- Apple notebookok
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- GoPro Topic
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
KevinMulder
tag
A Tesla teljesen mas vevokort celoz meg mint az altalanos videokartya. Itt a lenyeg a nagy sebessegu parhuzamos szamitason van. Mondok egy peldat : www.rigsofrods.com
Ez egy total open source szimulator. Minden jarmu kb 500-6000 egymashoz valamilyen modon kapcsolt pontok "csovazabol" all. Hogy fizikailag hitelesen lehessen szimulalni, masodpercenkent 2000-szer kell futtatni a fizikai szamitast es a pontok egymasra hatasat.
CPU-nak ez irdatlan feladat, raadasul egyszerre csak annyi pontot lehet szamolni, amennyi core-od van, illetve az alaplapon talalhato memoria es a CPU kozotti savszelesseg - a strukturabol adodoan - elegge gyer.
Ha GPU-t hasznalsz (CUDA, OpenCL) akkor a grafikus processzor kepes egyszerre 32-512-2048 pontot kiszamolni, sokkal gyorsabban, mint a CPU (mivel a GPU ugye sokkal specializaltabb processzor).
Egy problema meg mindig marad: ha az adatokat a GPU-nak az alaplapi memoriabol kell vennie, akkor az lassu, mert vegig kell verni a buszokon, a memoriavezerlon, stb. Sokkal jobb lenne, ha valami olyan memoriat hasznalna, ami kozel van ... hol is .. hol is? Bingo! Magan a videokartyan. S minel tobb van rajta, annal tobb adattal tud dolgozni a kartya, annal kevesebbszer kell varni a rendszermemoriara.
Mi ennek az ertelme? Az elobbi jateknal meg messze vagyunk ennek a kihasznalasatol, azonban mondjuk egy F1 csapatnal, ha szelcsatorna modellezest akarnak hasznalni, s tegyuk fel magat az F1 versenyauto kasztnijat 10-100 millio pontbol epitik fel (hiszen minel tobb pont van, annal realisabb az eredemeny) akkor lassan eljutunk addig, hogy 3-6 GB fedelzeti memoria is keves.
[ Szerkesztve ]