Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • h_143570

    addikt

    válasz 9950es #250 üzenetére

    Az OpenCL es a DC megy minden jelenlegi hardveren. A CUDA meg csak 1 felen pont ugy, mint a GLIDE. Szoval a CUDA ugyszinten egy fix architektura cimzesere szolgal, szavaiddal elve.
    A GLIDE a letezeset nem a sebeseg elonynek koszonhette hanem annak, hogy nem volt mas akkoriban, hardveres rendereles tamogatasara.
    A vesztet peddig annak, hogy nem valt a tobbi versenyzo szamara felhasznalhatova. Mig a versenytarsak megoldasai mentek GLIDE-os a hardvereken is.

    A DX mindig is tobb volt mint, amit GLIDE valaha. Igaz nem volt cross platform, de lelgalabb, ment minden gyarto hardveren. A CUDA csak NV hardveren kepes futni. A cross platformot megvalositja, de a hardverhez kotes miatt megis kevesebb.
    Az OpenCL az OpenGL-hez hasonloan, valoban cross paltform es hardveres megoldas, elvegre azonosak voltak a kitalálói.
    A CUDA-nak viszont a masik 2 vel szemben van egy nagyon jelentos hatranya csak GPU-n kepes futni szemben a tobbi CPU+GPU es akar kevert futasi megoldasaval.

    Szvsz a parhuzam tokeletes. Ha az NV hellyett az Intel jatszan ezt a jatekot nem ketelkednek a sikerben. Nem azert mert jobbak PRbol, hanem mert nagyobbak es tobb penzt tudnak beleolni. Illetve megtehetik, hogy 5-10 evig is vesztesegesek lehesenek a piacon. Ezt jelenleg rajtuk kivul egyik szereplo sem birna ki, az NV-t belertve.

    Csak tisztazas keppen a GLIDE/DX/OpenGL a grafikus alkalmazas teren mondja meg, hogy hogyan irja grafikat. Mig a CUDA/DC/OpenCL meg a parhuzamos programozas teren.
    Mind2 megoldas halmaz teren feltetel, hogy a futato hardver es szoftver megfelejen bizonyos specifikacioknak.
    Vegul is mind a 6 "fix" architekturak megcimzesre szolgal(t) csak az eddigi gyozteseknel kevesebb volt a korlatozas a "fix" architekturara kinezetre.

    A tortenel majd eldonti, hogy ezuttal ki megoldas gyoz.

Új hozzászólás Aktív témák