Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz jerry311 #70 üzenetére

    Már nincs, de a harmadik és a negyedik februárban jön, míg az ötödik márciusban. :)

    hétalvó: ők biztosan tudják mire képes. :)

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz jerry311 #75 üzenetére

    A CoD: MW2 az DX9. A wiki-nek a DX11 listája most jó, de nem volt mindig így. :)

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz 00roli00 #122 üzenetére

    Marketing szempontból, most a DX11 a legnagyobb brand. A játékosok figyelmét ezzel tudják felkelteni.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz FollowTheORI #132 üzenetére

    Akkor a hype a DX11 körül, hogy nagyon fontos szempont lett. A játékosok többségét jobban érdekli, mint a 3D. Ahhoz még új monitort és 3D szemüveg Kit-et is kell venni, amit jelenleg a potenciális vásárlóbázis 3-5%-a engedhet meg magának. Persze ugyanez van az Eyefinityvel is. A szimulátorosok megőrülnek érte, de két extra monitor, azért nem gyenge befektetés.

    NetTom (#133): Nem a részesedésükkel van a baj, hanem a GeForce diszkrát megoldásokból származó nyereséggel. Az AMD olyan alacsonyra szorította le az árakat, hogy az NV negyedévente 2-3 millió dollárt lát ebből a piacból, holott a Q3-ban 100 millió dollár volt a tiszta haszon. Hiába nagy a GeForce forgalma ha a haszon töredéke a nyereségnek. Ezért vannak az átnevezések és a GeForce-os fejlesztések visszafogása. Így is épphogy pozitív az üzletág mérlege.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz 9950es #163 üzenetére

    Az ATI önálló termékvonallal nem szál be a 3D-s bizniszbe, ők a megjelenő szabványos szemüvegekhez fognak logókat osztogatni. Ez jelenti azt, hogy a szabványos játékokon működni fog ATI-val. Hát az biztos, hogy árban aláígérnek az NV-nek, mert a szabvány versenyhelyzetet teremt a szemüveggyártóknak, míg az NV egyedül van zárt megoldással, amire nincs alternatíva. Persze a szabványos megoldás jó az NV-hez is, csak a 3D Vision alapú játékok nem mennek majd vele.

    A DirectX 11 Engine fejlesztése könnyebb, mint egy DX9-es. Mondhatni sokkal, mert mindent egyszer kell megírni. Ezért jön már hat játék DX11-re. Akinek van DX10-es motorja annak pár napba telik, hogy átírja DX11-re, és ezzel számos előnyt szerezzen magának. Az UE3 nem ingyenes. Csak azok használhatják, akik non-profit produkciót készítenek, akik pénzt kérnek majd a készülő játékért, azoknak továbbra is fizetni kell a felhasznált modulokért. Egyébként az Unreal Engine 3 tudja a DX10-et, így napok kérdése és DX11-re portolható.

    Nem hiszem, hogy átírták a PhysX-et DirectCompute-ra. Ha igen, akkor az nekünk jó, hiszen szabványos platformon lesz elérhető a PhysX. Persze kérdés, hogy ebben mi a jó az NV-nek, mert CUDA nélkül nehéz lesz a platformosodás ellen vívott harc.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz yakuza.tora #177 üzenetére

    Hát az MS-nek inkább csak közvetve érdeke. Neki egy kidolgozott egyensúly az ideális a PC-s és az Xbox gaming között. De amúgy egyetértek. Tim Sweeneynek eléggé mindegy, sőt a konzolban számára több pénz van.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz FollowTheORI #186 üzenetére

    Ebben a formában ez a piac nem felel meg nekik. Erre még Igor is rávilágított mikor Pestre utazott, hogy rendbe tegye a HD 5000 után áhítozó és az NV-t leíró újságírókat. Akkor mondta, hogy az NV-nek a GeForce brand számít a legkevésbé, sokkal fontosabb a Quadro a Tesla és a Tegra. Ezek képzik az NV jövőjét, minden más eldobható. Még az Ion is a GeForce előtt van a fontossági listán. Azt akarta ezzel mondani, hogy lényegtelen az AMD GPU piacon való technikai fölénye, mert az NV már nem a GeForce lábon áll, és ha ez az oszlop ledől, akkor sem lesz az ég világon semmi baj.
    Egyelőre a legtöbb pénzük a Tegra-ban áll. Nagyon rá szeretnének lépni a mobil vonalra, mert az egy éledező piac, amiben milliárdok vannak. Ehhez képest a PC-s játékpiacot a konzolok szétpüfölik, és a játszani vágyó réteg is inkább Casual akiknek a jövőben elég egy CPU-ba integrált motyó (ilyet az NV pont nem kínálhat). Régóta nem olyan a piac, amilyen volt régen. Kérdésessé vált, hogy megéri-e ide fejleszteni, ha máshonnan több pénz folyik be. Az AMD is ezért váltott az R600 után stratégiát. A nagyméretű lapkák ideje lejárt, mert anyagilag nem felelnek meg a célnak. Az érdeklődés csökken, míg a fejlesztési költségek nőnek. Az NV is inkább a Sweet Spot stratégiát követné, ha nem volna fontosabba számukra a Quadro és a Tesla vonal.

