- UHD filmek lejátszása
- OLED TV topic
- Milyen TV-t vegyek?
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- 3D nyomtatás
- Milyen videókártyát?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
Hirdetés
-
Gray Zone Warfare - Napokon belül kiderül, hogy mikor indul a korai hozzáférés
gp A jelentések szerint a zárt tesztek sikeresek voltak, hamarosan még többen belevethetik magukat a programba.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
Panasonic objektívekből eddig elég sovány a felhozatal a roadmap szerint és azok is durván drágák lesznek.
A Leica objektívek árába nem akarok belekötni, azok mindig is drágák voltak.
A Panasonic seggét talán a Sigma mentheti meg, de ugye sok konkrétumot nem tudni róluk, csak azt, hogy objektív dömpinggel készülnek.
Meg hát khm... PDAF még így 2019-ben sincs, csak a szokásos PR bullshit a DFD előnyeit ecsetelve, de a DFD a fasorban sincs a Sony aktuális AF rendszeréhez képest.
Na meg ez a pénzért vedd meg a firmware-t, ami tudja majd a 10 bit 4:2:2-őt... Hát... Csípem amúgy a Panasonicot, de rá is szolgál a marginális piaci részesedésére. Videósokon kívül nem sokakat érdekel ez a márka és ha így folytatják a DFD erőltetését, akkor a meglévők is morzsolódni fognak, mert egyre kevésbé tabu a videós szakmában az AF hasznáról beszélni (főleg a run-n-gun stílusokban, ahova zömmel vásárolják ezeket a gépeket).
-
Stauffenberg
nagyúr
Annyit érdemes hozzátenni, hogy a Nikont már valószínűleg idén utoléri a Sony, amivel így a dobogó 2. és 3. helyezettje cserél egymással. A Canon 50% körül stagnáló részesedése meg már lassan szentesíthető alapszabály, nem valószínű, hogy ez a közeljövőben nagyon elbillenne bármilyen irányba is.
A tét nagyjából az, hogy a Canon mellett meghagyott maradék 50%-on hogyan osztozik az összes többi gyártó.
A személyes véleményem, hogy ez a remek alkalom beleugrani egy új FF rendszerbe, mert a következő 1-2 évben sokan fognak DSLR-ről váltani és sok múlik azon, hogy a Canon-Nikon bázisból melyik gyártó tud hatékonyan fotósokat elhalászni. A Sony ebben elég jó, kérdés az, hogy a Panasonic mennyire nő fel ehhez.
Az Olympusnak (bár kedvelem őket), nem jósolok nagy jövőt. A Fujifilm meg... hát szerintem ők lassan tényleg átmennek Leicába és tesznek nagy ívben arra, hogy mi történik a világban, mert a saját kitartó bázisukkal is elvannak.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz #27070592 #11 üzenetére
Mikor pár éve még dedikált videokamera kellett a videózáshoz, megfordult a kezeim között pár darab camcorder, később forgattam többféle komolyabb DV vagy SxS tárolós videokamerával is (jellemzően Sony XDCAM-ekkel), ezeknek mind ilyen Pana G80-szerűen nyitható-forgatható LCD kijelzője volt és többször tapasztaltam már kontakthibát. Az árkategória gyakorlatilag nem is számított.
Sajnos ez a "megvigyázott" állapotra tett megjegyzés inkább úgy állna meg, hogy "keveset használt". Egy pro gépre meg amúgy nem mindig tudsz úgy vigyázni, sokszor nem is csak egyetlen gazdája van, hanem bekerül egy stúdióhoz, kölcsönzőbe, szerkesztőségbe és kapnak is rendesen az élettől.
-
Stauffenberg
nagyúr
"Őket mindenki temeti már 10 éve."
Tudod mi megy még 10 éve? Hogy az emberek rájönnek, hogy nekik aprócska gép kell, aprócska objektívekkel. Az MFT elég gyorsan feljött a globális piacon 8% környékére, aztán ott is maradt. Az egész MFT rendszer egy rétegigény, amit hosszútávon nem lehet kicsióccsó eszközökből fenntartani. Tegyük mellé azokat a folyamatokat, hogy a Full Frame rendszerek egyre népszerűbbek a crop szenzorosokkal szemben. Ez nem az MFT halálát vetíti előre, hanem a jelenleginél is marginálisabb szerepbe visszaszorulását, ami eltolja (náluk is) a hangsúlyt a pro felhasználás felé. Emberünk meg vakarja a fejét, hogy egy sor M.Zuiko PRO objektívvel a táskában tulajdonképpen hol a francban is van az ígért kompaktság, hát még az olcsóság, vesz inkább FF-et.
"az Olympus és elbírta a majdnem tőzsde kizárást is (yakuza balhé)"
Nem, ha nincs a Sony, ma nincs Olympus sem. A Sony adott gigantikus pénzügyi mentőcsomagot, cserébe optikai és orvosi szabadalmakhoz kaptak hozzáférést.
-
Stauffenberg
nagyúr
A DFD-vel egyáltalán nem az a baj, hogy nem elég gyors, hanem az, hogy huntol és képtelen a normális témakövetésre. Videóhoz nem gyors, hanem magabiztos AF kell, ami egy focus puller munkáját imitálja. A Panasonic G9 amúgy már sokkal jobb volt, mint a korábbiak, de még mindig messze van attól, hogy rábízz egy kamera felé közelítő járókeretes nagymamát.
-
Stauffenberg
nagyúr
Na de a DSLR/MILC alsó és középső szegmens is tele van rohadt idegesítő butításokkal. A kedvencem, amikor ilyen filléres kis fiszfaszok maradnak ki, mint egy nyomorult mikrofon bemenet, hogy ezzel (is) védjék a nagyobb tesót.
Haragszom is a Panasonicra a GX9 miatt, mert nem a GX8 utódja lett, inkább egy kicsit okosított GX80.
Ami a GX8-ban tetszett a GX80-hoz képest:
- Szembefordítható kijelző
- Időjárásálló váz
- Mikrofon bemenetAmi a GX9-ből kimaradt a GX8-hoz képest:
- Szembefordítható kijelző
- Időjárásálló váz
- Mikrofon bemenetHogy szarjanak sünt! Emiatt kötöttem ki a G80 mellett és a Pansonicnak pont ez volt a célja ennek a szegmensnek a butításával. Szó se róla, szeretem a G80-at, jó kézbe venni, de néha egyszerűen nagynak érzem, túl feltűnő utcai fotóhoz.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ebben mi a truváj? Sok kisebb-nagyobb gyártó létezik a cine kamera piacon ehhez hasonló moduláris felépítéssel, ebben a szegmensben ez egyáltalán nem számít ritkaságnak (elég a RED-re gondolni, aminél magadnak legózhatod össze a szenzort, vázat az interfészekkel és a bajonettet is.
Hogy egyébként ezt a konkrét példányt milyen licenc alatt rakják össze és milyen szoftverek futnak rajta nem nagyon fogja a filmes szakmát alapjaiban felrázni. A filmszakmának konstans minőség kell, jól kiismert szín/Log karakterisztikával és bárhol a világon elérhető erős professzionális supporttal. Tök jó egy ilyen kamera, szabadság, megszabadulás a nagyvállalatok mocskos láncaitól, de ha Indonézia közepén robban le, nincs ott pár órán belül egy authorized rental service, de ha az Arriról van szó, akkor igen.
Nem a szabad licenc mint olyan ellen beszélek, de egy erős pro support kell a igazi pro felhasználásra, ehhez bevétel kell, ezt pedig csak zárt licencekkel lehet védeni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz #16820480 #57 üzenetére
Miközben a hasonló tudású kész Arri Alexa vagy Sony Cinealta rendszerek meg eleve annyiba kerülnek, mint egy összelegózott RED. De nekik is vannak többé-kevésbé moduláris megoldásaik, amik meg aztán még magasabban állnak meg árban.
A modularitás itt tényleg azt a célt szolgálja, amire való: Az adott jelenet igényeihez lehet felcicomázni vagy lecsupaszítani. A steadicam operátornak, légi videósnak vagy a statikus pontból állványról rögzítőnek mások az igényei és nem akarod egyiket sem felesleges kiegészítőkkel traktálni.