Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Frawly

    veterán

    válasz Gróf... #82 üzenetére

    Nem tudni mennyi idő, mire általánosabb lesz, hogy a játékok skálázódnak 8 szál fölé is. De szerintem nem kell rá túl sokat várni, 2 év max. Anno nagyon nehezen terjed el, hogy egyáltalán 1 szálnál többet használjanak, utána sokáig megrekedtünk 2 szálon, de aztán ahogy gyorsult fel a fejlődés, egyre gyorsabban jelentek meg azok a játékok, amik szép sorban 2, 4, 6, majd most már 8 szálra is skálázódnak.

    Sokan azt prognosztizálják, hogy a következő 8 magos konzolgeneráció miatt eléggé a közeljövőben várhatók ilyen játékok.

    Azzal viszont egyetértek, amit itt valaki írt, hogy a sok mag, sok szál nem minden, épp úgy egyoldalú, mint a magas frikere gyúrás. Ugyanis minél több mag van valamiben, annál több mag osztozik a TDP-n és a cache-en, egyre nagyobb adminisztratív munka a magok, szálak között koordinálni, meg általában a magonkénti freki is egyre alacsonyabb. Tehát ha valaki nagyon túlzásba viszi, öngólt is lőhet a túl sok maggal, pl. a 12-128 magos Threadripperök, meg a 12+ magos Xeonoik nem szerepelnek valami acélosan játékok alatt, az alacsony frekin nagyon sokat buknak, azon túlmenően is, hogy a játék maga sem skálázódik megfelelően ennyi magra. Ezeket amúgy sem gamereknek gyártják, hanem renderelésre, fordításra, szerverbe.

    De azt is látni kell, hogy több mag mégis pozitív fejlődési irány. Ha most az AMD nem hozta volna el a sok magos korszakot, az Intel még mindig tikk-takkozna, és szúrná ki a szemünket 2-4 magos, 4-8 szálas, 4-6 MB cache-es procikkal, csak az órajelet kozmetikázva, az érdemi fejlődés meg szépen le lenne húzva a klozetban.

Új hozzászólás Aktív témák