    9950es: Általában az a fejlesztő, aki a DX11 miatt felkeresi az AMD-t DX10 motorral rendelkezik (ez volt az AVP, a STALKER: SoC és a Battlefield: BC 2 esetében). A másik eset, amikor az AMD keresi fel a fejlesztőt, ilyen volt a Dirt 2. Ledumálták a DX11-et, és az AMD saját erőforrásait felhasználva megcsinálta nekik.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz FollowTheORI #192 üzenetére

    Jensen a nagyközönségnek beszélt tegnap, azt mondja amit a nép hallani akar. Idén már azt is mondta, hogy az NV egy szoftvercég, amit egy interjúban ki is fejtett. Teljesen mást mondanak a szakmabelinek, mint a végfelhasználóknak. Nyilván ha az NV GeForce company lenne, akkor még mindig az ATI előtt lennének. Olyan fejlesztési vonalat járnának, mint régebben. Az NV egy okos cég, mindig is az volt. Ne gondoljátok, hogy a Radeonok azért kerültek vissza a csúcsra, mert kiélezett versenyben megelőzték a GeForce-ot. Ha normális fejlesztést folytatna az NV még mindig ők lennének a királyok.

    Igor mondott egy mondatott: Végeredményben az új generációs grafikus teljesítmény nem számít. A dárgább desktop PC-k piaca sokkal gyorsabba zsugorodik, mint gondolták. Átalakulnak az igények. Konkrétan ezzel magyarázható, hogy a Fermi ilyen nagy és bonyolult lapka, kezd hasonlítani egy processzorra. Nem grafikára való célprocesszor, hanem sokkal több annál. Gyakorlatilag egy jól programozható erőmű. Itt jön a képbe az, hogy a PC-s játékpiac szűkül, de a HPC szegmens nő, ahova rengeteg lapkát el lehet adni.

    Gyakorlatilag a PC-s igények változása miatt kerül fel időnként az NV x86 licensze. Látja mindenki, hogy annyira kicsi már most is a PC-s játékpiac, hogy külön GPU-t ide fejleszteni logikátlan, mert nem hozza vissza a költségeket. Az NV chipset piacának meg lőttek, mert az Intel nem ad licenszet és a GPU is beköltözik a CPU-ba. Innen jönnek azok a gondolatok, hogy kiszállnak. Persze nem fogják csak úgy feladni, de a diszkrét piacra nem nagyon lesz fejlesztés. Már most is láthatod, hogy a notipiacon a Mobility HD 4000 ellen versenyképtelen GeForce 200 szériát átnevezték GeForce 300-ra és azt indítják a teljesen új HD 5000 ellen. Látják ők is, hogy ide nem éri meg fejleszteni. MEgélnek a brandből ameddig lehet. Az új generációs GeForce is egy lapkáról szól. A GF100, ami megy a HPC-be. Abból majd lesz Quqdro és GeForce. Na de mi van a többi szegmenssel? Hát oda van a DX10.1-es GeForce, amit majd 300 néven újra bejelentenek. Persze új generációs HD 5000 ellen. A középszinten majd lesz valami, a HD 5700 egyelőre zavartalanul érezheti magát, mert őszig nem jön ellenfél. Ha komolyan gondolnák ezt a piacot, akkor nem gondolod, hogy lenne valami élet is a termékek körül? Lenne valami innováció, amit lassan egy éve csak az AMD-től látunk? Egyelőre az NV-ről nekem már nem a GeForce company jut eszembe. Egy piacvezető innovációt és új termékeket kínál, az átnevezés pedig messze nem a stratégia része.

    #193: Most is van bevétel, meg nyereség is. Nem kell sehova visszatérni. Nem sokat éreznek a GeForce-ok gyengélkedéséből. Nyereség van ... a cél, hogy még többet termeljenek. Oda fektessék a pénzt, ahonnan több pénz jön vissza.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Sanyix #216 üzenetére

    Ha ingyen adod ki a játékot, akkor nem kell fizetni. Csak akkor kell a modulokért pénzt adni, ha el is adod a programot. Persze ha eleve eladásra dolgozol, akkor érdemes előre fizetni a supportér, meg a forráskód buzerálásáért.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz 9950es #250 üzenetére

    A CUDA-Glide párhuzamot úgy érti, hogy zárt platformok. Mondj egy olyan ipari szabványt, ami gyártófüggő. Teljesen mindegy ki mit kínál, ha gyártófüggetlen a rendszer, akkor megnyerte a harcot. A PC történelmében még sose győzött gyártófüggő megoldás.

    Egyszerű a képlet. Te egy fejlesztő vagy, és az a szempont számodra, hogy a lehető legnagyobb célközönségnek kínáld a programod a legkisebb anyagi befektetéssel. Ha a CUDA-t használod, akkor csak a GeForce bázis fog a terméked után érdeklődni, így az AMD bázis megnyeréséhez meg kell írnod a programot Brook++/ATI Stream-re. Ez dupla költség. Egyszerűbb keresni egy platformot, ami támogatja az összes gyártót. DirectCompute és OpenCL.

    Jó dolog a CUDA a PC-re. Ha írsz rá egy programot, akkor az NV biztos megsimogatja virtuálisan a buksidat, de ezzel nem vagy anyagilag előrébb. ;)

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz 9950es #253 üzenetére

    Az OpenAL teljesen rendben van gyártófüggetlen API.

    A Thermaltake-től és a Cooler-Mastertől származó infók szerint sajnos kurvára nincs sínen semmi. :( Az NV megint nem mutatott kézzel foghatót. A CES után már a nagyon optimisták is peszimisták lettek.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz 9950es #255 üzenetére

    Kinek? Csak a gyártása lesz sokkal drágább. :( A TSMC jelenleg max 400 mm^2-es chipeket gyárt úgymond hatékonyan a 40 nm-es gyártósoron. A GF100 530 mm^2 körül van. Jelenleg az NV-nek a magméret a baja, drága és forró ... aztán, hogy van-e mögötte teljesítmény, arról nem lehet tudni.

    Ha olyan elgondolással állnak elő, mint a GeForce FX idejében, akkor az eleve bebukott. Szerintem az NV nem olyan hülye, hogy ne támogassa natívan a szabványos platformokat. Főleg úgy, hogy egyszer már egy ilyen reformot beszopott.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz 9950es #257 üzenetére

    Ez szerintem kevés az NV-nek. Biztos vagyok benne, hogy ez a legutolsó szempont a mérnökök szeme előtt.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Daczy #271 üzenetére

    A DX11 esetében az AMD van előnyben a fejlesztőknél. Nekik van egy csomó használható algoritmusuk. A DiRT 2-re csak a DX11 módot írta az AMD, a többivel a Codemasters foglalkozott. Ez volt a megállapodás.

    A Call Of Juarez az más tészta. Az olyan mint a STALKER esete. Elegük lett a fejlesztőknek abból, hogy az NV nem volt hajlandó az ötleteikre alapozni. Mindkét brand TWIMTBP cím volt, de most inkább függetlenek, illetve a GSC a DX11 miatt az ATI segítségét kéri. Ezek egyszerű döntések, az NV nem engedett bizonyos eljárásokat használni, mert azok szarul mentek/mennek a kártyáin.

    Ahhoz, hogy értelmes gépigényeket hozzanak össze a fejlesztők át kell állniuk DX11-re. A DX9 elavult. Grafikailag képes ugyanarra, mint a DX11, de -30-80%-os teljesítmény mellett.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz rumkola #286 üzenetére

    A Techland időben lépet és nem esett abba a csapdába, mint STALKER: CS. Az új Chrome Engine 4 nagyon jó. Itt egy videó a tudásáról.
    [link]
    Az X-ray 1.5-te az volt a baj, hogy a csomó olyan dolgot használt, amire egyszerűbb és gyorsabb lett volna a geometry shader. Nyilván senki sem örül annak, hogy 20-30 FPS a STALKER: CS egy erőgépen. A CoP-ben már DX10 a motor java, és számos eljárás leváltottak egy korszerűbbre. Majdnem háromszor olyan gyorsan fut az új motor. Ennyi a különbség a DX9 és a DX11 között. :)
    A CryEngine 2 is a vicc kategória. Számos gyorsabb eljárás van már a DX10.1-ben is. Nyilván ha korszerűbb lenne a motor, akkor már rég menne maxon a mai hardvereken, de ehelyett Full HD-re 8xAA-val kell venni egy HD 5970-et hozzá. Tipikusan logikátlanul van felépítve. Egyszerűen az alapjainál rosszul lőtték be a fejlesztők, hogy milyen grafikus kártyák lesznek az évek elteltével. Annyira a jövő gépeire építették, hogy tökéletesen ehhez illeszkedő rendszer nem is lesz. NEm véletlen, hogy nyitottak a DX11 felé, mert nincs más út.
    Az UE3 jó lenne ha normálisan használnák DX10-ben, hogy legyen AA.

    Az jó ha van véleményed, de miért akarod, hogy ilyen nagy gépigénnyel rendelkezzenek a játékok? A DX11 ez ellen tesz, a DX9 felett már rég eljárt az idő. Nézd meg a Dirt 2-őt. A DX11-es képi világ DX9-ben jó ha futna 15-20 FPS-sel egy HD 5870-en. Ez minden csak nem jó. DX11-ben sokkal gyorsabb az egész.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz rumkola #292 üzenetére

    Ne ez a baj a Crysis-sal abban a felbontásban játszható AA nélkül a legtöbb gépen. A DX10.1 mellett lehetne legalább +30%-ot nyerni. Full HD-ben 8xAA-val ami manapság nem nagy kunszt legalább egy HD 5870-et követel, de inkább HD 5970.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz rumkola #295 üzenetére

    Attól függ hogyan lesz megírva. Full HD-ben 8xAA mellett a DX11-es BattleForge játszva szaladgál egy HD 5750-en is, míg a Dirt 2-nél a HD 5850 bőven elég. A STALKER: CoP az már nem ilyen kezes bárány, de 4xAA mellett még jó a HD 5850 is.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák