- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Zenelejátszó építése, a kiváló hangzásért
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Milyen TV-t vegyek?
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Gaming notebook topik
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
it Az SK Hynix jelezte: akkora a terjeszkedés az AI-szolgáltatások piacán, hogy 2024-re az összes, 2025-re közel az összes HBM chipet eladták.
-
Jövő hónapban érkezik Apple eszközökre az Assassin's Creed: Mirage
gp Az előzetes információk szerint a játék első 90 perce ingyen elérhető lesz bárki számára, a teljes verzióért természetesen fizetni kell.
Új hozzászólás Aktív témák
-
h_143570
addikt
Az OpenCL es a DC megy minden jelenlegi hardveren. A CUDA meg csak 1 felen pont ugy, mint a GLIDE. Szoval a CUDA ugyszinten egy fix architektura cimzesere szolgal, szavaiddal elve.
A GLIDE a letezeset nem a sebeseg elonynek koszonhette hanem annak, hogy nem volt mas akkoriban, hardveres rendereles tamogatasara.
A vesztet peddig annak, hogy nem valt a tobbi versenyzo szamara felhasznalhatova. Mig a versenytarsak megoldasai mentek GLIDE-os a hardvereken is.A DX mindig is tobb volt mint, amit GLIDE valaha. Igaz nem volt cross platform, de lelgalabb, ment minden gyarto hardveren. A CUDA csak NV hardveren kepes futni. A cross platformot megvalositja, de a hardverhez kotes miatt megis kevesebb.
Az OpenCL az OpenGL-hez hasonloan, valoban cross paltform es hardveres megoldas, elvegre azonosak voltak a kitalálói.
A CUDA-nak viszont a masik 2 vel szemben van egy nagyon jelentos hatranya csak GPU-n kepes futni szemben a tobbi CPU+GPU es akar kevert futasi megoldasaval.Szvsz a parhuzam tokeletes. Ha az NV hellyett az Intel jatszan ezt a jatekot nem ketelkednek a sikerben. Nem azert mert jobbak PRbol, hanem mert nagyobbak es tobb penzt tudnak beleolni. Illetve megtehetik, hogy 5-10 evig is vesztesegesek lehesenek a piacon. Ezt jelenleg rajtuk kivul egyik szereplo sem birna ki, az NV-t belertve.
Csak tisztazas keppen a GLIDE/DX/OpenGL a grafikus alkalmazas teren mondja meg, hogy hogyan irja grafikat. Mig a CUDA/DC/OpenCL meg a parhuzamos programozas teren.
Mind2 megoldas halmaz teren feltetel, hogy a futato hardver es szoftver megfelejen bizonyos specifikacioknak.
Vegul is mind a 6 "fix" architekturak megcimzesre szolgal(t) csak az eddigi gyozteseknel kevesebb volt a korlatozas a "fix" architekturara kinezetre.A tortenel majd eldonti, hogy ezuttal ki megoldas gyoz.