- Autós kamerák
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Asztrofotózás
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
Hirdetés
-
Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
ma Megjelent a Glow 2.0, a Nomad fluoreszkáló iPhone védőtokjának és Apple Watch szíjának második generációja.
-
Játékosbarát frissítést kapott az ASUS ROG Ally
ph A vállalat engedélyezte az AMD Fluid Motion Frames eljárását.
-
Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
it A Cisco azt mondja, hogy a hackerek átjutottak a biztonsági eszközein, és a kormányok hálózatain keresztül kémkedtek, az ügy globális kiterjedésű.
Új hozzászólás Aktív témák
-
gamek!ller
senior tag
asd
-
sz4blya
csendes tag
érdekel
Cum Deo Pro Patria Et Libertate. Verje meg a mi Istenünk, aki ezt engedte! | Free life, free people, free internet! *See you, space cowboy!
-
nagyúr
Hát ez engem is foglalkoztat mostanában.
-
szőröscica
addikt
Üresben fogyaszt, mert be kell fecskendeznie üzemanyagot, hogy fenntartsa az alapjáratot.
Motorfékes üzemben nem fogyaszt semmit.
-
.bableWes
őstag
SOSE tedd ki üresbe a kocsit, csak akkor ha váltasz. motorféknél az injektoros kocsik egyáltalán nem fogyasztanak benzin. ugyanis ahogy te mondtad a kerék hajtja a motort és nem forditva. dieselnél az ujjabaknak is 10-12 éves kocsiktol már az adagolojuk is lezár fullra.
a másik, meg hogy balesetveszélyesebb is...
mindig motorfékket kell használnitöltöm lefele a torrentet döpirétbéj-rü. csak gondoltam kiirom, hátha kibanolnak..
-
Fuxsanyi
csendes tag
Amikor üresben van az autó, akkor alapjáraton ketyeg, tehát az alapjárati rendszer adagolja az üzemanyagot. Egyszer volt egy Skoda Fabia-m és abban ezt a pillanatnyi fogyasztásmutató mutatta.
Ha sebességben gurulsz, akkor nincs szükség alapjáratra, így az nem is nyom üzemanyagot a hengerekbe. A fedélzeti kompjuter sebességben guruláskor következetesen 0L fogyasztást mutat, mivel nem is haszál egy gramm ütemanyagot sem az autó...
-
proof88
addikt
5-ös és 6-os hsz-ekkel értek egyet.
Toló üzemben nem fogyaszt a kocsi.
És igen, az veszélyes dolog amikor megszakítod a kapcsolatot a motor és a kerekek között, meg az is amikor újra kapcsolatot létesítesz, úgyhogy az a legjobb, ha csak akkor kuplungolsz ha arra tényleg szükség van. Sőt ezen felül bármikor jöhet olyan helyzet, egy veszélyes szituáció, amikor szükség lenne gázadásra, hogy megmenekülj, és ha üresben vagy akkor nincs időd sebességbe rakni a kocsit.szerk.: egyébként ez is olyan alap dolog, hogy a mai napig képesek vitázni ezzel az emberek, mint amikor 1+1+1+1+1+1x0-ra azt mondja valaki hogy 0.
[ Szerkesztve ]
-
No-kia
őstag
motorféknél 1500 felett a computer nekem se enged egy csepp benzint se a kocsiba, bár ha piroslámpához közeledek akkor én is üresbe rakom de ez csak kényelmidolog
Nokia 500 | Ford Sierra 2.0i | Dell N5010
-
Zolaash
aktív tag
Rip and tear
-
tag
És akkó' mi * hajcsa a motort? A menetszél tán?
Ebből is látszik, hogy sosem lehetsz már főnök. Túl sokat tudsz a világ dolgairól.
* szerk: csúnyán beszéltem
[ Szerkesztve ]
Ha ezt olvasod a topik meghalt...
-
deicide
veterán
Csak az a baj, hogy pl az F Astra-m motorféke olyan erős, hogy 5ösben az érdi lejtőn 100-ról indulva az aljára érve már 60-al gurul, üresben pedig 100-al érek az aljára, ergo üresben gurulva jobban járok. Pl az alpokból lejtőin jövet 160 körül gurultam el a 130-140-el haladó autók mellett, ugyanezt kipróbáltam motorfékkel, de 130 alá esett pikkpakk a sebesség, nyomni kellett a gázt. Az igaz, hogy hirtelen vészhelyzetben üresben lófaszt sem lehet csinálni, de ez benne, nekem megérte az adrenalin rush...
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
proof88
addikt
egyébként ja, a motorfék is változóan erős az autókban, de dízeles autókban úgy tudom rettentő gyenge általában, én amikor kipróbáltam dízeles Honda FR-V-t, le voltam döbbenve hogy a motorfék mennyire nem fékez, egy benzines Nissan Micra-hoz képest, igaz teljesen más a 2 autó, de úgy tudom általában a dízeleknél gyengébb a motorfék.
-
mrlt
tag
Ez elmenne trollfizikának
Lejtőn lefelé sebességben a kerék hajtja a motort, és nem fordítva, tehát a benzint a motor termeli és nem fogyasztja = végtelen üzemanyag. problem olajtársaságok?De hogy válaszoljak is, ne tedd üresbe.
Go Pack Go!
-
hNp88
aktív tag
"Ez elmenne trollfizikának
Lejtőn lefelé sebességben a kerék hajtja a motort, és nem fordítva, tehát a benzint a motor termeli és nem fogyasztja = végtelen üzemanyag. problem olajtársaságok? " trollscience WIN[ Szerkesztve ]
Beatam Mortem Expectans. "kötél&diófa - business solutions"
-
koshmar
őstag
Ezúton üzennék a Trabant és Wartrburg tulajoknak: (már ha van még valakinek).
Ti tényleg ne motorfékezzetek.(Kivétel: Trabant, 4. fokozat).
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
koshmar
őstag
A kétütemű motor a kenőolajat a benzinhez keverve kapja. (Hogy kézileg kevered be vagy külön olajozású, az most lényegtelen),
Ha menet közben elveszed a gázt, akkor a karburátorban a fojtószelep alapjárati állásba kerül.
Ergo a motor így csak annyit benzint (és olajat, ami most a lényeg) kap, amennyit alapjáraton szokott.
De ugye ha mész a kocsival, akkor a fordulatszám magasabb.
Pl. 4000-es fordulattal mész. Elveszed a gázt. A fordulat mondjuk lemegy 3800-ra és csökken.
De a motor csak az alapjárathoz elegendő mennyiségű olajat kap, mivel a gázt teljesen elvetted és a fojtószelep alapjárati állásba került. (kb. 900-1200 az alapjárat, kocsitól függ).
Így a kenés nem lesz megfelelő, amely a motor túlmelegedéséhez vezet.
Remélem, érthető.Természetesen mindkét említett autó karburátoros.
Anno én sem értettem egy ideig.
[ Szerkesztve ]
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
koshmar
őstag
A négyütemű motorok viszont nagyrészt kényszerolajozásúak, tehát egy pumpát hajtanak meg és az tolja az olajat a megfelelő helyekre.
Értelemszerűen az olajpumpa mindig annyival forog mint a motor. (nyilván le van áttelezve, de egyenesen arányosságban van: ha a motor gyorsabban forog, a pumpa is és fordítva).
Motorféknél hiába veszed el a gázt, a motor ugyanannyival forog tovább (persze a kocsi lassulni fog), tehát éppen annyi olajt nyom a pumpa, amennyi az adott fordulathoz kell.Ez kicsit girbe-gurba lett.
[ Szerkesztve ]
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
fordfairlane
veterán
Csak az a baj, hogy pl az F Astra-m motorféke olyan erős, hogy 5ösben az érdi lejtőn 100-ról indulva az aljára érve már 60-al gurul, üresben pedig 100-al érek az aljára, ergo üresben gurulva jobban járok.
Bizony én is ezért rakom üresbe a nulláson, a hosszabb, lejtősebb szakaszokon a kocsit, nem a fogyasztás miatt.
x gon' give it to ya
-
Ne is tedd! A fogyasztással kapcsolatban pont ezeket hallottam, mint amiket leírtál. Tapasztalat alapján nem tudom egyik álláspontot se megerősíteni. Viszont úgy gondolom, hogy üresben gurulni elég veszélyes dolog, Egy váratlan helyzetben kezelhetőbb a jármű, ha a motorfék is működik.
-
egil
csendes tag
Valóban akkor nem fogyaszt a kocsi, ha motorfékkel gurulsz és üresbe ne tedd a már leírtak miatt. Viszont ha kifejezetten az a cél, hogy kihasználjuk a lejtő(ke)t fogyasztáscsökkentésre, akkor sokszor célszerűbb kinyomott kuplunggal gurulni. Sokkal több lendületed marad, sokkal hosszabban tudsz gurulni úgy, hogy alig lassulsz, vagy esetleg még gyorsulsz is. Pl. ha Dobogókő felé megyek Esztergomba, a leágazástól le lehet gurulni egészen a hegy aljáig (googlemaps szerint 7,3km). Motorfékkel ez biztosan nem menne, főleg olyan rövid 5. fokozattal, mint amilyen nekem van. Összességében ezt a távot alapjáraton megtenni biztosan kevesebb fogyasztás, mint motrofékezni-gázt adni-motorfékezni...stb.
Silence, i kill you!... (Achmed the Dead Terrorist)
-
gamek!ller
senior tag
válasz fordfairlane #32 üzenetére
Tegnap megnéztem, az érdi lejtő tetején pontosan 100km/h-nál vettem el a gázt, és le a körforgóhoz 105-el érkeztem 5.-ben motorfékkel..
-
egil
csendes tag
válasz gamek!ller #35 üzenetére
Én megállnék a felénél:-)
Silence, i kill you!... (Achmed the Dead Terrorist)
-
FF23
senior tag
válasz fordfairlane #32 üzenetére
Csak aztán legyen pikk-pakk állapotban az az f astra, mert, ha netán le találna állni a motor elmegy az összes működésével kapcsolatos dolog -fékrásegítő, kormányszervó, ha van (gondolom még nem elektromos ) és akkor kapkodhatsz.
Szóval: sebességben kell hagyni, az a kis benya lejtőn, ha gázt kell adni a sebességtartáshoz nem éri meg a kockázatokat.
[ Szerkesztve ]
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
Sandrew
őstag
válasz gamek!ller #40 üzenetére
Passatba 4
-
Sandrew
őstag
válasz gamek!ller #42 üzenetére
Lehet aztán is nyomni csak számolni kell vele, hogy jobb esetben a lábad törik el rosszabbikban pedig a pedál...
-
adyz.
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- OpenWRT topic
- Autós topik
- Vicces képek
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- Milyen routert?
- Autós kamerák
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- További aktív témák...