Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • KevinMulder

    tag

    válasz bobalazs #5 üzenetére

    A Tesla teljesen mas vevokort celoz meg mint az altalanos videokartya. Itt a lenyeg a nagy sebessegu parhuzamos szamitason van. Mondok egy peldat : www.rigsofrods.com

    Ez egy total open source szimulator. Minden jarmu kb 500-6000 egymashoz valamilyen modon kapcsolt pontok "csovazabol" all. Hogy fizikailag hitelesen lehessen szimulalni, masodpercenkent 2000-szer kell futtatni a fizikai szamitast es a pontok egymasra hatasat.

    CPU-nak ez irdatlan feladat, raadasul egyszerre csak annyi pontot lehet szamolni, amennyi core-od van, illetve az alaplapon talalhato memoria es a CPU kozotti savszelesseg - a strukturabol adodoan - elegge gyer.

    Ha GPU-t hasznalsz (CUDA, OpenCL) akkor a grafikus processzor kepes egyszerre 32-512-2048 pontot kiszamolni, sokkal gyorsabban, mint a CPU (mivel a GPU ugye sokkal specializaltabb processzor).

    Egy problema meg mindig marad: ha az adatokat a GPU-nak az alaplapi memoriabol kell vennie, akkor az lassu, mert vegig kell verni a buszokon, a memoriavezerlon, stb. Sokkal jobb lenne, ha valami olyan memoriat hasznalna, ami kozel van ... hol is .. hol is? Bingo! Magan a videokartyan. S minel tobb van rajta, annal tobb adattal tud dolgozni a kartya, annal kevesebbszer kell varni a rendszermemoriara.

    Mi ennek az ertelme? Az elobbi jateknal meg messze vagyunk ennek a kihasznalasatol, azonban mondjuk egy F1 csapatnal, ha szelcsatorna modellezest akarnak hasznalni, s tegyuk fel magat az F1 versenyauto kasztnijat 10-100 millio pontbol epitik fel (hiszen minel tobb pont van, annal realisabb az eredemeny) akkor lassan eljutunk addig, hogy 3-6 GB fedelzeti memoria is keves.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák