Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlueAthlon

    senior tag

    A beígértek alapján én a 5800K->6800K upgrade esetén úgy 3,8-(4)-4,2-> 4,2-(4,4)-4,6 CPU-ra, valamint 800 ->1000 IGP-re és hivatalos DDR3-2133 mellett végre rendesen működő DDR3-2400-ra számítottam.

    Ehhez képest a CPU oldal so-so rendben is van, de VGA oldalon a 844/2133 jó esetben is kb 8-10% előnyt mutathat a 800/1866-hoz képest, és azt is főleg memsávszél limitált helyzetekben...

    Hátha a 844-es alap mellé betársul némi boost lehetőség is..Gondolom a mobil platformon ígért számokat azt azért hozza majd, mert ott kicsit masszívabb lesz az emelés GPU oldalon...

    A10-4600M : 2,3-(2,7)-3,2 / 686 IGP / 1600 ram
    A10-5750M : 2,6-(3)-3,4 / 800 IGP / 1600 ram ( tippre)

    [ Szerkesztve ]

    Annak a statisztikának hiszek, amelyet én hamisítottam -Winston Churchill

  • BlueAthlon

    senior tag

    válasz dezz #51 üzenetére

    IGP használata mellett gondok vannak vele. Elég keveseknek megy stabilan...

    Annak a statisztikának hiszek, amelyet én hamisítottam -Winston Churchill

  • BlueAthlon

    senior tag

    válasz Abu85 #88 üzenetére

    Martonx kolléga inkább a sebesség terén történő előrelépésre gondolhat.. Feature-k és energiahatákonyság terén tényleg szépen fejlődött, de ez a szakavatottakon kívül eső átlagfelhasználót vajmi kevéssé hatja meg. Az arra kíváncsi hogy hány FPS a Crysis meg hány pontot dob a 3dmark...

    Most engedelmeddel élnék egy faék példával:

    Direkt fennhagytam a Crysis 2-t a gépemen, és megnéztem hogy 3870K esetében mit produkál egy bizonyos pályarészletnél az elején : alapon(3000/600/1866) 15-16 fps volt, tuningolva (3250/900/2333) 21-23. Ugyanez egy 5800K-val alapon (3800/800/1866) 18-19, tuningolva (4200/1013/2133) 23-26 volt... 3dmark11 esetén a tuningolt 3870k olyan 1700 pontot ért el, Trinity úgy kb 2100 at.. Előrelépés, de azért én , mint egységsugarú átlagfelhasználó, sem estem tőle hanyatt..

    [ Szerkesztve ]

    Annak a statisztikának hiszek, amelyet én hamisítottam -Winston Churchill

  • BlueAthlon

    senior tag

    válasz Abu85 #90 üzenetére

    Teljesen igazad van, pontosan látom én is, hogy memória oldalon szinte elfogyott a mozgástere az AMD-nek a jelenlegi környezetben. Llano esetében ott volt még egy úgy 10%-os hátrány ( azonos GPU órajelen hajtott HD5570-es kártya DDR3-1600-on járó diszkrét memória mellett volt ugyanolyan gyors mint a 3870K 1866-on ( NB 800 Mhz, memória 6-9-6-24-2T ).
    Trinity esetében örömmel tapasztaltam, hogy ez az átszervezett memóriavezérlőnek köszönhetően megszűnt, viszont jött cserébe, hogy IGP + DDR3-2400 nagyon ritkán stabil csak. A dual 2400 által nyújtott 38,4 GB/sec meg az 1GHZ-re pakolt 7660D-nek igencsak kellene. Remélem a Richland esetében ezen javítanak ).

    Amikor meghallottam, hogy a Kaveriben lényegében a 7750-essel megegyező teljesítményű IGP lesz, akkor bizony első gondolatom az volt, hogy az bizony igencsak memória-sávszél limitbe fog futni, hacsak ki nem talál valamit az AMD. 4 csatornás memória-vezérlő..khm.. kicsit drága lenne. A DDR4 használata logikusnak tűnne, de abból is később lesznek csak 4GHz+ effektív órajelű példányok ( 1,6-3,2 lesz tán az alap ). amivel el lehetne érni legalább 64GB/s-et, amivel már nagyjából jól érezné magát. Ameddig meg ez nem lesz meg, addig lényegében az lesz a Gaming Evolved marketingduma mögöttes jelentése, hogy "forward rendert használni fiúk, csak takarékosan bánni a memsávszéllel, tudjátok, mint az angol kódmesterek csapata".

    Intel meg GPU fronton olyan mint a kínaiak : van honnét és van hová, de töretlenül halad, még ha nem is túl nagy lépésekkel. Még a végén azon vesszük észre magunkat, hogy az értelmes hardver mellé megtanulnak meghajtót írni, és idővel utolérik az AMD/NVidia szintjét.. Remélem, lesz annyi sütnivalójuk, hogy a Haswell GT3E az asztali fronton is megjelenik...

    [ Szerkesztve ]

    Annak a statisztikának hiszek, amelyet én hamisítottam -Winston Churchill

  • BlueAthlon

    senior tag

    válasz Abu85 #92 üzenetére

    Igen, azt pont én is figyeltem, hogy ugyan 40 EU tömböt beleraknak, de sem a front end sem a back end nem változik lényegesen.. esetleg némi finomítást kapnak, de attól még nem fogja optimálisan etetni ezt a mennyiséget..

    A 20 EU-s változat tűnik a legszimpatikusabbnak nekem is, valószínűleg tudhatják ők is, hogy a jelenlegi felépítés ezzel lehet optimális.. Azt már a 40 EU belengetésekor sejtettem, hogy ez a változat biza jóval kisebb órajelen fog menni, mint a többiek, nem lesznek 1200-1300MHz-es változatok, csak úgy 800 környékén, mivel valószínűsíthetően nem férne bele a szűkre szabott fogyasztási keretekbe... Csak nehogy az legyen, hogy a fogyasztási versenyben az alacsonyabb órajel miatt jópár helyzetben lényegében lassabb legyen, mint a GT2 ( főként olyan helyzetekben ahol nem teljesen a shaderek által végzett munkán van a hangsúly... )...

    Trinityre visszatérve : Dual-2133-at viszi gond nélkül, 2400-ba törik bele a bicskája sokszor. Remélhetőleg a Richland javít ezen. Poénból kipróbáltam "single" 2133-al ( lustaságból nem a modult vettem ki, csak a bios-ban a channel interleavinget deaktiváltam..., CPU oldalt az elvártak alapján nem zavarta különösebben, viszont az IGP mintha egy "a jó k. édes a..-dat" mormogott volna el a gépházban... 160 VLIW5 shaderes caicos is húzta kicsit a száját a 64 bit széles memória oldal miatt, nem hogy ez.. ezért is mosolyogtam magamban, mikor megláttam hogy mobil fronton beveti az AMD a 64 bites memória-interfészt a 400/480 shaderes GPU-k esetén. Bár néha legalább GDDR5-tel kompenzálja... Nvidia ugyanúgy eljátszotta ezt a GF108/GF117 esetén...

    Figyeltem én is, hogy a gyártók manapság egyre jobban a GPU munkavégzésének hatékonyságát próbálják emelni, és csak a minimálisan szükséges memsávszél-emelést eszközölik... Ugye mint te is említetted, régen elszaladt a ló mindenkivel ilyen téren...Anno a HD2900XT-nek sem feltétlen az 512 bit széles DDR3 volt a legnagyobb problémája ( lényegében fölösleges volt rá.. ), valamint a HD4870-4890 sem feltétlen használta ki azt a 128-144 Gbit/s-t, amit gyárilag kaptak...( agyonélsimítva is előbb lett szűk a GPU meg esetleg a 4870 512MB esetében a VRAM mennyisége )..

    [ Szerkesztve ]

    Annak a statisztikának hiszek, amelyet én hamisítottam -Winston Churchill

  • BlueAthlon

    senior tag

    válasz dezz #94 üzenetére

    Igen, ezt én is olvastam, kíváncsi is leszek rá. Anno a Sideport is jó elgondolás volt, csak nem ártott volna 16 bitesnél gyorsabb adatbuszon kapcsolni az IGP-hez...

    Majd amikor olyan fejlett lesz a technika hogy SRAM-mal oldják meg csípőből a feladatot ( X360 pl.. ) :) 512MB-os cache SRAM alapokon felépítve tán akkora lenne mint egy rendesen okostelefon kijelzője, fogyasztása is érdekesen alakulna.. :C
    Aztán a jóöreg Super7-hez hasonlóan külön foglalat lenne az alaplapon, ahová a cache memóriát pakolnánk... :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Annak a statisztikának hiszek, amelyet én hamisítottam -Winston Churchill

Új hozzászólás Aktív témák