Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz nyunyu #17 üzenetére

    Mindegy mit csinál a Microsoft. Ezek natívak, vagy az OpenCL-re, illetve a Vulkan API-ra építenek. Ezeket kell letiltani, hogy ne működjenek. Emiatt is építi fel így a Valve a rendszert, mert gyakorlatilag nem tud mit tenni ellene a Microsoft.

    Hasonlókra képes, mint az A3D-hez, csak nyilván a sokkal nagyobb számítási teljesítmény miatt szélesebb skálán működik.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Duddi

    aktív tag

    válasz nyunyu #17 üzenetére

    Nem hiszem, hogy ez a diszkrét hangkártyák sorsára jut.
    Ezt nem lehet olyan könnyen hazavágni.

    Amúgy meg nem "világmegváltó fícsör" sokkal értelmesebb dolog mint + 20 fps (#9) janos666
    A fejlesztők kifutottak az ötletből hogyan tudnák szebbé tenni a játékokat és elkezdték meghülyíteni a népet hogy minél nagyobb fps ed kell hogy legyen. Mert már csak ezt tudják javítani.

    Szerintem sokkal több haszna lenne ha az ilyen "nekem 250 fps el megy ne is szóljon bele a 120 as pórnép!!" hozzáállás helyett ha értelmes technológiákat raknának bele.

    Miket ?:
    - Rendes fizikán alapuló hangzások (nem azért visszhangzik egy terem mert ilyen az mp3 amit lejátszik neked hanem mert valódi visszhangot számol egy standard forrásból.)
    - Rendes AI ami nem akad fel minden, nem úgy bújik el egy fedezék mögé hogy kilód a teste, és nem egy ezer éves tate machine elven működik.
    - Rendes fizika. elég unalmas hogy a kövek sziklák és törmelékek hungarocell díszlet módjára viselkednek.
    - Normális karakter öltözékek: Annyira jó látni mikor egy páncélos karakter integrálja a bőrébe a páncélt és ahogy mozog fordul az nyúlik és csavarodik vele. vagy a hátára tett fegyver belelóg a derekába, páncélba, köpenybe, bármibe,

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz nyunyu #17 üzenetére

    Tippre azért többet is tudhat egy mai, játékra is alkalmas VGA egy apró szelete (az említett 10-20 shader proci, ami egy komolyabb kártya durván 1%-a), mint ~15 éve egy, bár direkt audio feldolgozásra kihegyezett, de nyers erőben messze sem egy erőgép számba menő DSP (a 15 évvel ezelőtti technológiákkal is alig fogyasztott valamit, még dísznek se kellett rájuk passzív hűtőborda se).

    Mondjuk valahol azért picit biztos megszépíti az idő az emlékeket, mert lehet hogy ma bénábban van keverve a minimalista CPU-s szoftver DSP-ben, mint annak idején A3D-vel vagy EAX-al, de legalább jobb minőségű hanganyagból dolgozik a játék (jobb minőségű felszereléssel, jobb stábbal, jobb hangstúdióban, jobb hangmérnökkel van felvéve a nyersanyag, és jobb minőségű formátumban kerül fel a játék file-jai közé, nem annyira szénnétömörítve).

    Ha elővesz ma valaki egy 10-15 éves játékot és valahogy működésre bírja az EAX-ot, akkor hirtelen lesz térérzete a hangnak, de azért ha őszinte magával az ember, messze nem tökéletes az sem, viszont azt is érezni, hogy a nyers hangminőség gyengébb, mint ma egy nagyobb költségvetésű játéknál.

    Persze ehhez hozzá illene számolni azt is, hogy mit lehetne kihozni a hangból ma akkor, ha a GPU-kkal párhuzamosan tovább fejlődtek volna a DSP-k legalább negyed akkora ütemben, és most a mai minőségű nyersanyaggal etetnék azokat (vagy akár még jobbal, ha a jobb DSP-k miatt látnák értelmét elszaladni ezzel is, akár "placebó" szintre, "HiRes Audio" marketing játékokba is).

    Talán akkor lett volna ebből valami, ha annak idején a SandyBridge QuickSync része (video de/en-coder) kap egy izmosabb féle audio DSP-t is (legalább egy olyasmit, de inkább kicsit erősebbet, mint ami az X-Fi kártyákon volt), amit valaki olyantól license-elnek, aki odaadhatja ugyan azt az AMD-nek is, és ők le is másolják (vagy fordítva, csak az valószínűtlenebb, hogy az Intel lekövette volna az AMD-t). Akkor egy kazalnyi gépben ülne most ott egy DSP, akár még a játékkonzolokban is, ha oda is átöröklődik az AMD APU-n át a GCN-es TrueAudio helyett.

    Most viszont lassan valahol már mindegy lehetne, mert egyre több a CPU mag, előbb utóbb csak bele kéne már férnie, hogy jusson egy a hangnak, és legyen elég gyors az a mag, hogy megbirkózzon vele (legalább azzal, amivel egy vacak Creative kártya elbírt 15 élve, akkor is ha nem épp hatékony erre a CPU, mert pl. a Pentium-ok még mindig nem AVX-esek).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz nyunyu #24 üzenetére

    Attól még lehetne egy dedikált PCI-E kártyán egy valamire való audio DSP, akár abszolút nulla kimeneti portokkal a kártya hátán (se analóg jack, se optikai SPDIF, se HDMI, tényleg semmi), amiből visszajön a CPU memóriába és Windows mixerbe az LPCM hang, ahonnan kimegy HDMI / DP csatikon.

    Bár ilyenkor is elférne rajta egy olcsó kis DAC stereo jack-hez, és egy SPDIF optika tartalékba.
    Sőt, egy SPDIF vagy akár HDMI bemenet jól jöhetne pl. olyasmire, hogy áthúzd a hangot a TV-ről a PC-re kötött AVR-re (akár HDMI ARC-vel), akkor nem az AVR-en kéne kapcsolgatni TV és PC bemenetek közt (ha a TV elsősorban PC monitor, vagy egy klasszikus HTPC-ről van szó, de néha mégis használod TV-nek a TV-t).

    De én még egy HDMI kimenetnek is örülnék (amin csak hamis kamu kép van minimális felbontásban, de nem jelenik meg Windows képernyőként, mint kiterjesztett asztal), mert jelenleg a VGA kártya egyetlen HDMI 2.0 portja megy az UHD TV-hez, a HDMI 1.3-as AVR-t pedig a DVI portra kötöm passzív adapterrel (méreg drága OFC ezüstözött HDMI kábel van a ~100 forintos kínai passzív adapter után kötve "ügyesen" :DDD).

    Kényelmesebb lenne asztalkezelési szempontból, mert most ki kell terjeszteni az asztalt az AVR-re. Bár véletlenül pont van egy második kis monitorom a TV mellé (játék/film közben híreket, üzeneteket sasolni), most az van az AVR-re kötve kimenetként, így nem "vak" az asztal, látom ha valami magától átcsúszik oda. De hangminőség szempontból szerintem jobb lenne, ha alacsonyabb TMDS frekin menne a HDMI, mert minimumra lenne húzva a kép felbontása, ami az AVR-re megy (és vak fekete, nem valódi tartalom, hátha tisztább lenne a clock signal).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák