Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Vitamincsiga

    tag

    A végén olyan lesz a digitális fotózás, mint az analóg.
    Csak a "profik" művelik...

    Egy szimpla kompakttal A3-ban nyomtathatsz. 16 MP, 300 dpi..
    1", m4/3, APS-C szenzorméretnél 16-26 MP A2 méretben is hasonló lesz a nyomat minőség. /Most nem akarom kidekázni a témát, a nagyságrend a lényeg!/
    De van otthon akár csak A3-as nyomtatód?

    Akkor meg minek a MP háború? Amit a szenzorméret növeléssel lehet a legkönnyebben elérni!
    Persze FF-et a "népnek"!
    De mennyiért is?
    Milyen célból mennyiért?
    Mert az objektív park többszöröse a váznak...

    Hogy mégis van értelme a nagyobb felbontásnak, azt a képernyő technológia fejlődése hozta el.
    A FHD a múlt, a 4k a jelen és a 8k a jövő.
    Egy 120"-os TV-n piszok jól fog mutatni egy szitakötő szárnya, ahogy csillog a napfényben. /Vagy az, amit szeretsz fotózni!!/
    De mekkora MP-lel?
    Stim.

    ~33MP, 16:9 képarány.
    Amit a legkönnyebben FF-mel lehet elérni.
    Most.

    Szóval látszólag van értelme annak, hogy FF-be öld minden megtakarításod.

    De nincs.

    Mire a 8k olyan elterjedéssel bír, mint mostanra a 4k, minden mobil tudni fogja...
    És a háttérelmosás? A "művészkedés"?
    MI.
    ÉS a kör bezárul.

    Ott a zsebedben - az akkor már kihajtható - mobil, előrántod, villámgyors ujjmozdulatok, a mesterséges intelligencia a többit elvégzi, a 8k fotó már kész is, otthon meg csodálod a 3 méter képátlójú tévéfaladon, +10 bit/ch színmélység, HDR mellett. Pont.
    Már ha nem FF-be ölted minden megtakarításod...

    Jó lenne egy varázsgömb ;-)

  • Vitamincsiga

    tag

    Az eladott Fuji GFX50S majdnem 90%-a olyanokhoz került, akik a fotózásért élnek és nem abból.
    Persze nincs hozzá olyan objektív park, ami a hivatásosok között is szűk réteget érint - sport, és azt is kölcsönzik.
    A fentebbi arány meglepett.

    Kicsit jobban belegondolva már nem is annyira.
    Ha fotózni akarsz és nem "nyomkorászni", akkor veszel is valamit.

    Ha úton vagy, gyalogszerrel, akkor a tömeg a szempont.
    Pana TZ-100. /Inkább kategória, no meg megfizethető ár szerint válogatok, a márka másodlagos./ Kicsi, könnyű, 10x-es zoom tartomány.

    Ha már bicaj visz, lehet nehezebb is.
    Sony RX10II.
    A fix 2.8 kezdő érték nagyon szimpatikus.

    Ha nem kell a sok MP, de olcsó obi igen.
    Oly PL9, vagy M10III, adapterrel.
    A 12-60 F2.8-4.0, mint "kittobi", nos párja nincs!

    Ha manuálisan akarsz mindent beállítani:
    Fuji T1. (T2, a Graphite Edition, bitang jól néz ki!!)
    Lehet matatni a tárcsákkal és a gyűrűkkel - tiszta analóg érzés!

    Ha meg kell a sok MP, mert A0-ás nyomat is szóba kerülhet:
    Sony A7RII.
    Csúcs.

    Szóval lehet mit választani.

    Hogy a Pana hogy fog ebből a piacból részesülni? Marad-e a m4/3?
    A Ca-Ni MILC rendszerein hány év(tizedig) lesz adapter?
    A Pentax mikor lép? Nekik ugye APS-C, FF, KF rendszerük is van.
    Az Oly végre fejleszt is új szenzort, jelfeldolgozót - nem csak dupláz... - felfrissíti a termékvonalát?
    A Sony is lép a KF felé?
    Jó kérdések.

    De ameddig a fenti eladási arány szerint van kereslet a gépekre, addig lesznek is.
    Szerencsénkre :)

    [ Szerkesztve ]

    Jó lenne egy varázsgömb ;-)

Új hozzászólás Aktív témák