- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hobby elektronika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen TV-t vegyek?
- Amazon Kindle
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
Hirdetés
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az API és a meghajtó. Az AMD az erőforrásainak zömét a DirectX 12-re és a Vulkan API-ra rakja, és emiatt az ő DirectX 12 és Vulkan meghajtóik a leggyorsabbak. Emiatt van az, hogy kijön egy DirectX 12-es vagy Vulkan játék, és lényegében helyből működik. Ezzel szemben az NV még mindig a DirectX 11-re fókuszálja az erőforrásuk zömét, és a DirectX 12, illetve a Vulkan ezért kevesebb figyelmet kap. Emiatt van az, hogy a DirectX 11-es alkalmazásokban az NV gyorsabb tud lenni, de gondjaik vannak eleinte a DirectX 12-es és Vulkan játékokkal, amelyeket idő helyrehozni, lásd World War Z.
Az is lényeges, hogy a DirectX 11-es implementáció az NV-nél épp a legutóbbi driverekben javult sokat. Ez tett be mondjuk a GTA5-nek, de a lényeg, hogy gyorsabb lett. Az AMD már nem igazán raknak erőforrást a DirectX 11-be, így a korábban megért implementációt csak optimalizálják, de nem újítják fel jelentősen, ahogy az NV tette. Ezzel szemben nagyon sokat javítanak féléves szinten is a PAL-on, amiből csak a DirectX 12 és a Vulkan tud profitálni.
Végeredményben ez egy felfogásbeli kérdés. Az AMD szerint a DirectX 12 és a Vulkan a fontos, így abba rakják a pénzt és az erőforrást, hogy az érkező DirectX 12 és Vulkan játékok helyből jók legyenek. Az NV szerint még mindig a DirectX 11 a fontos, így ők inkább arra fókuszálnak, még ha annak az az ára, hogy nem minden DirectX 12 és Vulkan játék lesz azonnal jó.
Azt még hozzá kell tenni, hogy az AMD és az NVIDIA nagyon másképp csinálja a DirectX 12 és a Vulkan támogatását. Az AMD ezt alapvetően egy implementációból oldja meg. Van egy közös PAL, és fölé van rakva egy ICD, ami az API-ra vonatkozó adatokat tartalmazza. Tehát effektíve mindegy, hogy a játék DirectX 12 vagy Vulkan API-t használ, a driver oldalán ugyanazon a PAL rétegen fog futni. Az NVIDIA nem így csinálja, hanem van egy teljesen külön driver a DirectX 12-re és a Vulkan API-ra. Így mindkét API, a saját független implementációján működik. Mindkettőnek megvan az előnye és a hátránya. Az AMD megoldásának előnye, hogy roppant egyszerű, hiszen két API-t szolgálnak ki egy rétegből, vagyis elég ezt a réteget fejleszteni, és mindkét API-n javul a működés. Viszont maga a rétegezés miatt ennek teljesítményhátránya lehet ahhoz képest, mintha mindkét API-ra külön implementáció lenne. Itt van az alapvető nézetkülönbség, ugyanis az AMD szerint pusztán ott behozod ezt a sebességhátrányt, hogy egy rétegre dolgozol, függetlenül az API-k számától, míg az NV szerint hosszabb távon mindenképpen a független implementáció a nyerő.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Rövid teaser trailert kapott a Dragon Age: Dreadwolf
- Fotók, videók mobillal
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vírusirtó topic
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- MIUI / HyperOS topik
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- További aktív témák...