- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azt én sem teszem. Ennek normálisan úgy kell működnie, hogy lehessen a gyártókat mixelni, és a specifikációk ezt lehetővé is teszik. A programban és a driverekben ejtett hibák azok amikre nincs előre gyógyír. Akármilyen diktátor az MS ez rész kivédhetetlen. Minimálisra csökkenthető a lehetőség, de kivédeni nem lehet.
Az MS dettó ugyanilyen közvetlen GPU elérésű Silverlight 5-öt csinál. Biztonsági szempontól semmiben sem fog különbözni a WebGL-től. Jon Peddie írt erről egy nagyon jó cikket. [link] Világos, hogy foglalkozni kell a kérdéssel, de ha nem terjesztjük ki a grafikus drivereket a webre, akkor sosem lesz GPU-s gyorsítás a böngészőben. Nyilván ezek a felületek potenciális biztonsági kockázatok, és valamit kell kidolgozni, hogy ne legyenek azok, de az ActiveX is egy átjáróház például, és boldogan él a felület, pedig a GPU-hoz ennek köze sincs. A másik, hogy ha elvegyük a közvetlen GPU elérést, akkor nem kicsit fog a rendszer lassulni. Persze ez is egy opció.
A gyártók mixelésének általános problémája szerintem lassan megoldja saját magát. Ha heterogén irányba fejlődünk (márpedig abba fejlődünk), akkor a fejlesztőknek közös címtér és teljesen koherens memória kell a CPU-nak és a GPU-nak. Ami most van az amolyan léptünk egy lépcsőt, de az emelet még messze van. Ha véghezviszik a terveket, akkor a dGPU-k problémája az lesz, hogy a rendszermemória túl messze van, és ez akadályozza a hatékonyságot. Erről beszélt Carmack az idei keynote-ban, hogy például a megatextúrázásnak nagyon nem kedvező a GPU dedikált memóriája, és hogy nincs messze az az idő, amikor az IGP-k elegendőek lesznek a programok futtatására. Itt ugye figyelembe kell venni a dedikált memória hiányában keletkező előnyöket, ami egy dGPU-nak hátrány lesz. Elérhetik a dGPU-k is a rendszermemóriát, de sokkal lassabban, mint egy IGP.
A másik kérdés, ami bennem felmerült, hogy az rendben van, hogy az AMD GCN-es dGPU-k támogatják majd az x86 virtuális memóriát a CPU pointereken keresztül, de az NV-nek van-e erre licence? Ez bizonytalansági tényező, ami esetlegesen probléma lehet a mixelésnél. Aztán ott az OS kérdése. Consumer szinten ez is egy óriási probléma, hiszen megfelelő OS hiányában nem egyszerű megoldani a GPU virtuális memória kezelését. A GCN-ben erre már van egy PRT eljárás, ami értékelhető, de véleményem szerint nem lesz alapvető része a nextgen grafikus API-knak, maximum kiterjesztés szintjén kerül beléjük.A bonyolultságból eredően én azt látom, hogy a gyártók mixelése (bár technikailag lehetséges lesz) alapvetően meg fog szűnni, már abból a szempontból, hogy gépvásárlásnál nem akarsz magadnak rosszat a terméktámogatás és a feature lista tekintetében. Sőt a VGA-k jelentősége pár éven belül a hangkártyák szintjére esik. Ezzel megváltozhat a termékek jelentősége is. Azoknak jó lesz, akik professzionális számításokon dolgoznak, de mondjuk egy átlag júzernek a játékban már mást fog jelenteni a dGPU, mint amit jelent most. A rendszermemória távolsága például a post process effekteknél nem jelent problémát, így a játékok esetében úgy gondolom, hogy az extrák kerülnek előtérbe a dGPU-k esetében, pont ahogy a hangkariknál az EAX szintek támogatása. Ez még képlékeny terület, de majd úgy 2013-2014 felé, amikor megérkeznek, az igazán jól programozható APU-k, akkor látni fogjuk, hogy milyen területek maradnak meg a dGPU-nak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Renault, Dacia topik
- ldave: New Game Blitz - 2024
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Gaming notebook topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- RAM topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- További aktív témák...
- PROFESSZIONÁLIS Delid / Relid AMD Ryzen Processzorokhoz, garantált minőségben! (CSAK AM5!)
- A legolcsóbb! Új bontatlan, dobozos, számlás, garanciális i9 13900K CPU akció!
- AMD Ryzen 7 3700X processzor (használt)
- i3 8100/ ingyen automata
- Beszámítás! Intel Core i7 7700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel