- Apple notebookok
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- GoPro Topic
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz Snip3r_HUN #2 üzenetére
Eleve nem tippeltem volna 120k alá az árat.
Szerintem 130-140k körül lesz, és a Touch hozzá is lesz vagy 50-60k (két touch + kamera). Tehát ha a kettőt 200k alatt megússzuk, akkor már jól jártunk.atok666: első körben nem is kell baromi sok embernek megvennie. A Rogers görbe alapján is még szerintem az early adopters fázis kezdődik.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Én azért nem számítanék jó hatásra olcsó vga-n. Szerintem a 970/290X tényleg fog kelleni neki. Az a gond hogy vr esetén minden tökéletesen kellene hogy menjen, tartani kell a 2160x1200@90 fps-t, ami ugye jóval több mint a fullhd 60 fps kombó.
A pénz már nekem is megvan, a gépem is úgy ahogy felkészült, már csak várni kell
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
lecsatolható, bár elmondások alapján amúgy meglepően jól szól.
kcsa: értem én, de minden realitás talaján álló ember úgyis inkább drágábbra számít, mint alsó határra. Lehet hogy még 400 felett is lesz, pontosan nem tudjuk még. Annyit tudunk hogy ők konzekvensen mindig azt mondták, hogy ahhoz hogy terjedjen, olcsón kell elindítani, de hogy ebből ténylegesen milyen olcsó lesz, majd meglátjuk
atok666: Noha épp juthat arra a sorsra mint a 3d, de ne feledjük el hogy az csak egy ál-térérzetet adott hozzá az élményhez, és ugyanúgy egy keretet néztél mint azelőtt. Tehát drámai különbség nem volt a normál tévés/monitoros élményhez képest. Itt meg az egy dolog hogy ugyanúgy megkapod a térérzetet, de beteríti a látóteredet is, és még térbeli mozgást és nézelődést is lehetővé tesz. Ez már egy másik sport, egész más dimenzió. Ennek ellenére a kimenetel lehet hogy ugyanaz lesz, de az ok nem hinném hogy ugyanaz lenne majd. A több másik VR szemüveg pedig vagy létre sem jött, vagy eleve nem rúghat labdába a nagyok mellett. Mindenki a Morpheus/Rift/Vive trióra pályázik. Nem csak a hardverről van szó, hanem a mellé adott szoftverről is.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Felhozhatod megint a 20 évvel ezelőtti helyzetet, de attól hogy 20 éve nem volt kész a technológia a terjedésre (ráadásul egy erősebb komplett gép árában volt), még nem biztos hogy most is ez lesz a helyzet, pláne hogy egy normálisabb monitor árában van.
A te írásod alapján mostantól totál felesleges bármit is innoválni, hisz mivel pl a Kinect bukta volt, ebből fakadóan minden innováció is bukta lesz a jövőben. Remélem érezhető hogy azért ez nem így megy.A Rift (!) első körben azok között fog terjedni, akiknek megfelelő gépük van, de azért nem kell lekicsinylően gondolni erre a rétegre. Még ezek is százezres sőt milliós tömegek. Emellett viszont ott van a Morpheus is, amihez viszont nem egy 1000+ dolláros gép kell, hanem egy 350 dolláros konzol, amiből pedig már 25 milliót eladtak. Plusz még ott van a Vive, a GearVR, stb.
haxiboy: Azt mondták akik próbálták, hogy ott dumáltak mellettük, de ők totál nem hallottak belőle semmit. Szóval a hangok kizárása elég jó, és minőségben is tudnak hozni elég korrekt minőséget. Biztos nem ér fel az ATH-M50-emhez, de ettől még lehet jó
Árban azért ennyire nem kell elszállni. VGA-k terén amikor legutóbb néztem (a dollárerősödés után), kb 1,1x-es euró áron kellett nézni, tehát a 400 dollár az kb 440 euró lenne (140k). A 400 dollárból nem lesz 650 euró.[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Az okostelefonok is elkezdték valahol. ne felejtsük el, hogy az iphone-ig is vezetett sok cucc, a feature phone-ok vagy a wp 6.5-ös telefonok. Nem az iphone 6S Plus-al kezdődött az okostelefon világ. Ez egy folyamat. Minél több ilyen eszköz van, annál inkább jöhet majd egy olyan ötlet, ami beindítja az egészet (ha még nem ez lenne az). Amennyiben viszont szarunk az egészre, nem is lesz belőle soha semmi.
"Az Oculus Rift egy rétegnek lesz még mindig csak elérhető közelségben"
Most azt várod, hogy úgy kellene haladni, hogy akkor kellene kiadni, amikor 50 dollárért meg lehet venni, nem kell hozzá külön gép és 4k per szem lesz legalább a felbontása? Addig valahogy el is kell jutni, és nem fognak befektetni százmilliárdokat milliárdokat hogy addig ne adjanak ki semmit, csak fejlesszenek még vagy 10 évig. Ez egy folyamat.NEM azt mondjuk hogy ez az első rift ez most egycsapásra elhozza a vr kánaánt, és sosem kell már jobbat venni. Abrash is elmondta, hogy ez egy jó eséllyel 50 éves fejlesztési fejezet első lépése, mint amikor megjelent az első 3d gyorsító kártya. Iszonyatos sok fejlesztési lehetőég van még a ténylegesen tökéletes VR felé, de kezdetnek mindenképp nagyon jó. És nem csak a riftről beszélünk itt, te végig konzisztensen a VR-ról beszélsz. A VR esetében pedig ne csak a steam-et hozd fel hogy mekkora rétegnek van hozzá gépe, hanem azt a 25 millió PS4 usert is. De lehet csak összemosod a VR-t és az Oculus Rift-et. A Rift csak egy (!) eszköz a VR területén.
"Amit vitatok, hogy mennyire lesz a tömegek eszköze."
A VR vagy a Rift? Csak mert ha a VR, fel kell tenni a kérdést, hogy amikor pár ember WP6.5-ös telefonon játszotta a Doom-ot, akkor felmerült-e valakiben hogy ez alig pár év alatt a tömegek eszköze lesz (csak más oprendszerrel). A Rift egy lépés, mégpedig egy megfizethető árú VR eszköz. Olyan mint az első olcsó androidos telefonok. Hirtelen egy eddiginél jóval nagyobb réteg engedheti meg magának. Az előző VR eszközökhöz esélyem nem lett volna (fél-egy millió forintot nem adnék egy kísérleti eszközért), de ezt már megengedhetem magamnak, ráadásul minden szempontból sokkal fejlettebb mint az eddigiek."Szerintem akkor várható a tömeges elterjedése, ha a mostani ár fele lesz, illetve ha a szükséges hardwareigény hozzá már a középszintű videókártyák ki tudják majd elégíteni."
PS4-en a PC-s ár feléből el lehet érni. PC-n 1500 dollárt mondanak a gép + rift kombóra, PS4-en várhatóan kb 800-ban megáll az egész. Sőt, mint mondtam, 25 millió ps4-et már eladtak, tehát 25 millió olyan ember van, akinek csak kb 400 dollárjába kerülne. A PS4-et nem igazán tartom kellően erősnek a feladathoz, illetve a tartalom is szerintem jóval kevesebb lesz mint akár már most is van DK2-re pc-n, de a lehetőség ott is adott az emberek és a fejlesztők előtt is.Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Szvsz kizárt hogy ilyen nagy név jöjjön rá kezdetekben. Koncepcionálisan máshogy kell rá játékot készíteni. Teljesen más játékmechanikai és dramaturgiai megoldásokat kell feltalálni. Fel kell találni hogy hogy lehet jól és szépen játékot készíteni rá. Ez pedig idő. Első körben szvsz a szimulátorok felhasználói fogják a legjobban élvezni, egy Project Cars esetében pl biztosan piszok jó, és ennek a mechanikájába kell a legkevesebb változtatás a vr számára. A többi esetében pedig több-kevesebb megoldandó probléma van. Stratégiai játék esetében pl láthatod magad előtt a térképet mint egy Isten, átláthatod pillanatokon belül, zoomolhatsz és Touch-al irányíthatsz, mindezt különösebb probléma nélkül. Ugyanakkor egy FPS-ben biztosítani hogy hova kell nézned, mit csinálhatsz, hogy lőjj, stb, már sokkal nehezebb.
Első körben szerintem nem azok fogják megvenni, akik valamihez veszik. Első körben azok a "kalandorok" veszik majd meg, akik nem annyira innovátorok hogy a DK-t megvegyék (vagy épp lehet már megvették), de mindenképp a VR-ért veszik meg, nem egy pár konkrét játékért. A második körben fogják megvenni azok, akiknek már korrektebb tartalom is van.PS4 esetében lesz egy külön kis dobozka amúgy a Morpheushoz, várhatóan ez fogja a duplikációt és a torzításokat, szóval besegít a PS4-nek (ebből adódóan drágítja amúgy a Morpheus-t). Ettől függetlenül nem fogunk Uncharted 4-ezni PS4-en VR-ban persze.
JoolsNOS A DK2 75 HZ-es volt, nem 60. A CV1 pedig ettől függetlenül 90 lesz, úgy még folyamatosabb az élmény. Most kb ezt tartják a minimumnak az igazi immersion-höz. És minden DK1 tulaj aki próbálta utána a DK2-őt, mondta hogy mekkora óriási ugrás van folyamatosságban. Ez ugye részben a 60-75 Hz fejlődésnek köszönhető, részben pedig más technológiáknak (amoled kijelző, low persistence)
haxiboy Nem feltételezném hogy a kiskereskedők fognak elsőnek ráugrani. Amerikában biztos lehet majd kapni egy rakat Gamestop-ban vagy best buy-ban, de nálunk szerintem rendelős lesz, legalábbis eleinte biztosan. Nem hinném hogy pl az iponon gyorsan felbukkanna (ahol amúgy gyakran nem egetverő a különbség pl a német ebay-ről rendeléshez képest)
"Tudtommal szemenkénti felbontás 1080×1200, ez kicsit nagyobb mint az FHD"
Pedig ha megnézed, 1080x1200 az 1200x1080, és ez kisebb mint az 1920x1080 A 2160x1080 és a FullHD között összesen kb 15 a különbség max (2 millió vs 2.3 millió pixel), annyi hogy a Rift esetében 90 fps kell, míg a legtöbb monitor általában 60 Hz-en megy csak.[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz Menthirist #33 üzenetére
javítanám magam, 2160x1200 az 2.6 millió pixel, míg a fullhd 2 millió. Tehát nagyobb a különbség, de jóval 1440p alatt van (ami 3.68 millió pixel lenne). Tehát a 2160x1200 valahol az 1080p és az 1440p között van, közelebb az 1080p-hez.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
Ezek eddig az ő nyilatkozataikból származnak. Többször is említették ezt az 1500 dolláros árat mint "komplett élmény". Figyelembevéve hogy az ajánlott gépben a proci 250, a vga pedig 350-400 dolcsi körül van, nem olyan elrugaszkodott állítás.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Az ajánlott gép (ami mondva van a fejlesztőknek hogy erre célozzanak) i5, 8 giga ram, 970/290. Nyílván programfüggő hogy ezt mennyire tartják majd be, lesz olyan program ami ennél gyengébb gépen is megy, lesz amihez kevés lesz, de ez van célként kitűzve a fejlesztők elé, és ez van kommunikálva hogy ezzel már menni fog (kellene) ahogy kell. Innentől a fejlesztő felelőssége.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz BlackDesert #51 üzenetére
1: ahhoz kicsi lesz a felbontása hogy túl sok apróságot el tudj rajta olvasni, szóval én azt mondanám, nem kell ilyet várni tőle. Kellő méretű szöveg olvasható, meg más lehetőségeket is nyújt, de sima asztali programok futtathatósága szerintem nem lesz kielégítő minőségben adott
2: "jobb grafikájú játékokat készít az előzetesek szerint,"
Én nem láttam hogy olyan hű de jobb minőségű grafikát nyújtott volna a Playstation VR. Pár játék lesz mindkettőre (pl EVE Valkyre), a PS4 exkluzívok nem szebbek, míg egy Elite Dangerous vagy Project Cars pl elég jól néz ki pc-n is. De nekem az új Bullet Train is tetszett.[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz #45185024 #55 üzenetére
A 290X-emmel 70 körüli fps-em van GTA 5-ben, gyakorlatilag normál dolgokat kimaxolva. 970-nel ugyanez a helyzet. 970-en fullhd-ban gyakorlatilag a crysis 3 high-on megy ~85 fps-t. Ne mondd már hogy ha egy fejlesztő szem előtt tartja hogy addig nyújtózkodjon ameddig ez a kártyaszint bírja, és nem úgy dolgozik hogy majd a paraszt vesz két kártyát, akkor ne lennének képesek különösebb kompromisszum nélkül összehozni a 90 fps-t. Egy Crysis 3 mediumban pl egyáltalán nem "eszméletlen ronda, kisfelbontású grafikával", mégis simán menne, lévén 70 fps-t ment egy 680-on, ami sehol nincs a 970-hez képest. Nyilván nem Battlefield 5 lesz az első vr játék, monitoron látható minőséget verő szinten, és nyilván gyengébb lesz a konkrét minőség mint sima fullhd monitoron elérhető, de ez nem azt jelenti hogy minecraftozni lehetne majd csak vele. Ez a kártyaszint, bármennyire is lesajnálod, egyáltalán nem gyenge.
Ragnar_: számomra sokkal nem jobb. Immerzióban nem.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Jah... bár azt monitoron alig merem játszani
Amúgy GTA 5, 970-en low-ban 160 fps (és olyan minőségű még így is, amiért pár éve még a hátsónkat vertük volna a falhoz), mediumon FXAA-val 140, MSAA-val 110, High FXAA-val 110, MSAA-val 60+
Alien Isolation nálam 1440p-ben ultrán (ami ugye kb 30%-al több mint a 2160x1200) 80+ fps 290X-en.
Amúgy most a Valve nyilatkozta, hogy ha motion sickness jelentkezik, az már a fejlesztő hibája.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
A legelső óta volt pár iteráció. Már a másodikat is sokkal kényelmesebben lehetett szemüvegben használni, és az újakat méginkább. A lencséket pedig szélességben lehet állítani, nem dioptriában. A DK2-ben volt dioptriás lencse, a CV1-ben nem lesz tudtommal, viszont szét tudod húzni a szemeid közti távnak megfelelőre a lencséket. Az Oculusnál sok szemüveges ember van, mondták hogy odafigyelnek erre a problémára.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)