal könnyebb dolga lenne a gyártóknak. Olyan helyre meg nehéz önvezető autót fejleszteni, ahol jó eséllyel szinte csak az önvezető autók tartják be a KRESZ-t.

    Szerintem először taxi szolgáltatást vagy tömegközlekedést kellene önvezetővé tenni. Ott már eleve hozzászoktak az emberek, hogy csak utasok, másrészt ezeknél a magasabb ár megtérülhet.

    Abszolút ideális esetben majd hozzá lehet nyúlni komolyabban az egész autóhoz, mert balesetek nélkül nem kell komolyabb alváz, vagy védőkeret, de vastag lemezek, se kormány, sebességváltó kar, index kar...mondhatni a humán interface leegyszerűsödik egy kijelzőre, meg hangvezérlésre. Aztán talán mikor minden autó hálózatban fog működni, nem kell majd index, féklámpa. Lesz egy ultrakönnyű kasztni. Persze akkorra jó eséllyel eltűnnek majd a "személyautók", mert olcsóbb, ésszerűbb lesz hívni egy automata taxit, vagy felszállni a tömegközlekedésre, mint tartani saját autót.

    Persze van esély arra is, hogy a 3. világháború átírja az egész tervet és eltolódik az egész még vagy 100 évvel.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák