Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz t72killer #16 üzenetére

    Meg kellene érteni, hogy azért rak bele az AMD annyira erős IGP-t az APU-ba, mert a mobil gépeket az emberek nagy többsége webre veszi. És a megterhelő webes tartalmak ma már IGP-vel gyorsíthatók, ami energiahatékonyabb feldolgozást tesz lehetővé.
    Ezért jó ennyire a webes üzemidő:

    De a noti üzemidőben általánosan átvette a vezetést az AMD a Trinity-vel.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Viktor77 #21 üzenetére

    Én hardveres gyorsítást használok a legújabb Firefoxból. Teljesen hibátlan. A Flash szokott gondot okozni. De az is megoldható. Amikor frissül a Firefox, akkor még az automatikus frissítés előtt le kell törölni a Flasht. Tűzróka frissít, majd újrarakni a Flasht. Ezzel a módszerrel ez is hibátlan lesz. Az Adobe mondta, hogy dolgoznak az FF-fel ezen, de az FF nem nagyon rajong a Flash-ért így ennek a javítása sokad rangú a Mozillánál. Addig marad ez a kerülőút. Esetleg Chrome, azzal hibátlan a dolog.
    Szóval ez ki van dolgozva, és megy minden oldalon. De átlag júzernek én is inkább Chrome-ot javaslok. Kevésbé haklis a beépülőkre, mint az FF. Vagy ott az IE, bár az közellenség, de az új verziók nem rosszak. Az Operában még nincs hardveres gyorsítás hivatalosan. Ők elég nagyot lépnek előre, és a teljes VEGA felületet átrakják GPU-s gyorsításra. Ez nehezebb ügy, de elég jól működik már, ha buherálással bekapcsolod. Ezzel majd eléggé elhúznak a többiektől, mert az Operával futja majd a noti a legjobb üzemidőket.
    Egyébként nyilván lehet prociból is számoltatni, ez a te döntésed. Sebességben sok hátrányod nem lesz (ha a tartalom nem megterhelő), csak -1-2 óra üzemidő. Függően persze a tartalomtól. Ha a tartalom nem gyorsítható, akkor az üzemidő sem módosul. Esetleg Operával nyerhető extra idő, mert a VEGA az tartalomfüggetlen.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz t72killer #25 üzenetére

    A TDP attól jellemzően nem változik, hogy egy CPU lassabb. A helyzet az, hogy a Trinity átlépte az Intel a fogyasztás szempontjából. Ezt több teszt is kimérte. A legnagyobb különbség a webes terhelés mellett van. Ugyan az Intel IGP-i is gyorsítják a tartalmakat, de az AMD PowerTune-os IGP-t használ, ami jóval hatékonyabban változtatja az órajelet. Ezért akarja mindenki a PowerTune-t másolni, mert az Intel és az NV grafikus vezérlők még nem léptek túl a félig szoftveres energiagazdálkodáson.

    A HD 4000 messze van az integrált Radeonoktól. [link] - Diablo 3 például. Az a gond, hogy a legtöbb tesztelő még úgy tekint ezekre az IGP-kre, hogy gyengék. Ezért low-medium szintet állítanak be. A Trinity a High szinteken erős. Pontosabban lényegében nem csökken érdemit a sebessége, ha a grafikát mediumról highra rakod. Ez egy nagy különbség.

    A 24fps bug az nem bug, hanem így működik. Ha valamit nem támogat a hardver az nem bug, hanem hiányosság. Ezt az Ivy már javította. Persze a szoftveres support még mindig rém gyenge, de legalább a hardver rendben van.
    Az AMD megoldásainál a jobb üzemidőt fizettetik meg a gyártók. A Brazos a mi tesztünkben is dupla annyi ideig bírta a strapát, mint a legjobb Intel noti. Mivel ezek a termékek jellemzően a hordozhatóságra vannak kitalálva, így az üzemidő érték, és ezért a gyártók pénzt kérnek.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz erdoke #27 üzenetére

    Nem, ez nem bug. A 23,976 fps natív lejátszásához 23,976 Hz támogatása szükséges. Ha támogatod jó, de ha nem, akkor az nyilván ugrálást okoz, ám ennek a nem támogatás nem bug, hanem hiányosság. A bug az, ha támogatod és nem működik. Ez persze sok dologtól lehet, hiszen a natív lejátszásért nem csak a hardver, hanem a szoftver is felel.

    A felhasználói élményt nem hiszem, hogy az Intel mellett érdemes felhozni. Manapság rengeteg vaktesztet csinálnak a kiállításokon a cégek, és jellemzően AMD-s gépek nyerik. Fölényesen. Nyilván ebben az a jó, hogy a user csak beikszeli, hogy A vagy B gép a jobb, de nem tudják, hogy mi van bennük. Ez főleg annak köszönhető, hogy az AMD szoftverfrissítési politikája eléggé sűrű, míg az Intelé nem, sőt még ha frissül is a driver akkor is a gyártón műlik, hogy megengedik-e felrakni. Az AMD esetében a gyári támogatást kötelező a notebook gyártójának kérni, ha a gépben AMD-s APU van. Ezt te is szoktad mondani, hogy jön egy új Intel driver, de nem tudod feltelepíteni, mert a notid gyártója nem engedi. Ez a felhasználói élmény rovására megy, főleg a mai világban, amikor az új webes tartalmak megfelelő gyorsításához úgy kellenek a friss driverek, mint egy falat kenyér.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz erdoke #30 üzenetére

    Az AMD-n nagyon jól működik. Pár kattintás a driverben és megy a natív lejátszás. Én 23,977 Hz-et kapok a saját HD 7850 kártyámmal. Az NV-n körülményesebb, mert nincsen előre definiálva az adott termékhez a megfelelő érték. Ezért ezt először ki kell tapasztalni a paramétert, majd azt a frissítést kell beállítani, ami a legközelebb van a 23,976 Hz-hez. Én például 23,95 Hz-et adtam meg a GT 240-hez és azzal kaptam 23,979 Hz-et. Ennél közelebb nem kerültem. 23,94 Hz-re, már 23,973 Hz-et kaptam, ami rosszabb, mint a 23,979 Hz.
    Az Intel Ivy-nél is hasonlóan egyszerű, mint az AMD-é, mikor szabin voltam kipróbáltam. Egyszerűen beállít és megy. 23,98 Hz-et kaptam egy Giga Z77-es alaplappal.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz erdoke #32 üzenetére

    Az Intelen nem néztem filmet, mert az nem az én gépem volt, csak összeraktam, de a saját kártyáimon nézek filmet. Nem látom a problémát. Az NV-n megértem, hogy körülményes, de ha egyszer megtudod, hogy mi a jó paraméter, akkor onnantól kezdve nem lesz gond, ha azt állítod be. Nekem úgy 10 percet vett el az életemből, ami azért nem sok.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz t72killer #41 üzenetére

    A 17 wattos termékek, azok nem a mainstream dizájnhoz hasonlíthatók. Nyilván az AMD is kínál ilyen Trinity-t, négymagos verzióban is. Ezek az ULV dizájnok.

    30% az jó esetben van. De van amikor feleannyira sem képes, mint a Trinity IGP-je. A képminőség az papíron rendben van, de nyilván nem látod, hogy az NV miket küld a gyártópartnereknek. Ők 100 játékot vettek górcső alá nemrég, és ezek közül 30-ban hibás a HD Graphics 4000 megjelenítése. A top játékok 40%-a játszhatatlan a HD Graphics 4000-en. [link] - komoly gondok vannak még a szoftveres oldalon. A legnagyobb fájdalom a mainstream játékosoknak, hogy a legerősebb Ivy Bridge a Minecraftban 25 fps-re képes, miközben az előző generációs Llano 80-at pumpál ki magából, a Trinity pedig ennél is többet. A szoftveres oldalt rendbe kell rakni. Ez most a legfontosabb, mert az NVIDIA állandóan támadni fogja az Intelt azzal, hogy a játékok 30%-a grafikai hibákat csinál az aktuális driverekkel.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz t72killer #43 üzenetére

    A gyártástechnológia csökkentése már csak a lapkaméret csökkenését hozza, de a tranyók bekapcsolásához szükséges energia nem csökken. Szóval mindegy hogy a Trinity 22 vagy 32 nm. Ugyanarra a teljesítményre lenne képes, csak 22 nm-en kisebb lenne a lapka.
    Régen azért volt ez más, mert a Dennard scaling működött, erre építettek a mérnökök a lapkák tervezésénél. Mára elértük a fizika törvényei által teremtett korlátokat. Hiába csökkentjük a csíkszélességet, az nem hozza magával a tranyók bekapcsolásakor a kisebb fogyasztást. Más utat kell járni, és ezért nem a gyártástechnológiától kell elvárni a skálázást, hanem a chip tervezésénél kell belekalkulálni a kisebb pJ/utasítás arányt. Ezért integrál most mindenki IGP-t a lapkákba, mert pJ/utasítás egyik módja, hogy a data-parallel számításokat az IGP végzi, mert egy TOC egység ebben sokkal energiahatékonyabb, mint egy LOC.

    A TSMC egyébként a Dennard scaling megfeneklése miatt is tervez óriásgyárat a 28 nm-re. Egyszerűen sok cég már most megmondta, hogy a 20 nm nem hozza meg a kívánt áttörést, de "cserébe" jóval drágább. Szóval a 28 nm a SoC-ok között nagyon sokáig velünk lesz. Egyszerűen ez a piac annyira költségérzékeny, hogy csak a kisebb lapkaméretért csíkszélességet váltani felesleges.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés