- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Újrázhat a Pixel Tablet
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Május 7-én lesz az új iPadek bemutatója
- Olcsó sportkamerák (GoPro alternatívák)
Hirdetés
-
Ingyenes az Epic Store-ban az Industria
gp Extraként a LISA: The Definitive Editiont kapjuk meg ajándékba.
-
Lopják az LG akkutitkait
it Inkább licenceli ezentúl az akkumulátoros szabadalmait az LG Energy Solution, mert túl sok a jogsértés. Az LGES mellett az UMC is az autóipar egyre lassuló keresletére figyelmeztet.
-
Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
ma Nagy az aksi, gyenge a hardver, amiből hosszú üzemidőre lehetne következtetni. Tényleg így van?
Új hozzászólás Aktív témák
-
opr
veterán
válasz Synthwave #48 üzenetére
Nem allitom, hogy nem ment fel a vernyomasom, de vannak olyan helyzetek, amikor megeri ezt nem kimutatni. Kesobb azert elnaspangoltam, bar bevallom, nem pont ez jart a fejemben, mikor tortent.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
BiP
nagyúr
"ez max 18 éves korig kötheti le az embereket."
A feleségem magáról az egész számítógépes játék dologról így gondolkodikDe amúgy nem, felnőttként is lehet élvezni a lövöldéket. Mindenkinek más tetszik.
A Doom meg sosem a stratégiáról meg a mélyenszántó csavaros sztoriról szólt, de hát ezt tudjuk.[ Szerkesztve ]
-
GodGamer5
addikt
Úgy ír a 12 magos prociról a cikk mintha érdemben bárki gondolkodna játékra a beszerzésén, pedig a 8 mag is tök felesleges, ha csak játékra kell. Mindig olvasom ezt a most így meg úgy kihasználják a jövőbeli játékok a sokmagos procikat, de közben meg ha használva is van 6-8 mag, alig kap terhelést és tök jó lenne ha ez mostmár változna.
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Hát, végülis azzal is megmutatod, hogy ki a férfi a háznál, ha lezúzol egy állast. Fő az őszinteség.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Bossp
addikt
végre egy jatekban lenyomja majd a 2700x-em a 3600x-et
"1 lehetsz vagy 0 vagy élő vagy hulla!"
-
lemusz
addikt
10-15 éve sokan vélekedtek a pc gamingről úgy mint valami iskolából kirekesztettek, tipikusan elhízottak vagy éppen vékony kis szemüvegesek sötét elszigetelt szubkultúrája, manapság viszont már pont az ellenkezője igaz, egyre szélesebb és színesebb körben űzik, menő téma és elfoglaltság lett. Pont ezért különös számomra, hogy léteznek még olyan berögzödött attitűdök efelé, mint a kedves feleségedé vagy a fentebbi hozzászólóé.
Pár éve nekem az volt nagy vízválasztó az elfogadásban, amikor twiccsen ilyen 40-50 év körüli felnőtt, ugyanakkor nem gyerkőccel együtt játszó, hanem sólóban LEGÓzó embereket láttam. Én is legóztam kiskoromban, de úgy kb általános iskolám végére abba maradt és azóta úgy tekintettem rá mint kisgyerekek játékára. Mikor döbbentem írtam csetre, hogy "de nem gyerekes ez?" meg hasonlók, még én lettem lehordva meg kioktatva. Azóta már nem lepődök meg ilyesmin és én magam is elfogadóbb lettem. Mindenki azzal tölti a szabad idejét, amit szeret és a társadalmi elvárások egyébként is csak hátráltatják az embert az önkiteljesedésben.
-
opr
veterán
válasz GodGamer5 #53 üzenetére
Nem igazan tudom, mit varsz. Egy jatek fejlesztesi ideje 5-8 ev korul mozog, egy egyszerubb jatek eseteben legyen ez nagyon minimum 3. Most ne a lecserelt texturakkal 20 evig ugyanugy ujrakiadott CoD meg FIFA szintben gondolkozzunk, hanem komoly jatekokban.
Hany eve is van a piacon atlagember szamara elerheto 8 magos proci? Harom. Hany eve lehet komolyabban szamolni a jatekra is megfelelo, negynel tobb magos procikkal? Ketto? Hay ev lesz, meg mire ezek valoban el is terjednek? Meg minimum 2-3?
Megis, mit varsz?
Ha az ot ev mulva kiadott AAA jatekok 60-70%-a ki fogja tudni hasznalni erdemlegesen a 16 szalat, azt mondom, jok vagyunk, fejlodunk rendesen.Ha eljutunk oda, hogy Az UE meg a Unity is skalazodik n>12 szalra akkor is, ha csak scriptelessel csinaltad a jatekodat, akkor mondom azt, hogy megerkeztunk, de tippre ez meg nem holnap lesz.
Tegyuk hozza, hogy a tobb, mint 8 szalra optimalizalas elterjedesenek a gyorsasaga attol is fog fuggeni, hogy a nextgen konzolokban lesz-e SMT, vagy nem (box mar nyilvanos, hogy lesz, PS-t meg nem mondom el. )."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz Synthwave #54 üzenetére
Persze, csak utana ugye fontos, hogy ne a labanal, hanem a hajanal fogva huzd a tett helyere, kulonben tele megy porral.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Bossp
addikt
Most pont itt tartunk. 16 szalon 60-70 max a jobban optimalizalt idei AAA-knal. Persze ezert jobb meg mindig az i7 6 maggal mint a 8 magos ryzenek... De már jó lenne látni hogy 100%hasut egy multi lovoldenel a ryzen 7! Egyebkent pont a mostani Cod meg az elozo ami siman 60-70%on hajtotta a 16 szalat!
"1 lehetsz vagy 0 vagy élő vagy hulla!"
-
opr
veterán
Ha jol lattam, ugy van az a 16szal kihajtva, hogy elso dolgozik, masik harom neha beszall, a tobbi meg neha az allanak nem a jobb, hanem a bal felet tamasztja a lapaton. Munkanak azt fogjuk fel, amig felemelte a fejet es attette a lapatot a masik oldalara.
Amikor arrol beszelek, hogy ennyi szal legyen kihasznalva, azt ugy ertem, hogy kb azonos szinten, +/- 10%.
Tegyuk hozza, ez valami rohadt nehez vallalas, sok dolog nem, vagy cska nehezen parhuzamosithato. Nagyon kivancsi lennek, ebben a motorban hogy oldottak meg, meg mi lesz igaz az igeretekbol.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
#16939776
törölt tag
nincs ma olyan ember a földön aki csak és kizárólag játékra használja a gépét.
Az aláírásomban szereplő gépre 1db játék van feltelepítve, azért raktam össze, hogy az magas FPS-el, vajsíimán fusson. Semmi másra nem használom ezen kívül a gépet, még hálózathoz sem csatlakozik.
-
-
#16939776
törölt tag
(#66) s912: Stalker LA
(#64) opr: Akkor legyen az adatlapomon.
A cikkhez:
Ezt meg kellene élőben is nézni, mert az animációk így videón keresztül nem meggyőzően folyamatosak, fordulásnál dadogások vannak. Nekem nem úgy tűnik hogy beton stabil 300-400FPS-el futott volna a játék, amit levideóztak 60 FPS-re.[ Szerkesztve ]
-
GodGamer5
addikt
Az a probléma, hogy a játékok többsége konzolport, az meg nyilván nem fogja pörgetni a procit, mivel eredetileg fényévekkel lassabb a konzolok procija.
Amúgy meg van már sok engine ami felkészült erre, de ott sem látok olyat, sőt még techdemo szinten sem, hogy 60-70% fölé menne a proci terhelés. Szerintem az új Doom sem fogja úgy pörgetni a processzort, hiába látszódik majd a 16 szálra levetített terhelés."Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
opr
veterán
Szerintem meg olyan ember, hogy "felnott", a szo hagyomanyos ertelmeben nem letezik. Legalabbis sajat tapasztalataim szerint. Van a nagyobbra nott gyerek, meg a besavanyodott, unalmas, ido altal kikezdett ember. Na, ez utobbival nem foglalkozunk, mert ket daruval se tudod a szaja ket szelet meghuzni felfele.
Az osszes ismerosom, akivel erdemes 5mp-nel tobbet eltolteni, kortol fuggetlenul csak nagyobb lett, de ha lehetosege van ra, ugyanolyan hulye, mint regen, es ez igy van jol. Max a jatek valtozott, de ennyi.
Legjobb pelda amugy, hogy kb egy eve vettunk negyen taviranyitos autokat es azokkal jartunk ki a parkba veretni. A sok hulye besavanyodott majom nezett rank csunyan, a jofej meg odajott, sokszor gyerekkel, hogy kiprobalhatja-e (O es/vagy a gyerek), hol lehet ilyet venni, stb.Mondjuk miutan az egyik kissrac kb elso huzasa volt a hugat bo 30km/h-val elgazolni, szigaritottunk a vezetesi elofelteteleken, de ennyi belefer, na.
GodGamer5: Ha kicsit belegondolsz, es nem csak a mindenhonnan omlo mantrat nyomod (ami amugy orbitalis baromsag), akkor ennek pont az lett volna a vegeredmenye, hogy evekkel ezelott minden jatek 6, de minimum 7 magot tokeletesen ki tudott volna hasznalni, kb azonos terhelessel. Sokaig En is azt hittem, amit most irtal, aztan rajottem, mekkora marhasag. Nem tudom, honnan terjedt el ez a baromsag, kitol szarmazik, de sokat artott, az biztos.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
kwzatz
őstag
válasz GodGamer5 #69 üzenetére
De ha jelen pillanatban az lenne a helyzet, hogy egy játék 16 szálon pörgetné 60-70%-on a procit, akkor a játékosok 90%-a nem játszana a játékkal a 4-6-8 magos prociján.
Bár én azt sem értem, hogy miért az az igény, hogy 60-70% fölé menjen a proci terhelés, és nem az, hogy odacsapjon a játék. Szerintem ideálisabb az, ami a Doom 2016 esetében is volt, hogy max. grafikán 1080p-ben, miközben rohadt jól nézett ki a dolog, gyakorlatilag száguldott a 4 magos i5-ömön. -
fanti
addikt
Olyan jókat röhögök, miközben olvasom a kommenteket.
Na, lényeg hogy jön egy új motor, ami :
-sok magon jól skálázódik
-lehet akár ezer fpsMinek is? Kinek is?
Jaaaaa, hogy legyen értelme a nemsokára elterjedő 300MHz-es képfrissítésnek?
Nos, legyünk őszinték.
Ez kinek kell majd?Megnézem én azt a konfigot, ami pl. egy FarCry5 grafikai szintű játékot 4K-ban ULTRA beállítással 300fps-el futtat majd....úgy kb. 7-10 év még van addig minimum....
GIGABYTE B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 9 5950X, Noctua D14, Crucial Ballistix 4x16GB DDR4 3200Mhz@3800MHz CL18, Powercolor 7900XT, M.2 Samsung 981 2TB, M.2 Kioxia (XG6) 2TB, 2 x Intel 730 SSD 480GB, Crucial MX500 2TB, SEAGATE SkyHawk 6TB, 750W Gigabyte Aorus Gold, Evolveo T4, Samsung S43BM700UUXEN
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Nem csak 4K ultrán van élet. Egyeseknek azért, mert nem engedhetik meg maguknak, másoknak azért, mert a jelenkor hardverei nem nyújtják azt a csudás folyást ilyen beállításokkal, amit elvárnának (főleg, ha már ennyi pénzt belelapátoltak). Megint mások meg azért, mert az általuk játszott játékot amúgy is szénné butítják, hogy még éppenhogy tournament legal legyen, hogy lássanak rendesen.
Nem kell hozzá két diploma, hogy rájöjj, nem 4K-hoz szánják az ilyen képfrissítést, eleinte legalábbis.
"Jaaaaa, hogy legyen értelme a nemsokára elterjedő 300MHz-es képfrissítésnek"
*Hz
Most is van értelme. 144 Hz felett már nincs olyan égbekiáltó diffi, mint 60 és 120/144 között, de az input lag tovább csökken és finomabb a mozgás megjelenítése. Aki játszott már komolyabb szinten kb. bármilyen lövöldét, szerintem egyetért abban, hogy minél több az fps/Hz, annál jobb (kivéve, ha az engine fixen definiált frame rate értékeken működik megfelelően; pl. id Tech 3 és derivációi). 20 éve, a CRT időszakban is lehetett már 200 Hz-cel zúzni low resen, és eléggé álomszerű volt a reszponzivitás.
Hardcore old-school szinten QuakeWorldben pl. a legtöbben betonstabil 308, de méginkább 500 vagy 1000 fps-sel játszanak. Itt már nem is olyan ördögtől való az a 300 Hz. De gondolom, a lassan kenyérpirítón is elfutó újabb eSport címek (LoL, CS: GO, DOTA2) is csípik az über fps-t és Hz-et.
Nyilván nem a kanapén elterülő (és/vagy new school only) kazuároknak szánják.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Béééla
őstag
Nem is értem a szájhúzást. Hány éve 8 magos a két nagy konzol?
Nem a sose jövő jövőbe néznek, hanem a jelenbe/múltba. A 4 magos asztalim elavultnak érzem, amikor a laptopom 4 mag 8 szálat tud (ryzen 2500) és dolgozni kéne rajta (én pont renderelek/vágok időnként, az alá elfér az összes mag), és 8 mag alá nem adnám semmiképp ha cserélném. A telefonok-tabletek mennek 4 alap maggal, a fenébe is! Tervezték csak a motort jövőállónak, nekem például a közröhej tárgya, hogy például egy GTA 3 "alig gyorsabb" és "alig szebb" egy mai gépen.Bélabá
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz #16939776 #77 üzenetére
Egen.
Ezek a "bizonyos irányok" tudnak kikészíteni az elmúlt min. 10 évben. Azok a pontok, ahol kb. tökmindegy, hogy mid van, mert dev fail van. : /
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz klopisemis #35 üzenetére
Bár úgy lenne.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
fanti
addikt
válasz Synthwave #75 üzenetére
"144 Hz felett már nincs olyan égbekiáltó diffi"
Semmilyen difi nincs, ez csak arra jó, hogy a monitor cseréje maga után vonja a VGA cseréjét is....öngerjesztő folyamat annak érdekében, hogy soha se legyen elég gyors az adott feladathoz a hardver.
GIGABYTE B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 9 5950X, Noctua D14, Crucial Ballistix 4x16GB DDR4 3200Mhz@3800MHz CL18, Powercolor 7900XT, M.2 Samsung 981 2TB, M.2 Kioxia (XG6) 2TB, 2 x Intel 730 SSD 480GB, Crucial MX500 2TB, SEAGATE SkyHawk 6TB, 750W Gigabyte Aorus Gold, Evolveo T4, Samsung S43BM700UUXEN
-
fanti
addikt
válasz Synthwave #29 üzenetére
"Milyen munkát?"
Hogy mást ne mondjak, a BM alá tartozó Vízügyi Igazgatóságok mérnöki számítógépei (CAD) mind i3-as és i5-ös procikkal futkároznak a Kaby Lake családból.
És érdekes, hogy a stúdiós gépek is, amikkel a promós 4K videókat vágják, (fólyószakaszok feletti, drónok által felvett anyagok, és 4K-s egyéb kamera anyagok) meg Sandy Bridge i7-eseken mennek.GIGABYTE B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 9 5950X, Noctua D14, Crucial Ballistix 4x16GB DDR4 3200Mhz@3800MHz CL18, Powercolor 7900XT, M.2 Samsung 981 2TB, M.2 Kioxia (XG6) 2TB, 2 x Intel 730 SSD 480GB, Crucial MX500 2TB, SEAGATE SkyHawk 6TB, 750W Gigabyte Aorus Gold, Evolveo T4, Samsung S43BM700UUXEN
-
#16939776
törölt tag
válasz Synthwave #78 üzenetére
Azt hiszem összesen két olyan helyszín van, ahol FPS-felező irányba nézve harcolni is kell, ezek közül az egyik ilyen helyszín a játék szerintem legnehezebb pontján van.
De így autentikus.
(#80) fanti: Maradjunk annyiban, hogy ha minden részlet stimmel, akkor természetesebbnek, direktebbnek hat a magasabb frissítéssel játszani.
[ Szerkesztve ]
-
#16939776
törölt tag
folyt.: Azt az érvet elfogadom, hogy ez a természetesség valakit nem fog meg, vagy nem is érdekeli, de azt nem igazi indok hogy "nincs különbség".
A pénzes része meg mindenkinek a saját mérlegelése alapján működik. Én elköltöttem egy konfigra 600K-t, hogy egy darab Dx10-es játékkal játszhassak havi 4-5 órát. Marhaság volt? Az! Jó hangulatban töltöm azt az 5 órát? igen. Akkor megérte?
[ Szerkesztve ]
-
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
"Semmilyen difi nincs"
Maximum te nem látod (merthogy ilyen is van, bőven nem lennél egyedül ezzel). Nagy különbség. Ha ezt nem tudod elfogadni, nincs értelme vitázni ezen, mert produktív dolog nem sülhet ki belőle.
Mint mondottam, egyértelmű, hogy nem te vagy célközönség. Ahogy én se a professzionális futócipőké vagy ahogy a szomszéd srác se az emelt szintű algebrás tankönyvé.
"Hogy mást ne mondjak, a BM alá tartozó Vízügyi Igazgatóságok mérnöki számítógépei (CAD) mind i3-as és i5-ös procikkal futkároznak a Kaby Lake családból."
A NASA meg egy olyan számítógéppel szállt le a holdra, aminél már kb. a kvarcórád nagyobb számítási kapacitással rendelkezik. Kis költői túlzással élve az miért valid indok, ha hazánk mérnökei szívnak?
"Sandy Bridge i7-eseken mennek."Egy újabb procival meg jobban mennének. Nem mindenki elégszik meg a minimummal/még elfogadható szinttel. Én tuti nem vágnék üzemszerűen 4K <-- videót egy 9 éves platformon, mert kb. az első hónapban behozná az árát az újabb rendszer. Volt Ivy i7-em, és már egy Ryzen 5 2600 is tekintélyes előrelépés ahhoz képest, az meg egy ~30 rongyos proci.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
BiP
nagyúr
válasz Synthwave #86 üzenetére
"Nem mindenki elégszik meg a minimummal/még elfogadható szinttel."
Tavaly gondoltam egyet, gyerekek mellett úgyis keveset használom a gépet, elég bele az 6700k i7 helyett egy 6100-as i3, ne álljon benne a pénz.
Pár hétig bírtam. Pedig nem volt agyonnyüstölve a 8 szál, mégis annyival reszponzívabb volt a rendszer, hogy szörnyű volt a visszalépés. És még csak nem is munka volt, ahol meg forintban is mérhető a várakozással töltött időkiesés.[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz #06658560 #88 üzenetére
De ott meg magában a szoftverben van a "hiba", hogy nem fér hozzá rendesen az erőforrásokhoz. Viszont ott is lenne valamennyi előrelépés, ha az új proci egyszálon több kraftot préselne ki magából, mint a régi (mittudomén pl. i7-4770K vs. i7-9700K), nem?
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
fanti
addikt
"A NASA meg egy olyan számítógéppel szállt le a holdra, aminél már kb. a kvarcórád nagyobb számítási kapacitással rendelkezik."
Igen, de mikor is tette ezt a NASA? Biztos nem 2020-ban, és itt most az az épp aktuális témaidőpontunk.Nos, én 71-es születésűként dolgoztam igazi Szovjet számítógépen, azzal csináltuk a SZÜV-nél egész Békés megye gázszámláinak számítását és nyomtatását. Lyukszalagról lehetett programot betölteni, adattárolásra meg index szekvenciális elérési formát használó mágnesszalagos egységek szolgáltak. Egy 195 négyzetméteres csarnokot töltött meg ez a technika.
Elég volt a teljesítménye ennek a Szovjet monstrumnak?
Volt hogy igen, volt hogy nem.
Ha nem volt elég, akkor bizony elő kellett szedni a derék assembly-t, vagy volt egy fószer aki igazi gépi kódban tolta a programozást. Elvetemült egy csóka volt, soha nem szólt senkihez, egyfolytában cigizett, és ő csinálta azokat a programrészeket illetve szubrutinokat, amik nagyon komoly számítási teljesítményt igényeltek.Tehát nem a hardver alakult a feladathoz, hanem a program lett addig optimizálva, ameddig nem volt képes ellátni a feladatát.
Na, most ugye ehhez képest a 240Hz-es, százezer emberből 1-et érintő (úri hóbort) képfrissítéshez kellő számítási teljesítmény....elég nevetséges műgond...
GIGABYTE B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 9 5950X, Noctua D14, Crucial Ballistix 4x16GB DDR4 3200Mhz@3800MHz CL18, Powercolor 7900XT, M.2 Samsung 981 2TB, M.2 Kioxia (XG6) 2TB, 2 x Intel 730 SSD 480GB, Crucial MX500 2TB, SEAGATE SkyHawk 6TB, 750W Gigabyte Aorus Gold, Evolveo T4, Samsung S43BM700UUXEN
-
fanti
addikt
válasz #16939776 #83 üzenetére
Ha sörre költöd, a tizedéből kijössz
És a jó hangulat is ugyanaz!!!GIGABYTE B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 9 5950X, Noctua D14, Crucial Ballistix 4x16GB DDR4 3200Mhz@3800MHz CL18, Powercolor 7900XT, M.2 Samsung 981 2TB, M.2 Kioxia (XG6) 2TB, 2 x Intel 730 SSD 480GB, Crucial MX500 2TB, SEAGATE SkyHawk 6TB, 750W Gigabyte Aorus Gold, Evolveo T4, Samsung S43BM700UUXEN
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Csak egy metafora volt.
Az a százezerből egy jó lesz ezerből egynek is ----> niche, célhardver. Újfent.Úri hóbortnak pláne nem mondanám, tekintve, hogy nem csak a legeslegújabb AAA+ játékokkal lehet játszani (és azt is kizárólag 4K ultrán), de ezt a korábbi posztomban már részletesebben is leírtam. A 240-es monitorok ára sincs már az egekben, közel sem.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
-
Aprósólyom
addikt
válasz Synthwave #86 üzenetére
Biztos emlékszel még, a nem is túl távoli múltban, mikor 160-200Hz frissítő CRT monitorokon több száz frame/sec-kel játszottuk a quake-t.
Amikor oda fejlesztettem végre a gép teljesítményét (és lebutítottam a grafikát) és tudtam venni egy monitort, ami képest volt 160Hz-re, akkor olyan 400-500 fps-nél a quake3 már nem virtuális valóságnak tűnt, hanem valóságnak, annyira direktté vált minden mozgás.
Az az élmény most is hiányzik, mert az LCD technikával 144Hz-en sem tapasztalok hasonló élményt. (Kellene a strobe effektus, meg a még gyorsabb/direktebb felfutású pixel response.)fanti: Amiről mi beszélünk, az kifejezetten fast pace fpsekre igaz. Amiről te beszélsz, az pedig minden másra igaz.
Vagy nem szereted vagy sosem próbáltad ezeket a játékokat komolyabban, mint pl. Quake, UT, stb..
Mi játszunk is és szeretjük is és pont emiatt érzékeljük az érzékszerveinkkel is, hogy mennyit javít a játékélményen a sok fps és a magas képfrissítés, egy jó egér/billentyűzet. Nem utolsó sorban, de inkább az egyik legfontosabb eleme a rendszernek a jó videójáték motor.Akikről te beszélsz, azok a "vérpistikék", akik a "gamer piac" kínálatában és a tesztek sokaságának hatására (vagy hogy dicsekedhessen a szomszédnak) akarják az együgyű kis AAA/single player játékaikat minél nagyobb grafon, felbontáson és/vagy képfrissítésen játszani. (Kivételek persze bőven vannak.)
Ellenben minket nagyon összekeversz velük. Mi pont, hogy nem full grafon, meg 4k-ban akarunk játszani. Azok, akik élményt szereztek a CRT-s high fps/high refresh rate korszakból, azok sokszor a grafikát lebutítják, lecsökkentik a mai LCD-k natív felbontását is, mert tudják, hogy így a videójáték motorja is gyorsabban dolgozik: alacsonyabb lesz a framtime. Ergo emiatt is és a magasabb frame rate miatt is reszponzívabb lesz a játékélmény: növelini tudjuk az egérmozgás gyorsaságát és pontosságát, vagyis az online játék közben növeljük a versenyképességünket, ügyességünket.
Jevons paradox
-
Tetsuo
aktív tag
válasz Aprósólyom #97 üzenetére
"Mi pont, hogy nem full grafon, meg 4k-ban akarunk játszani. Azok, akik élményt szereztek a CRT-s high fps/high refresh rate korszakból, azok sokszor a grafikát lebutítják, lecsökkentik a mai LCD-k natív felbontását is, mert tudják, hogy így a videójáték motorja is gyorsabban dolgozik: alacsonyabb lesz a framtime."
Nem hiszem, hogy ez a csoport jobb, mint az említett "vérpistikék", kb. ebenguba.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
És az nem lehetséges, hogy nem mindenkinek jelenti ugyanazt a "legélvezhetőbb játék"?
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Piszmaty76
aktív tag
Az én szótáramban épp ők a vérpistikék. :)
Thermaltake Overseer RX-1, Seasonic Prime 750W Titanium, ASUS C8H X570 wifi, R9 5900X, Thermalright Peerless Assassin SE, G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 Trident Z RGB, Sapphire 7900XTX Nitro+, Samsung 960 pro NVME gen3. 256GB/Kingston KC3000 NVME gen4. 2TB, LG QNED863QA 55" (HDMI 2.1)
-
Tetsuo
aktív tag
válasz Synthwave #103 üzenetére
Persze, de itt nem erről van szó. A játéknak a mellékes grafika, a háttér is része.
Talán ha tehetné, addig butítaná a grafikát, hogy csak néhány pixel legyen full kontraszton, mert így a leggördülékenyebb a kép (videó). Szerintem ez beteg.
Ez hasonló ahhoz, hogy valaki kikapcsolja a GTA-ban, vagy a Morrowindben a növényzetet, hogy 200 fps helyett 250 legyen. Ezzel durván rontja a látványt a +50 fps-hez. -
Synthwave
HÁZIGAZDA
"A játéknak a mellékes grafika, a háttér is része."
Már ha az lényeges a játékmenet szempontjából. Ha nem az, akkor csak sallang/körítés, ami single playerben teljesen oké, de multiplayerben századrangú bárki számára, aki legalább egy picit komolyan veszi a játékot, mint olyat. Alma a körtével esete.
Modern példánál maradva: pl. Apex Legendsben pont nem érdekel, hogy milyen a bumpmaplensflare hegy, csak az a lényeg, hogy minél kevesebb szir-szar (textúrákat is ideértve) legyen egyszerre a képen, mert látni szeretnék (persze még így sem lehet benne rendesen, de ez már mellékes), nem szafarizni a mapon. Mi lenne, ha nem csak hébe-hóba, hanem komolyan játszanám?SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Aprósólyom
addikt
válasz Synthwave #106 üzenetére
Ez az egész diskurzus annak az esete, mikor színvakok akarják meggyőzni a színeket látókat, hogy az ő világuk az igazi. Ők akarják megmondani, hogyan kell élvezni egy olyan játékot, amivel nem is játszanak. De betenném őket egy quake fórumra vagy egy quake stream chatre, kérdezzék meg őket mi a véleményük a framerateről/framtimeról/képfrissítésről/input lagról/pixel response timeról/game engineről stb... Ott sem akarnák elhinni, még ha több ezren mondanák több felől. Valószínű sosem voltak olyan hardware környezetben, hogy megértsék.
Én már semmin nem lepődök meg. A "monitorokban" erős Oázisban is már meg akartak győzni, hogy nem fogok igazán különbséget látni 144Hz után 240Hz-en. Ennek ellenére a legtöbb játékos nem erről számol be. Még CS-ben sem, ami nem is kifejezetten fast-paced gém, kivéve egy-két szituáció.
Ezután én nem akarok meggyőzni senkit sem arról miért jobb így-úgy jâászani fast paced gémet. Lehet azt se tudják micsoda, nem hogy láttak vagy játszottak volna ilyennel.
Nekem van tapasztalatom arról, hogy 1-1 AAA gémet nincsen értelme sokszor 40fps fölé se vinni, mert annyira "lassú" a játékmenet, nem hogy 60fpsre és van arról tapasztalatom milyen 500fpsel 160Hz CRT-n játszani arena shootert. Ellenben itt meg akarnak meggyőzni mi jó és mi nem. Ők a témát csak egy oldalról kerülgetik, míg én körbejártam azt.Jevons paradox
-
Bossp
addikt
válasz Aprósólyom #107 üzenetére
Nem akarok hülyeséget mondani de mintha Linusék csináltak volna egy vidit erről Shroudal és 60hz en kb mindig vétette a fejest és szignifikámsan kijött 240hz ig folyamatosan nőtt a telejsítménye azt hiszem cs ben. Bár én mint Casual gamer 144 nél nem akarok többet de single playerben sem bírom már a 60at aki ezt nemérti meg annak vagy nincs pénze pcre és rage-el vagy szimplán ráért ittkukiságokat beszélni
"1 lehetsz vagy 0 vagy élő vagy hulla!"
-
lemusz
addikt
válasz Aprósólyom #107 üzenetére
CSGO-ban magas fpses kamerákkal felvett jeleneteknél nagyon észrevehető a 144 és 240hz közötti különbség. 144nél még a karakter mozgása olyan tickes, stutteringes, 240-nél meg már teljesen vajsima. Aztán hogy ezt a valóságban mennyire lehet észrevenni passz, még nem próbáltam.
Single playernél is van az a helyzet szerintem, ahol jól jön a magas Hz. Need for speedet tudnám felhozni példának, régen sokat kockultam rajta, aztán mikor meglett a 144es monitorom megint elővettem. Érdekes mód olyan könnyen megdöntögettem a korábbi köridőimet minden futamban és elsőre, hogy egyértelmű volt minek a hatása.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Újrázhat a Pixel Tablet
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Star Citizen
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Poco X6 Pro - ötös alá
- S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- Azonnali notebookos kérdések órája
- További aktív témák...