- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Hobby elektronika
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen TV-t vegyek?
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Gaming notebook topik
- Milyen processzort vegyek?
Hirdetés
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Lunar Lander Beyond teszt
gp Nagyon sok évtizeddel az eredeti Lunar Lander megjelenése óta ismét ezen a címen jelent meg Atari logóval egy játék. Vajon mennyit javult a játékdesign a hetvenes évek óta?
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
csipszikutya
senior tag
-
-
quailstorm
nagyúr
Ennek csak az a lényege, hogy önmagában a kilométer semmit nem jelent. Én nagyon aggódtam, mikor nagyapám a szomszédtól (aki lerokkant), megvette az évek óta álló, valós 80k kilométeres Daewoo Kalos 1.2-t, mert tudtam, hogy karbantartás nyista, ha mégis, akkor a helyi kontárhoz.
Márpedig egy igénytelen lovat is tönkre lehet tenni totális elhanyagolással.Egy jól karbantartott elsősorban hosszú távokhoz használt autópálya-autót meg simán megvennék 400k km-el, ha olyan.
Azt meg a vak is látja, hogy itthon minden autó a 150-250k km közt mozog, ami jelenthet bármennyiről visszatekerést is. Pont a vevők hozzáállása miatt.
-
quailstorm
nagyúr
Ha még a G Astra van, az nem igazán érint meg
Én viszont továbbra is úgy gondolom, hogy egy garanciaidőn túli autónál, ha megy a fillérbaszás gumin, alkatrészen, olajon, mindenen, az egészségtelenebb, mint a jól karbantartott sok kilométer.
Aztán majd meglátom remélhetőleg 1-2 éven belül.Bár kétségtelen, hogy én hajlamos lennék talpra állítani egy régi szart, ha az tetszik, akkor is ha drága.
-
csipszikutya
senior tag
Természetesen függ az állapot a km-töl, de nem olyan nagy mértékben mint az átlag vásárlo gondolja.
Ha "jo" autot akar venni valaki akkor menjen el és vegye meg szalonbol.Sajátommal fogok példálozni. 426119-el álltam be az udvarra vele kb. 1 orája. Van a városba egy tök ugyan ez a kocsi, 1.9 PDTDI. Abban van biztosan 170ezer körül van, elsö gazdás. Nem nagyon használja ki az autot, városba rohangál vele, rövid távokat megy. Annyiban különbözik a két auto, hogy az övé esztétikailag gyöngyörü, garázsban volt minden éjszaka, tényleg gyönyörü az auto kivül belül.
De müszakilag? Nem foglalkozik vele. Gyárilag 15ezer km az olaj csere, na ö 20ezrenként cserélte a "dizel gyilkos" használatban a kocsit. Hasonloan hozzám, ö is szeret ukrajnában tankolni. Csak ö a lehetö legolcsobb gázolajat rakja bele, ami 1 hete kint 19,50 hr volt vagyis 200ft!!!! ameddig én kint bele rakom a 30,20 hr-es shell vpower gázolajat. Én lecserélem az olajat 10ezer km elött plusz 30ezrenként a váltot is.
Ö neki lassan 2 éve havonta a helyi mindenhez is ért szerelönél van, ameddig az enyém számlával, papirokkal van javitva 0 km-ig vissza vezethetöen.
Ö szigoruan elváltja a fokozatokat 2000nél és mivel dizel csak akkor vált vissza ha már 1000 alatt van a fordulat. Én ezzel ellentétben meghajtom az autot ha kell, nem vagyok spur használni a kuplungot mert igaz, hogy tud menni a kocsi 50nél 5-be kb. pont 1000es fordulattal, de minek?
Én hosszu távon használom 85%ban a kocsit, nem félek használni. Az enyém müszakilag akár egy uj, de kivülröl kell vele foglalkozni mert csunyácska ezt elismerem.Felteszem a kérdést. Egymás mellet a két auto, ugyan annyiba kerülnek, de:
- 170ezer km, gyönyörü esztétika, jelentösen elhanyagolt müszaki állapot
- 426ezer km, foglalkozos esztétika de kitünö müszaki állapot amit papirokkal és pecsétekkel igazolok?Tavaly vehettem volna én is 200ezer km-s Sharant, de a 330as Alhambrának minden papirja megvolt és tudtam kitöl jön hozzám.
Nyilván szivesebben néznék én is mondjuk csak 155ezer km-t a számláloban, de tudom, hogy hanyagság miatt nem fog megállni alattam valahol a halál fsza utáni utolso autopályán, hanem haza fog hozni.
-
quailstorm
nagyúr
Akkor végeredményben ugyanazokat a szempontokat nézzük az autónál, csak másképp fogalmazunk.
Igen a hobbiprojekt más, nem is jó, ha csak az az 1 autó van, kell biztos közlekedőedény is.
Annyit tennék hozzá, hogy abban az ársávban, ahol majd én tudok autót venni, ott nem lesz csak átbaszós, szopóroller, és esetleg nagyítóval és mázlival sok km-es de nagyjából karbantartott.
A kevés kilométeres használt autót is meg kell fizetni keményen...[ Szerkesztve ]
-
-
A hivatkozott melegedés pl tipikus hibái voltak a német csúcsmodelleknek 1-2-3 évesen mert a nagy motorban volt hőtorlódás. Ezen az alapon semmit nem szabad venni és használni ami nem 0 km-s.
Spec nekem volt 4 hengeres motorral is új autónál
Extrém példákat lehet sorolni de gondolom nem láttál még senkit torziós padra rakni használt autót vételkor.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
csipszikutya
senior tag
Ne érts félre, nem kötekedek
De ennyi erövel, ha veszek egy uj autot és megyek vele 0,1 km-t már az sincs kitünö müszaki állapotban.
Csak megfogtam másik oldalrol.Nem vagyok hülye, abbol a pénzböl amit most ráköltök bele tolhatnám egy másik autoba és mondjuk nem 3-4 éves merciket nézegetnék hanem 1-2. De mivel, legyen hihetetlen vagy sem megéri a lassan fél millio km-s autoba pénzt rakni. De jol mutatja, hogy sokkal többet fogok esztétikára (ami hanyagolva is volt) mint müszakira.
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Luck Dragon: MárkaLánc
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen