- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mozgásban az Arena Breakout: Infinite (PC)
gp A korábban csak mobilokra/tabletekre megjelent FPS hamarosan PC-n is elérhető lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Habugi
addikt
Valaki árulja el nekem miért nem látja egyik gyártó sem a 24" & FHD & Freesync/Gsync & IPS & 120Hz -al kínálkozó piaci rést?
WQHD-ban 27"-on már van pár darab..
Van valami technikai korlátja amiről nem tudok/nem értek hozzá eléggé de amúgy köztudott?
Állati sokan várják ezeket a kijelzőket de telnek múlnak a hónapok és sehol semmi..
[ Szerkesztve ]
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
nagyúr
"...míg a háttérvilágítás PWM-mentes LED. Üröm az örömben, hogy a kisebbik ugyan teljesen fokozatmentes egyenáramú (DC) szabályozást kapott, de a nagynál az alacsony fényerők esetében el kell fogadnunk a PWM tényét."
Magyarul: A kisebbik PWM mentes, a nagyobbik viszont ~30% fényerő alatt már PWM-et használ.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
04ahgy
nagyúr
Igen, jól értelmezed. De nem láttam még szinte senkit 30% alatt használni a moncsiját. Úgy tűnik, a Samsung se nagyon.
HGyu
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A 120-144 Hz azért nem kedvelt a nagyobb monitorgyártóknál, mert a Microsoft egy csomó gyártónak küldött egy alapvető üzenetet, hogy ilyeneket csak úgy csináljanak, hogy belegondolnak annak a következményeibe. Például a szoftverek az új API-kkal teljes kontrollt kapnak, és ha a jelenetlimithez kötődik a szinkronizáció (ami elég sok játéknál igaz), akkor 120 Hz-es beállításon kétszer gyorsabban fut egy játék, mint 60 Hz-es beállításon. [link]
Erre jön majd egy új swapchain API, ami megengedi a programozóknak, hogy 60 Hz-re korlátozzák a kijelző frissítését, függetlenül attól, hogy az mit támogat, vagy te mit állítottál be. Na most ez sok monitorgyártónak innentől csak nyűg, mert tele lesz a support szemetesládája a problémákkal.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az már megtörtént. 73 FreeSync kijelző közül lehet választani, míg G-Syncből csak 16 érhető el. Ez az arány nagyon rányomja a bélyeget a piaci elterjedtségre is. Főleg amiatt, hogy a Samsung és az LG nem csinál G-Sync kijelzőt. Nem véletlen, hogy a gyártók annyira akarják az NV-től, hogy támogassák a VESA szabványát, mert pusztán elterjedtségi hátrányban vannak amiatt, hogy nincs kellő mennyiségű G-Syncet támogató kijelző.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
MeszesKPT
őstag
A cím selling pointként említi a FreeSync-et, csak a működési tartomány nem derül ki a cikkből.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha soknak érzed az alsó határt, akkor válassz LFC-s monitort. [link] - ebből is van 18 darab.
A felső határ meg mindegy. Egyrészt a FreeSync támogat tartományon kívüli fps-t, tehát ez akár 300 vagy 400 is lehet, másrészt az új API-k miatt a játékok 95%-a 60 Hz-re lesz limitálva belsőleg. Túl nehéz a fejlesztőknek minden felett kontrollt kialakítani, így az új swapchain lehetőségeket leginkább arra fogják használni, hogy max frame=60 és ennyi.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Cassi
senior tag
"árcédula szükséges, amit egyelőre nem tudni"
Már sok helyen fent van, 175 euró körül jön. A mostani S24E390 kb. 140 euró = 50e Ft, tehát ez 60-62e Ft lesz. Az egyik legjobb árú FreeSync monitor eddig. Viszont nem AMD tulajoknak egyszerűen nem éri meg +10 ezret kiadni a semmiért. Sajnos ez a helyzet pillanatnyilag, nem tudom, meggondolja-e magát az NV a Pascalnál, de elég valószínűtlen.
-
ViZion
félisten
-
veterán
Aki még mindig valami hasonló hardcode-olással programoz/portol azt hazazavarnám megtanulni programozni, vagy visszaküldeném vagy 10 évvel ezelőttig amikor még volt némi rálátásuk a fejlesztőknek. Már a 386-os időkben is ciki volt valamihez (akkor épp órajelhez) kötni a rajzolást vagy a logikát. Nálunk legalábbis egyetemen kirugdostak volna karóval, ha nem skálázódó kódot írunk.
Cutscene-nél még csak-csak (bár ott is jár a nyakleves), de játék közben elfogadhatatlan.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Menthirist #14 üzenetére
Nem arról van szó, hogy nem tudnák megírni jóra, hanem arról, hogy ma már nem úgy megy a játékfejlesztés, hogy a megjelenés "when it's done". Amíg ez a modell nem jön vissza addig nem lesz változás.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Habugi
addikt
Ez tény Orrmány uram, először arra gondoltam hogy ugye már kezd be-be indulni a 4K agymosoda, mennyire "szüksége van rá mindenkinek".., ezzel annyi a probléma, hogy mégha az új generáció aka Pascal/Polaris (PvP ) elég is lesz hozzá átlag középmagas beállítások mellett, a mesterterségesen magas gépigény generálás/fenntartása számára óriási zsákutca, mert gyakorlatilag értelmüket vesztik a különböző élsimítási eljárások, amik nevezett jelenség alappilléreit alkotják..
Szóval ha esetlegesen létezik valamiféle picsi-pacsi a monitor/VGA gyártók között, akkor most tuti erős fejvakarás van hogy mi legyen.., a PvP utáni időszakban már elkezd majd aktuálissá válni.. és tekintve hogy a userek nagyon-nagy többsége még mindig bőven jól érzi magát 1080p mellett, nem mellesleg a mesterségesen magasan tartott gép/dVGA igény okán/miatt, egy ideig még ha fejük tetejére állnak is dominálni fog a 1080p..
Kvázi vissza a kályhához és egy hatalmas üresen hagyott piaci rés.., ha eltekintünk attól amit Abu említett és kihúzzuk az egyenletből a 60Hz fölötti tartományt akkor is ugyan az a szitu, nincs 24" 1080p-s IPS Freesync/Gsync kijelző pedig igény az marhára lenne rá!
Tudom te 27"-ről beszéltél a WQHD okán, viszont a marketing gépezet számára csak egy jelentéktelen átmenet, ezért a 4K-t vettem most elő..
(#4) Abu85:
Nem állítom hogy minden pontját felfogtam a levezetésednek, viszont köszönöm!
[ Szerkesztve ]
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
veterán
Már ne is haragudj de ez nem "when its done" kérdés. Mi is határidőknek megfelelően fejlesztünk (igaz más jellegű programokat), mégis nálunk az architektek azok, akik olyan felépítést terveznek a keretrendszerünknek, ami skálázható, testre szabható és kiszámítható fejlesztési idővel jár. Nem lehet össze-vissza fejlesztgetni. Szóval a megfelelő core-architektúra amitől az egész szinkronizáció is függ, ráadásul ez esetben várhatóan a motor működését is meghatározza a következő sok sok évben, nem "when its done" kérdés. Az alapoknak sziklaszilárdaknak kell lennie, hogy megfeleljen a következő évek során mindennek, amit rádobnak.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Menthirist #17 üzenetére
Minden a "when it's done"-ra, és a "mibű"-re vezethető vissza. Ugyanis ez az a két kritikus tényező, ami meghatározza a fejlesztést.
A szinkronizáció pedig elég jó, ha jelenetlimitre korlátozódik, mert a célplatform a két konzol, és ott simán skálázható marad egy ilyen rendszer.
A helyzet hasonló az NFS-hez. Ott kiadhatták volna a PC-s portot 30 fps-re korlátozva, de mivel ez nem tetszett a PC-s tábornak, így eltolták a megjelenést négy hónappal, de cserébe átírták a szinkronizációt skálázódóra. A gond az, hogy sok az olyan stúdió, amely ebbe nem tesz még négy hónapot és pluszpénzt.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
amennyire én emlékszem kiadták az nfs-t 30 fps limittel, aztán ment is a botrány amikor feloldotta pár user https://www.youtube.com/watch?v=qpC43CdvjyA
Ráadásul a Frostbite motor NEM szinkronizál ezen kívül tudtommal egyik játékban sem adott értékre. A Battlefield 4 óta bármelyik Frostbite játék amire emlékszem remekül ment 60 fps felett megfelelő konfigon.
A "miből" kérdést meg felejtsük már el, gyakorlatilag az utolsó indie csapat sem lockolja a sebességet UE vagy egyéb motorokon. Akik lockolják azok azok a konzol fejlesztő csapatok, akik úgy gondolják hogy egy copy-paste-es megoldással majd lehúzzák a pc-seket, aztán meg megy a sírás hogy egyrészt nem jön a bevétel, másrészt hogy szarnak a pc-re. Ezek azok a csapatok, akik úgy adnak ki játékot pc-re, mint a Final Fantasy XIII első része, 720p, 30 fps, és esc-re instant kidobott a windowsba. És ezt Durante egy-két este alatt hiba nélkül feloldotta, és máris ment fullhd felett 60 fps-sel. Szóval ne jöjjön nekem senki azzal hogy szegény fejlesztőknek nincs pénze és ideje, pc-re portolni. Az alapokat meg kell tervezni megfelelően és hozzáértéssel. Mindenki most írt új motort, megvolt rá a lehetőség.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Menthirist #19 üzenetére
Nem az új NFS-t azért nem adták ki, mert megcsinálták skálázódóra. Ezért jelent meg csak márciusban, és nem a konzolverziókkal még a karácsony előtt.
Sokan nem használják a tömegmotorokat, hanem sajátot terveznek.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
te szerintem kevered az új nfs-sel. A rivals frostbite motorral 2013 novemberében jött ki, 30 fps lock-kal és ehhez szinkronizált mindennel. Bukta is volt ahogy várható volt. Illetve repiék eleve 4k unlocked fps-sel promózták a pc verziót, amibe betettek még kézi váltó támogatást meg normális kormányét.
"Sokan nem használják a tömegmotorokat, hanem sajátot terveznek."
Ergo aki tervezéskor is már a lock-ot szem előtt tartva tervez, annak nagyon nem kellene motort terveznie. Saját maga ácsolja a jövőbeli bitófáját. Hagyjuk már a szerecsenmosdatást.Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Televan74
nagyúr
Az ok hogy rátettek egy HDMI -t ami tudja a freesyncet,de azért az analóg D-Sub helyett lehetett volna DVI tenni. Az ára a kérdéses,HDMI kábel van itthon jó pár.Igaz DP is akad.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Menthirist #21 üzenetére
Nem keverek semmit. Az új NFS-ről beszélek. Az azért jött négy hónappal később mert átírták skálázódóra a PC-s portot.
Számtalan tényezőt figyelembe vesznek egy játék tervezésénél. Minden ebből adódó döntés megalapozott.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
-
RyanGiggs
őstag
FreeSync működési tartománya mennyi?
-
nagyúr
válasz RyanGiggs #25 üzenetére
Nincs fixen meghatározott, az adott monitortól függ, a Wiki oldalán találsz készülékekre vonatkozó adatokat.
A hírben ha jól látom nincs megemlítve az alsó-felső határ az adott típusokhoz.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
04ahgy
nagyúr
Nem tudjuk mi sem, és a Samsung sem adja meg. Lehet, hogy később bővítik a specifikációkat.
HGyu
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
Komplikato
veterán
Tisztára egy zsibvásár a piac most.
Van olcsóbb FreeSync monitor, de 60-75Hz limittel.
Aztán vannak 120HZ overdrive monitorok, mint a Crossover és Yamakashi, de se FreeSync, se GSync nincs.
Cserébe kicsit barátibb árak vannak.És vannak most már Gsync és FreeSnyc monitorok 144-165 Hz (sőt 200Hz) képfrissítéssel, de mocskos drágán.
Most már csak az kéne, hogy valaki Crossover árában kiadjunk egy Freesync monitort.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
-szabi-
őstag
Még mindig az 1920x1080-as felbontás az egyik legnépszerűbb..
Nah ja, mert magasabb felbontás irreálisan drágább. -
nagyúr
válasz Komplikato #29 üzenetére
És vannak most már Gsync és FreeSnyc monitorok 144-165 Hz (sőt 200Hz) képfrissítéssel, de mocskos drágán.
...és általában TN panellel...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Komplikato
veterán
Most biztos én néztem be valamit, de nem VA panelesek? Csak mert egyik tesztnél is esküdözött emberke videóban, hogy TN panel, de az összes felelhető táblázatban a láthatósági szöge sem azt mutatja és VA panelt adtak meg.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
nagyúr
válasz Komplikato #32 üzenetére
Nézz rá mondjuk erre a listára.
Próbaképpen néhánynál rákerestem a gyártó oldalára, pl. ASUS MG248Q vagy Iiyama GB2788hs-b1 esetében ott van a gyártó oldalán is, hogy TN paneles.
Van egy-két 144Hz-es VA vagy IPS paneles fecske, mint az EIZO FS2735, de ezek jobbára 1000 euró feletti áron vannak...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Komplikato
veterán