Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kingcold

    aktív tag

    válasz Abu85 #108 üzenetére

    Tehát, ha jól értem.. érhetnek kellemes meglepetések, a Pro n, 4K megjelenítéssel kapcsolatban? :)

    villamos
    Igen, a kötélen lecsúszós jelenet alatt, fel is szisszentem egy pillanatra. Kicsit meredek és fájdalmas. :P

    [ Szerkesztve ]

  • Cassi

    senior tag

    válasz Abu85 #108 üzenetére

    "a PC-n ugyanahhoz a minőséghez kétszeres erő kell"

    Carmack inkább csak az akkori de facto helyzetről beszélt, nem általánosságban mondta, hogy a "konzolos" programozási mód kétszer jobb eredményt ad a "PC-s" programozásnál. A hardverközeli programozás elmegy egy kenyérpirító firmware-ében vagy egy régi generációs konzolban, de a mai konzolgeneráció már sokkal-sokkal közelebb áll a PC-hez, folyamatosan frissülő rendszerszoftverrel és hardverváltozatokkal.

    Tökéletes példa erre a PS4 -> PS4 Pro átmenet. Mindegy, mit feltételeztél a hardverről, az új konzolban a program már a korábbi hardver emulált változatán fut. Igazából éppen a "driver", a programot körbevevő szoftveres réteg tudja pontosan, hogy min fut a program. Egy jól megírt szoftveres környezetben a program megkapja az összes paraméterét, nem feltételez szinte semmit és nem próbálja meg detektálni a környezetét. Az optimalizálási munka jelentős részének a szoftveres környezetbe kell kerülnie, nem a programba. A program az alapszoftvertől kapja meg a szükséges paramétereket és az alapján dönt.

    A fő gond ugyanis az aránytalanság. Lehet, hogy egy kódrész a korábbi 20%-os javulás helyett harmadára csökkenti a sebességet az új hardveren. Le merném fogadni, hogy a mostani XBO-programokba tett hackelések nagy részét javítgatni kell majd a normál működés eléréséhez is, ha a Scorpio megjelenik.

Új hozzászólás Aktív témák