Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz tasiadam #49 üzenetére

    "Nem arra való, hogy 130-al pályázzanak vele, de ezt csinálják."

    Ne csináld már.
    Hogyan lehetséges az, hogy egy ma gyártott autó nem alkalmas autópályás közlekedésre?
    A turbó visszahűtése is érdekes dolog. Kicsit rákerestem a német oldalakon.
    Nincs ilyen témájú beszélgetés.
    Abba már ne is mennyük bele, hogyan lehet "visszahűteni" a turbót?
    Mekkora fordulatszámon kell járatni a motort és mennyi ideig?
    Ha alacsony a fordulatszám, nincs turbó forgás. Ha magas, akkor nincs hűtő hatás.
    Ráadásul üzem közben kapja a turbó a hőterhelését, nem a motort leállítva.
    Abba már ne menjünk bele, hogy a turbó a motor nyomatékának szinten tartására használják.
    A motor nyomaték maximumán nincs szerepe a turbónak, mégis kap hőterhelést.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz tasiadam #55 üzenetére

    A legkisebb 900cm3 motorral szerelt autóknak végsebessége is 150-160 körül van, a karosszéria kialakításától függően. Ebbe az autópályázásnak bele kell férnie.

    "És az olajat mi forgatja a turboban, ha nincs szivattyú, mert áll a motor?"
    Mi van vele?
    A hőtermelés is leáll. Ráadásul ugyan az az olaj keni motort is, ahol magasabb az üzemi hőmérséklet. A turbóba kerülő gáz már alacsonyabb hőmérsékletű, mert útközben veszít a hőmérsékletéből egy keveset.
    Ha a motornak vagy a tartozékainak szüksége van álló helyzetben történő hűtésre, akkor a jármű gondoskodik róla.
    A legjobb példa erre a DPF regeneráció közbeni/utáni hűtése. A motor leállítása után is üzemben marad a hűtés, ameddig a kritikus hőmérséklet alá csökken a részecskeszűrő hőmérséklete.

    A motor maximális nyomatékánál nincs szükség a turbóra. Hatalmas hőterhelést kap a turbó miközben nincs szükség a tevékenységére. A legegyszerűbb megoldás a lapátok állásának nullázására. Hő van, forgás szinte nincs. Az olajforgatás is csak minimális.

    Ha valóban gond lenne, akkor az olajforgatást át tennék az elektromos rendszerre a gyártók.
    Előre is bocsánat, de az átlag autósnak fogalma sincs a a jármű működéséről. A turbót sem képes visszahűteni, legfeljebb üzemanyagot pazarol.

    Persze a "hűtéssel" nem okoz kárt. Ez is valami. Az ijesztgetős oldalaknak is élni kell valamiből.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák