Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Robitrix

    senior tag

    válasz Alogonomus #136 üzenetére

    nem azt mondtam, hogy minden program megugorja. A valóságban meglehetősen nehéz olyan programot irni, ami jól ki használja a rendelkezésre álló magokat és szálakat. Leginkább tömeg feladatot megoldó programokban lehetséges. Renderelés, titkosítás, tömörítés videó kódolás stb. Vagyis olyan feladatokban, ahol gyakorlatilag ugyan az a program kód fut annyi példányban, ahány lehetőséget ad rá a hardver egy időben. A különbség csak annyi, hogy minden mag és száll más adatrészen oldja meg a maga feladatát. Ilyenkor nagyjából egyenletesen vannak leterhelve a magok és csúcsra jár a proci a lehetőségeihez képest. Vagyis ki van használva. Egy játék program, hogy teljesen ok-okozati összefüggésben vannak a párhuzamos program ágak egymással és ráadásul erősen véletlen és esemény vezérelt a játékban a számítások szükségszerűsége. Vagyis nem kezdhetek kiszámolni egy lővés eredményét egy külön programágon, amig meg nem történik a lövés és fel se tünik még az ellenség a játékos nézetében. A lövés számításához elinduló programág csak akkor mehet, ha tűzel a játékos. De az se biztos, hogy a lövést választja lehet, hogy menekülni fog inkább. Így erősen kiszámíthatatlan, hogy adott pillanatban hány mag és szálnak kell egy időben számolni. Ráadásul nem arányosan szétterhelhető a magok és szálak közt a párhuzamosan futó számítási feladatok. lehet 3 mag idönként kap egy kis számolási feladatot, 3 idönként, miközben kettő meg megszakad a feladatban adott pillanatban. Egy játék program futása ilyen szempontból maga a káosz. Ennek ellenére mégis csak folyamatosan növekszik a játékok mag és szál igénye párhuzamosan a processzorok lehetőségeihez képest. 15 éve 1-2 magos procik voltak és a játékok is ehhez igazodtak. A mai procik már tipikusan 6/12 vagy 8/16-osok, amik optimálisak a játékra. És már az új konzolok is 8/16-ok. vagyis ahogy haladunk az időben egyre több lesz az olyan játék, ami igyekszik kihasználni a növekvő mag és szál számokat, akkor is, ha ennek megoldása nem olyan egyszerű egy játékban. Ha nem így lenne, akkor ma is 1-2 magot használó játékokat játszanánk a 8/16-os pricikon. A grafika amúgy dettó. Ahogy nővekszik a tipikus grafikai teljesítmény az átlagos felhasználónől folymatosan alkalmazkodnak a játékok grafikai igénye is a lehetőséghez. A harver lehetőségek és szoftver lehetőségek nagyjából kéz a kézben járnak. elöl szalad a hardver, amihez igazodik a szoftver. Vagyis a elmúlt 20 év tapasztalata azt mondja, hogy 2-3 év múlva egy megjelenő játék teljesítmény igénye magasabb lesz, mint a mai játékok átlagos igénye. Ha ma 4-8 mag közt használ egy tipikus játék úgy 2 év múlva simán lehet 8-10 mag vagy szál. vagyis egy 8/16-os proci megfelelőnek tűnik a következő 2-3 évre is. talán még egy mai 6/12 is meg fog felelni.

  • Robitrix

    senior tag

    válasz Alogonomus #141 üzenetére

    Ezért is gondolkodunk játékhoz ma inkább már 6/12-es prociban. Még ha egy adott játék adott pillanatban csak 6-8 programágat futtat egyszerre. ( fölöttiről egyetlen újabb játéknél tudok csak(most nem tudom melyik), amikor a legextrémebb csúcs hiper beállításba kapcsolja az ember a grafikát, akkor felmegy akár 10 párhuzamos, program ágra. Normálabb grafikával meg max 8 programszál. Már a 8 párhuzamos rogram ágat is egyszerre használó játék is meglehetősen ritka. Ha valami komolyabb játékkal párhuzamos tevékenységet kell csinálni(straemelés, videó mentés a játékról stb.) akkor illik hozzá venni plusz 2 szálat a feladathoz a jéték mellett. Vagyis olyankor a 8/16 proci az optimális. a 10/20, 12/24 vagy 16/32-es prociknak jelenleg nem igazán van értelme csak játékhoz megvenni, mert feleslges pénz kidobás. Drasztikus emelkedlésre nem számítók a következő 2-3 évben magok és szálak szükségességének tekintetében játékok szempontjából. Inkább vegyen az ember egy jó közepes procit és a megspórolt ár többletet tolja rá a grafikára és abból vegyen egy kicsit erősebbet. Játékban többet ér vele. Majd akkor kell erősebb CPU a játékhoz, ha kezdjük azt látni, hogy egy 6/12 vagy 8/16-os procinak a játék közbeni terhelés egyre inkább kezdi megközelíteni 80-90%-ot és közben simán kihajtja a grafikát is 100% közelében. jelenleg a 6/12-es procim is ritkán meg játékban 50-55% fől tartósan. Vélhetően 2-3 évig bőven elég a teljesítménye a játékokhoz. Amúgy se tervezem 4K-s több százezres monitorokat használni, mert nem lopom a pénzt, hanem dolgozom érte. A következő felbontásomat is legfeljebb QHD-ra tervezem majd. Mire nekem profi 4K-m lesz, addigra a sznobok 16K-s holmival meregetik a farkukat... :) Egyszerűen nem látom szükségességét, hogy milliót toljak el egy játék gép miatt 2-3 évente...

Új hozzászólás Aktív témák