Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • olbaidhun

    őstag

    válasz gbors #30 üzenetére

    Játékipar alatt a jelenleg kibontakozott "AAA" sorozatokat és kapcsolódó trendjeit értem. Platformtól függetlenül elmondható, hogy a megjelent címek 90+ %-ban nem tartalmazzák azt a metafizikai élményt, amit a korábbi fejlesztők építettek. Nyilván akad pár kivétel, természetesen meg kell említeni az indie címek fantasztikus eredményeit és azt a pár nagyszerű exkluzívot, de fel kell hozni a szép új világ elsőprő disznóságait is: dlc, 0day patch, not bug- feature, lootbox, mikro tranzakció, beépített félkarú és így tovább.

    "12-13 év töméntelen" Olyan, mintha minden évben ünnepelnéd az adott CoD-ot, Assassins Creed-et, vagy a többi sorozatot a szokásos futószalagról. Az arany 2000-es évekkel bezárólag nagyrészt kihaltak a kategória kreatív fejlesztői, pénzgyári megrendelesék indultak. Klasszikust idézve az élmény számít, nem az érvény. Egyáltalán nem hat meg az agyondizájnolt grafika, évek óta nem történt érdemi előrelépés. Számos kategóriát és annak több tucat játékát megnéztem, meg ugye a rókabőrök...

    Mondom, van kivétel, nagyon üdítő volt az uncharted, god od war, last of us, red dead, gta, batman, dead space és még pár széria. Na igen, épp az utóbbit a visceral horror alkotását elvitték szépen akció, multi irányba, mert úgy jobban cseng a kassza.. aztán elkaszálták, ahogy sok minden mást... persze voltak elementális húzások, méltatnám még azt a pár kreatívot, akit a fórumban is le lettek írva.

    Fura egy pénzgyár lett a játékipar, ha objektíven szemléled a nagy egészt, de volt már korábban is ilyen állapot!

    (#28) Cifu
    "meg talán még reményként a fekete bárány Bethesda, akiktől még talán el lehet várni ezt a szintet..."
    Nem várok tőlük semmit, megéri cinikusabban kezelni, tipikus példa arra, hogy nincs alázat a játékok iránt, épp ott hiányzik az optimalizálás, ami a leginkább naggyá tette az adott klasszikust. Csak az id részleg, ami ér valamit, pillants rá mit tettek a rage2-vel, fallout-tal, quake champions, stb, stb.

    Az, hogy egy ekkora stúdiónak sikerült pár db használható eredményt is összehozni (pénzügyileg), nem nevezném kiugró eredménynek. Épp ezért aggódom a Cyberpunk-ért.

    7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/

  • olbaidhun

    őstag

    válasz gbors #41 üzenetére

    Nem akartam beléd látni, hogy cod, vagy bármi más AAA frencsájz megszállottja lennél, elnézést, ha így tűnt, jobb, hogy korrigáltad.

    Úgy látom egyetértés van több ponton. Hasonló címeket szeretünk, ajánlottál pár újat, utána nézek, ez nagyszerű. Igazi diskurzus. Végigtoltam a doom-ot, remek cucc a bioshock és konzolon is volt pár nagyszerű gém. Páratlanul jók. Megéri elővenni pl a pcsx2, rpcs3, cemu emulatorokat, youtube tele van minden idők legjobb top10-ével.

    "Lehet persze ostorozni az ipart, nagyrészben jogos"

    A minőség ne menjen a mennyiség rovására, ez a megérzésem. Van mondatod, amiből kisüt ugyanez.

    "még sok-sok kisebb, izolált cím, sorolhatnám napestig"

    Korábban arányait tekintve nem volt ennyire híg f@s az ipar. Izolált volt maga a rendszer, inkább kreatívok ültek pozícióban, most meg ugye a marketingbe ölnek milliókat és a befektetők, meg kiadók hozzák a döntéseket.

    7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/

  • Palinko

    tag

    válasz gbors #41 üzenetére

    Naaaah, neeem srácok azért ezt ne, ez már túlzásba esik lassan. Nehogy a nyúl vigye a puskát, szóval ne állítsuk már úgy be hogy az indie viszi a hátán az ipart és nélkülük már már játékszoftvert fel sem érdemes telepíteni....

    Kritikátok jogos az AAA iparral kapcsolatban, de azért még mindig ők szállítják a legkomolyabb élményeket. Csak mostanában nem sikerült az évi 3-4, talán csak 1-2, de attól függetlenül ott van a pálma. Ránéztem a felsorolt címekre, ha ilyen sarkosak vagyunk az AAA iparral kapcsolatban akkor ezekre meg rá lehet mondani hogy valami flash játékok, na de ha kicsit reális vagyok meg pozitívabb azért akkor sem kerülheti el a figyelmem hogy nagyon ritkán ütik meg az indie címek a napjaink, grafikai, mechanikai igényét, vagy komplexitását a játéknak. Nem úgy értem a komplexitást hogy skill fa, vagy menüban bonyolítsuk el, hogy legyen nagy sztori mert az indieben is megoldott, inkább úgy értem hogy 3D térben egy nyitott vagy félig nyitott világban mozoghassunk. Ma egy Mafia 1 szintű játék garfikában, mechanikában meghaladja az indie stúdiók 99%-nak a képességeit. Egy lassan 20 éves játékról beszélünk, de legtöbb indie most is a 80 as évek színvonalát hozza vissza. Hogy most népszerűek a retro hullám meg a jófejség a kicsit támogatni miatt az teljesen más történet, soha nem lesz számomra akkora élmény mint egy közepes AAA játék...

    Vegyük pl az Indie csúcsait, mint az Inside, jó jó meg most rápróbáltam hogy ingyenes volt, de nem vittem végig, gyönyörű a művészi megvalósítás de nem kötött le, nincs kedvem találgatni hogy melyik pixelt kell eltalálni a feladat megoldásához mert volt párszor olyan hogy kitaláltam mit kell csinálni még sem csinálta meg aztán ránézek videón hogy kell megoldani, azt úgy ahogy az előbb próbáltam csak nem ment aztán 4. jére beakad a pixel és megcsinálja végre. Nincs nekem ehhez kedvem inkább megnézem a videót hogy végigfut valaki rajta aki már 3. ra játsza ki és élvezetes. Nagyjából ugyan az az élmény csak frusztráció nélkül és én kifejezetten gyűlölöm a streameket meg unalmas ha más játszik ennél a játéknál mégis jobb. Akkor is hogy jön az a 3 óra szaladgálás Insideban mondjuk egy Assassin Creed 70 órájához? Sehol nem konkurencia.

    Attól hogy megjelent egy Subnautica, egy Kerbal Space Program meg egy Hellblade azért a legtöbb indie játék továbbra is az indieszemét kategória... Meg azért mert az elmúlt években fejlesztési költségen spórolva leromboltak sok legendát mint a Mass Effectet meg a Mafia-t továbbra is jelentek meg dolgok amik nagyon jók és az idei év kifejezetten gyenge volt eddig de még most is jött egy Sekiro egy Plague Tale meg jön majd az Outer Worlds és egy egész pofás Star Wars játék is a mumustól, szóval azért nem annyira rossz ez. Igaz a mérleg másik nyelve hogy elrontottak egy Raget meg a Borderlands sem lett valami rózsás és a Wolfensteint is rossz irányba terelték, de az még mindig az hogy nem évi 8 jó játékot adnak nekünk csak 2-3-at ezzel szemben idén én nem láttam olyan indie címet ami megérdemelné akár csak a próbát is...

    Érdekes lett a cikk, köszi! Engem is érdekel a cyberpunk és nagyon várom de itt aztán több info is volt mint ami eredetileg érdekelt :D Kár hogy a fejlesztést nem lehet ilyen részletesen bemutatni mert csak morzsák szivárognak ki pedig titkon reméltem hogy majd arról is még több szó esik mert az méginkább érdekelne mint maga az eredeti társasjáték.

  • olbaidhun

    őstag

    válasz gbors #51 üzenetére

    Valóban különbözünk, de ez így van rendjén.

    "A vizuális / térbeli komplexitásban igazad van, de ez csak egy eszköz, amit tudni kell használni, hogy játékélmény legyen belőle. Ez nemhogy egyre jobban menne, hanem egyre rosszabbul."
    Crysis kapcsán most már értem az összefüggésed... neked az is bejött, mert valóban jó az, ha egy FPS pofás. Azonban nem ezektől lesz igazán hangulata, vagy másnéven "játékélménye" egy stuffnak. Ez csak egy elem, aminek csúnyán elb@szták a súlypontját mostanában. Lásd a quake 1 még formabontó és kategóriájában a nagy meglepi volt, de már a 2-3, meg pl a doom3, rage1 is inkább a belbeccsel próbálta megadni az élményt. Több-kevesebb sikerrel.

    Szóval ez egy ellentmondás, amit épp az indie oldott fel bennem. Ezt érzik a fejlesztők is, látható, hogy mindenki iparkodik visszanyúlni a gyökerekhez. Kevesen mernek nagyobbat álmodni.

    Ettől eltekintve nagyszerű cuccok voltak valamikor (oks érkezett egy fél tucat az elmúlt 15 évben is), ahogy az Unreal részek is hozták az akkoriban elvárhatót egy darabig, nincs is ezzel nagy baj. A gond az, hogy teljesen felhígult az egész témakör, épp a gears-nél láttam legutóbb, hogy ez már unalomba fulladt és leamortizálták pl a Quake Championst. Doom16 a kivétel, erősíti a szabályt rendesen, második rész már para...

    Techdemóból éppen ezért nem lesz örökzöld. Önmagában kevés a jó grafika. Legyen inkább gagyibb, pl half-life portal2 szintű... de legalább annyi belbeccsel és tartalommal! Talán épp emaitt a Black, Resistance, FarCry1-2 volt a vége, amit még aktívan nyomtam és élveztem közben. Csak ugye akkoriban jött a család, meg más projektek, nem is volt igazán tudatos, hogy annyi év kimaradt. Most meg visszatekintek és ilyen Zelda kategóriákat látok élvezeti faktornak. Multis PUPG, meg Fortnite helyett inkább SC2. Mert már alig akad egy-két kiváló stratégia... 20 év alatt?!

    7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/

Új hozzászólás Aktív témák