Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tixem

    addikt

    válasz #06658560 #3 üzenetére

    Így van, rossz boomer duma, de vállalom. Esetleg szerinted pozitív irányba halad az autóipar jelenlegi fejlesztési iránya? Most nem az elektromos autó vs. benzin/dízel hitvitára gondolok.

    [ Szerkesztve ]

    Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)

  • D.Va

    senior tag

    válasz #06658560 #3 üzenetére

    Ha neked azt mondják hogy kapáld fel a kertet, akkor no problem, felkapálod.
    De ha egyszerre 3-an kert tulajdonos is megkér rá, akkor valakinek várnia kell, mert nem tudsz egyszerre 3 földet felkapálni.
    Termelési kapacitás fix, vagy lassan növelhető, míg a rendelések/igények rohamosan nőnek.

    Szóval nyilván nem a gyártással és a gyártókkal van gond. Hirtelen egyre több mindenbe tesznek modern dolgokat, chipeket, számítógépeket.
    Megnőtt a kereslet durván. De a félvezető gyárakat nem építik és bővítik olyan ütemben ahogy a kereslet nő. Ezért a jelenlegi gyártókapacitásból egyre többfelé kell kielégíteni a rendeléseket.

    Lásd memória: Nem jut a videókártya gyártásra elég mert a telefonokba is kell, és telefonból sokkal többet gyártanak mint videókártyából. Így nincs elég chip, nincs videókártya.

  • tixem

    addikt

    válasz #06658560 #6 üzenetére

    " Változnak az igények, az ipar meg igyekszik kielégíteni"

    Persze, mivel évek alatt patikamérlegen kimérve igényt teremtettek rá, most meg ki kell elégíteni. Hadd ne sajnáljam már őket.

    SUV-on kívül lassan nem lesz épkézláb autó, az igazi terepjárók eltűnnek, kombik eltűnnek, egyterűek eltűnnek. Szajkózzák a környezettudatosságot és a fenntarthatóságot, közben hamarosan oda jutunk, hogy egy dácsián is alap lesz minimum a 16 colos felni. Nagyobb felni, nagyobb gumi, több nyersanyag kell hozzá. De a középkategóriában már a 18 col sem ritka alapból, főleg a SUV-oknál. A piacra dobott modellek mérete folyamatosan nő, 2-3 tonnás, 200-300 lóerős plázatelekjárókkal tömve a város, szigorúan a környezettudatosság jegyében persze, az átlagembernek is megfizethető autóban pedig már lassan fűnyírómotor van, mert a debella nagy dögök elviszik a gyártók emissziós értékeit negatív irányba. Mondanom sem kell, hogy a végletekig kihegyezett, elvékonyított technika sosem fog már kibírni 10-20 éveket komolyabb anyagi ráfordítás nélkül. És ez nem csak a magánembernek probléma, hogy egy 3 hengeres motor gyártó által bevallott élettartama 125-150 ezer kilométer.

    A feleslegesen agyonbonyolított világításokról, fedélzeti rendszerekről, a mindent is vezérlő elektronikáról és a fél, de nemsokára az egész műszerfalat beborító kijelzőkről nem is beszélve. Haszontalanok, de legalább veszélyesek (tapicskolj a sokadik almenüben vezérelhető szellőzés és társai után, de közben figyeld azért az utat, miközben a vezetés közbeni mobilozást demonizálják) és drágán lehet legyártani őket, a javíthatóságuk pedig gyakorlatilag nulla. Egyre kevesebb az olyan új autó, amit gazdaságosan lehet javítani, ergo dobjad el, vegyél másikat.

    Tesztelésre nem fordítanak időt és energiát, kispórolnak mindent, de piacra azért azonnal kidobnak mindent, függetlenül attól, hogy milyen. Nem a rejtett hibákra gondolok, amik sok ezer km használat után jönnek elő, hanem amik ab start el vannak (akár szándékosan) rontva, például arra, mint ami nemrég is történt (tekintsünk el attól, hogy blikk, máshol is megjelent, megtörtént esetről van szó), hogy csapnivaló a gyártási minőség, de az autó árán ez meg sem látszik. Régebben ha valami 20 millió volt annak volt oka is.

    Az szigorodó emissziós követelmények miatti vergődés pedig egyenesen nevetséges, hogy egyes gyártóknál milyen eredményeket szül.

