Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hunluki

    senior tag

    válasz vicze #13 üzenetére

    Persze, nyilván millió egy buktatója van és nem mint foteltudós fogom itt megmondani a tutit ha már kormány szinten belebuktak páran.

    Amúgy ha ügyesen tervezik nem kivitelezhetetlen, én pl állítottám át tizenpár fős irodát linux alapokra, igaz ott XP-ről migrálódtunk ubuntura, első körben OO, később libre, aztán thunderbird, mindezek XP-n még. Amik jöttek hibák szépen korrigálva lettek, doksikhoz született új template, csomó munkafolyamat automatizálva lett és a szerveren megy.

    Azóta is működik, szóval nem lehetetlen, de így is volt csomó coexistence, fokozatosan lettek átállítva a gépek, és be lettek húzva egy VM image-be ami szintén szerverről elérhető volt RDP-n fallbacknek, eleinte használva is volt sokat, később egyre kevesebbet, aztán egy idő után le lehetett kapcsolni azt is.

    Ez a móka is amúgy kb 2 év volt, rengeteg tervezéssel, rengeteg folyamat átfaragásával és akkor itt egy pici irodáról beszéltünk.

    Amúgy pont mostanában körvonalazódik egy hasonló projekt, igaz itt már nagyobb cégről beszélünk és nem csak irodáról hanem különböző gépek/kütyük is vannak, a levelezés domino/notes alapon megy, a gépek pedig W7-ek. Itt is első a rendes tervezés, párhuzamos futás, ha para van legyen fallback.

    #14: Viszont függetlenednek az MS-től és saját fejlesztőket tudnak kinevelni, országon belül marad a szakember és a tudás is. A jelek szerint ők úgy érzik hogy ez a jó irány, aztán majd meglátjuk mit dob a valóság.

    [ Szerkesztve ]

  • #41095680

    törölt tag

    válasz vicze #13 üzenetére

    Erről a támogatási rdsz-ről szívesen olvasnák bővebben, pl. hol használják Mo.-on, csak multicégek vagy esetleg állami, kkv? Az összes hasonló cikkben olvasok róla, mennyire fontos a support. Nem tudom, hogy mekkora a legális szoftverek aránya a cégeknél? Mert, ha fizetős kell, akkor fizessék ki, utána beszélhetünk róla, hogy hol drágább a támogatás.

Új hozzászólás Aktív témák