    [ Szerkesztve ]

    Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)

  • tixem

    addikt

    válasz #06658560 #11 üzenetére

    "de nem a gyártók hibája"

    Dehogynem, ha nem árasztották volna el a piacot velük, akkor mindenki ugyanúgy venné az egyterűeket, kompaktokat. Mind mondtam, igényt teremtettek rá. A Golf méretű suv sem kivétel ez alól. Széltében, hosszában nagyobb, mint az azonos méretosztályú kompakt megfelelője, a modern platform stratégia miatt ráadásul rendszerint ugyanazokkal a motorokkal, kopó alkatrészekkel, mint a kisebb testvéreik. Viszont ugyanahhoz a teljesítményhez és műszaki tartalomhoz társul a nagyobb súly, a nagyobb légellenállás és méret. Innentől kezdve ugyanannak a 3 hengeres csipszar motornak és hajtásláncnak nagyobb összsúlyt kell mozgatni, magasabb a fogyasztás, ezáltal a károsanyag kibocsátás, ugyanannak a féknek kell a nagyobb bódét megállítani, a kopó fogyó alkatrészek is hamarabb mennek ki egy ilyen autó alól. Cserébe városban használhatatlan a mérete miatt és több nyersanyag is kell az előállításához. A gazdaságosság csak a gyártónak szempont, kibírja a garancia idejét, aztán az se baj ha széthullik. Majd vesz másikat. Hajkurásszák a CO2 emissziót, meg az üzemanyagfogyasztás csökkentését, ezekben valamennyit haladnak ugyan, de közben csillió olyan alkatrészt kell legyártani illetve cserélni egyre gyakrabban, amikre korábban semmi szükség nem volt. Nekem egy 2 tonnás kombi bmw-m van, 6 hengeres 2500 köbcentis benzinmotorral. Tökéletesen megfelelő hozzá, nem sok, nem kevés. És bár nem fogyaszt 5 litert, meg nem euro 6, de az egyszerűbb műszaki megoldásai miatt mégsem kell állandóan lesni, hogy éppen mi fog tönkremenni rajta. Ma egy ilyen méretű és tömegű autóban örülhet az ember ha 4 hengert kap és bár lehet, hogy ugyanúgy tud 200 lőerőt mindkét motor, viszont az ilyen végletekig kihegyezett 3-4 hengeres a büdös életben nem fog 300 ezer kilométert elmenni ekkora autókban, a rakás segédberendezésről nem is beszélve amivel lehetővé teszik, hogy átmenetileg megb@sszák a fizikát. Emelett van egy priusom is, az meg aztán még 12 évesen is kölünb (főleg műszakilag), mint némelyik friss, ropogós új autó.

    A vetítőlencsés fényszóró nagyon jó, egészen addig amíg, nem koccan egyet az ember vele. Egy 5-6 milliós kompakt autónál ha cserés két ilyen modern fényszóró, az minimum milliós tétel, miközben egy hagyományos halogén fényszóró cseréje tizedannyi. Nemrég olvastam egy cikket valamelyik autós portálon, most épp nem találom, de a lényege az, hogy az EU irányelvet fogalmazott meg a gyártók felé pont a fényszórók gyártásának gazdaságosabbá tételére, ugyanis egészen beteges az, hogy egy 15-20 ezer eurós autó esetében egy modern ledes fényszóró pár cseréje az autó értékének a harmada. Azt már csak mellékesen jegyzem meg, hogy ez a jövőbeni biztosítási díjakra is kedvezőtlen hatással lesz.

    Egész egyszerűen nevetséges ami autógyártás címszó alatt folyik, Európában legalábbis. És ez igaz minden gyártóra, főleg a "prémiumnak" tartottakra. A prémiumság már csak az árazó ceruzán érződik.

    [ Szerkesztve ]

    Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)

  • Busterftw

    veterán

    válasz #06658560 #14 üzenetére

    Tesom pontosan ezzel az indokkal vett 2014-es Qashqait.
    Magasabban akar ulni, "jobban akar latni".

    Nezzuk a mereteket a mi 2014-es Golfunkhoz kepest.
    A Qasquai 16cm-el magasabb, 16cm-el szelesebb es 12cm hosszabb.

    Szoval hiaba SUV, azert nem olyan nagyok am a kulonbsegek, hogy varosba gondot okozzon.
    Nem fel meterekrol vagy meterekrol van szo.

Új hozzászólás Aktív témák