- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- Milyen videókártyát?
- Azonnali fotós kérdések órája
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- Azonnali informatikai kérdések órája
Hirdetés
-
Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
ma Leizzadtunk a Garmin legolcsóbb amoledes futóórájával.
-
Mégis megjelenik Switch-re a Deliver Us the Moon
gp Közel négy évvel a hibrid konzolora szánt változat elkaszálása után a készítők úgy döntöttek, hogy mégis megjelenik a Switch verzió.
-
Új Noctua CPU-hűtő érkezett a helyszűkében szenvedő gépházakba
ph A 44 mm magas memóriamodulok szomszédságában megférő típus felülre helyezett légkavaróval dolgozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Thome
addikt
válasz TESCO-Zsömle #48 üzenetére
Azt a hátrányos architektúrát pedig az ATi tervezte az NV-nek igaz...?
-
rocket
nagyúr
Az egyertelmuen lathato, hogy a PC mint jatekplatform a veget jarja, es ha innen nezzuk akkor hosszabb tavon inkabb az NV az aki idejeben indult a jo iranyba, csokkentette a haldoklo szegmensbe befektetett penzt, de meg igyis sokaig elfognak tudni vegetalni a GeForce markanak koszonhetoen, es meg ott van a PhysX is nekik, ami ha masra nem is volt meg jo eddig, arra igen, hogy mar a fizika kapcsan az egyszeru usernek is ez a nev ugrik be, es nem a HavokFX, Bullet, es a tobbi papirsarkany
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Vico87
tag
Szerintem a PC, mint játékplatform közel sem halott. Évek óta mondogatják, de még egy jó darabig biztos élni fog. Ha netán mégse, akkor az NV-nek azért is megéri GPU-t fejleszteni, mert az újabb és újabb konzolokba is kell GPU (tudom, hogy jópár év eltelik két konzol generáció között), ahova nem jó holmi proci mellé tákolt fapados cucc (milyen lenne már PS4 vagy Xbox720 Intel proci mellé integrált "GPU-val", amit egy GeForce6 megesz reggelire ).
A Ferminek erősebbnek kell lennie a HD 5xxx-eknél, ha az NV jót akar magának. Egyrészt vissza kell nyerni a fejlesztésbe ölt vastag összegeket, amit leghamarabb GeForce-szal tud, hiszen az komoly brand, míg a HPC piacon még zöldfülűek , nincs meg a nagy hírnév, így csak lassabban terjednek az oda szánt Fermik. Másrészt eleinte nyilván drágábban fogja adni a konkurenciánál (nem tehet mást, még kiforratlan a gyártás, bevezető ár mindig magas, stb...), így kell a plusz lóerő az ár/érték arány versenyképessé tételéhez, persze jó eséllyel az ATi első dolga az lesz a Fermik megjelenésekor, hogy csökkenti a HD 5xxx széria árát (mert már eléggé megszedte magát, hogy megtehesse, nomeg még jobban el akarnak majd bánni az NV-vel, nem beszélve az addigra bizonyosan nagyon jó kihozatalú gyártásról). Harmadrészt pedig kell a leggyorsabb egy chipes grafikus kártya trónja, mert annak is nagyon komoly marketing ereje van.
PhysX: maga a cucc nagyon jó, főleg, hogy ingyenes (de csak PC-re). Nem beszélve arról, hogy minden next-gen konzolra megírták, így van benne fantázia. Ha netán egy következő generációs konzolba újabb generációs Fermi-alapú GPU kerülne (amire van esély), akkor azon a platformon ez válhatna a legelterjedtebb fizikai motorrá (amiért persze már jogdíjat kell fizetni).
3D Vision: jelenleg kevés ember akarja, és még kevesebb szánja rá magát. Talán ez változik a mozikban egyre terjedő 3D-s filmekkel, hiszen kijön az elégedett ember (tudomis én, pl Avatar után) "ilyen kell otthonra" elképzeléssel. Ha viszont eljön a 3D-s Blu-Ray meg TV közvetítés, és NV oldalon támogatottá válik (és gondolom ezt a ziccert csak nem hagyják ki), akkor életképes lehet a dolog (gondolok itt arra, hogy NV kártya képes HDMI-n 3D-ben képet adni 3D Ready TV-nek). Viszont játékoknál jelenleg az NV viszi a prímet, hiszen ATi oldalon nincs erre válasz (jó, van iZ3D driver, de akkor is, azt nem az ATi csinálta). A következő generációs konzolokban szintén megjelenhet a 3D, hiszen addigra már talán (sőt valószínű), hogy a Blu-Ray 3D meg 3DTV is valamilyen szinten már működni fog.
Mindezzel csak azt akarom mondani, hogy közel sem lefutott még ez a játszma, jó dolgok felé kacsintgat az NV, persze lehet, hogy megbuknak a PhysX és 3D Vision terveik a Fermi lebőgésével, de az is lehet, hogy lesz belőlük valami.
[ Szerkesztve ]
-
zed1983
őstag
válasz Mr.Csizmás #144 üzenetére
40FPS nem sok az egy kicsit?
Sztem örülj ha a HD felbontásban lesz 20FPS-ed a Crysis 2-benYouTube Tech csatornám : https://www.youtube.com/channel/UCXIipIK2bjjaB38G1zKNi_w
-
h_143570
addikt
Viszont anno nem az NV sz*r-ta a "3D"-t. Az NV altal alkalmazott megoldas tovabbra is szemuveget igenyel. Ebool kifolyolag semmit sem kell trukozni a HDMI-vel, hogy "3D" kepet kuldjon ki. Eleg a drivernek elvegeznie a szamitast az optikai illuzio eleresehez szukseges kep eltolassokhoz. Majd kikuldenie a megfelelo szinkron jelet a szemuveghez es kesz. Teljesen szabvanyos az egesz mar. Szoval valojaban csak driver es szemuveg kerdese, mindig is az volt.
Most 10+ ev utan megint megprobalja a szorakoztato ipar letolni az emberek torkan, hatha most jobban sikerul. A huzamosabb hasznalt eseten tovabbra is jonnek a regi mellekhatasok.A PhysX ingyenesege valobann jo, de mivel NV only es van szamos alterantiva amik kozul 2-t eleg nagy nevek tolnak. Igy epp esszu fejleszto nem azt fogja hasznalni, hacsak nem fizetnek nekik. A masik gond vele, hogy ezen okok miatt jeleneg a jatek menet reszebe nem lehet beepiteni, csak meggyozonek hato latvany elemnek jo. Amint lesz rendese OpenCL es DX11 Compute Shader port hozza, mint a tobbiehez. Akkor mar mehet be a jatek menetbe. Egyebkent a RedFaction Guerrilla szoftevers fizikat hasznal az epulet lerombolasok a modelezesere es megis gond nelkul megy.
-
Vico87
tag
válasz h_143570 #207 üzenetére
Azt nem mondtam, hogy az NV találta fel a 3D-t, viszont ők adtak rá elsőként drivert. Nem tudom, hogy a jelenlegi driver tud-e szemüveg nélküli üzemmódot (pl dupla projektoros rendszer, vagy HMD), a régebbi tudott (ha a jelenlegi nem tud, akkor az a saját szemüvegek eladása miatt van, majd ha nem forgalmazzák többet őket, visszarakják a driverbe). Ami viszont biztos, hogy a jelenlegi nem képes egy 3D Ready TV-nek megfelelő jelet adni HDMI-n, mert nem ismeri a szabványt.
A 3D driverben a kihívás a játékok támogatása, és nem a 3D képek és filmek megjelenítése. Addig nem lesznek tökéletesek a játékok 3D-ben, amíg nincs DirectX szintű támogatás (OpenGL tud quad buffert, csak a consumer hardverek nem, így egy játék sem használja).A PhysX nagy része NEM NV only! Szoftveres üzemmódban pont ugyanolyan jó, mint bármelyik másik fizikai motor. Akkor válik NV specifikussá, ha hardveres módot akarsz használni.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz h_143570 #207 üzenetére
Ott a pont. Redfaction iszonyat brutál. Szerintem nemsok játék tudja. Pedig Havok-os, amit nem vernek nagy dobra (nagyon sok játéknak ez a motorja, de ez csak olyan természetes - de nemám PhysX, mert az valami überkülönleges cucc)
Meg amúgy sincs sok értelme GPU-n futtatni, mikor egy átlag 4 magos CPU-n simán tudja futni, és legalább nem pipázgat unalmában a másik 3 mag "hátul a kupakban", az első meg összeszarja magát.
[ Szerkesztve ]
-
h_143570
addikt
A 10+ ev utan ujra feltamasztott consumer piacra szant megoldashoz valoban, ok irtak az elsot. Bar mivel ujra feltamsztasrol beszelunk igy megesem az elso. Anno C&C Reneged-et, volt szerencsem TNT2 vel es 3D szemuveggel latni. Vekonyabb keret es nincs madzag ennyi lett rajta fejlesztve. Mivel a szemtakargatos veziot hasznalta es hasznalja most is.
A 3D Vision Discover, amit tobb monitoros megoldashoz probalnak eladni. Az is kalszikus megoldashoz nyul vissza, elszusztatott kek es piros tonusu kepek egymasba mosasa.Termeszetesen ez mar csak pasziv.
Szoval ennyit a driver es egyebb "tamogatasrol".
Par info a TVs reszhez is.
[link]
A HDMI 1.3 tol felfele van benne 3Ds tamogatas. Mind2 nagy gyarto jelenleg kaphato kozep es felsokategorias termekei HDMI 1.4el szereltek.A PhysX igen is NV ONLY, ha hasznalni is karod valamire. A tobbi fizikai motor, rendesen van optimalizalva tobb magos processzoron valo futasra. A PhysX pedig nem, pontosabban szandekosan le van tiltva nem NV kartya jelenete eseten. Ez miatt a szemetkedes, miatt a jatek gyartok nem tehetik meg, hogy a vizualis hatasokon kivul barmi masra is hasznaljak.
A Red Fraction Guerrilla mar demonstralta, hogy a szoftveres megoldas is van eleg jo ahhoz, hogy a jatek resze legyen. Meg se kelljen hozza diszkriminativ "dedikalt" hardver. Amint lesz belole elfogadhato DX Compute es/vagy OpenCL port, na akkor majd nem lesz NV only. Amig nincs addig mondhatnak rola akarmit. -
9950es
aktív tag
ha a konzolokon múlik egyik sem lesz. Illetve az nv lobbizza a pisixet a sonynál.
120 fps or GTFO :D
-
h_143570
addikt
-
Sanyix
őstag
"Nézük meg a 4850 estét!A sokak által kritizált GTS 250 jobb nála, akár hogy is nézzük, pedig korosabb architektúrára épül."
Rohadtul nem akárhogy is nézzük... ha a elavult technológiával működő, nvidia által támogatott játékokat nézzük, CSAK akkor van igazad. Minden más esetben nem. Pl battleforge-ban csúnyán elverik az ati-k bármelyik nv-t, nem kicsit. Mivel ott már nem volt benne az nv és modern grafikus motort használ.
Tehát az nv a koros architectúrájával a koros architektúrájú motoroknál jól megy.
Cuda semmit sem nyújt és egyre kevesebbet fog. Az opencl és dc kijött, cuda halálra van ítélve desktopon.
pisix soha nem is nyújtott semmit. Erős lemaradásban van mind technikai fejlettségben mind képességekben (láthatjuk hogy a 2006-os oblivionban lévő havok motor mindenben rommá veri a pisixet, és az még csak nem is gpu-n fut)."A Radeon HD 5xxx széria -elődjéhez híven- rettentően eltalált széria, ám nem lett sokkal gyorsabb a HD 5870 a GTX 285nél, és fogyasztásban is majdnem ugyanott vannak, hiába híreszteli az AMD a zseniális energiafelhasználásukat."
Na ez lol az az alig gyorsabb az "alig" +80%-ot jelent, úgy hogy a gpu jóval olcsóbban gyártható egy gtx 285-nél is.
[ Szerkesztve ]
szövegértelmezés, az ÉRTELMEZÉS a fontos, mert az olvasás mindenkinek megy, de az ÉRTELMEZÉS már komoly probléma a magyaroknál. Gondold ezt át mielőtt marhaságot írsz...
-
Sanyix
őstag
ingyen kiadta az unreal3 enginet? kicsit eltévedtél... kiadta az sdk-t amit ingyen lehet használni... de ha el/ki akarod adni az engine-el készült játékot, bizony le kell teríteni a zöldhasúakat az epic-nek
szövegértelmezés, az ÉRTELMEZÉS a fontos, mert az olvasás mindenkinek megy, de az ÉRTELMEZÉS már komoly probléma a magyaroknál. Gondold ezt át mielőtt marhaságot írsz...
-
Sanyix
őstag
emléxem ezt a 3d szar anno a gf2-nél is elsütötte az nv, haverom kapott is a gf2 gts mellé ilyen kártyába dugható villogtató szemüveget... egyikőnknek sem sikerült semmi térbelit látnia, csak néhány perc után csorogtak a könnyek és a fájt a szemünk... most ugyanezt hozták újra elő.
olyan mint a híres márkás forrásvizek, amiknek az ízén érzik az emberek hogy az bizony különleges víz, és megveszik jó pénzért... aztán páran kiderítették hogy valójában palackozott csapvíz mind. Valami ílyesmi van ennél a 3d őrületnél is.
"Akkor válik NV specifikussá, ha hardveres módot akarsz használni."
Meg ha ati kártyát észlel a gépedben és aktiválódik a slowdown() metódus
szövegértelmezés, az ÉRTELMEZÉS a fontos, mert az olvasás mindenkinek megy, de az ÉRTELMEZÉS már komoly probléma a magyaroknál. Gondold ezt át mielőtt marhaságot írsz...
-
Sanyix
őstag
Elég sokan. Sőt van aki csak pc-re fejleszt(már), és köszöni szépen jól elvan.
Tudom a pc-s játék ipar már 20 éve halott, de valahogy jobban elvagyok ennek a halott játékiparnak a választékával amit egyik konzol sem tud beérni
[ Szerkesztve ]
szövegértelmezés, az ÉRTELMEZÉS a fontos, mert az olvasás mindenkinek megy, de az ÉRTELMEZÉS már komoly probléma a magyaroknál. Gondold ezt át mielőtt marhaságot írsz...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha ingyen adod ki a játékot, akkor nem kell fizetni. Csak akkor kell a modulokért pénzt adni, ha el is adod a programot. Persze ha eleve eladásra dolgozol, akkor érdemes előre fizetni a supportér, meg a forráskód buzerálásáért.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
h_143570
addikt
A PC eseten jobb az iranyitas es van extra tartalom. Az uj AVP is meg fog jelenni minden nagyobb paltformra, de a DX11 tamogatas, miatt a PC verzio sokkal szebb lesz. [link]
A masik, hogy jelenleg a multi paltformos enginek miatt, tobb paltformra megirni nem sokal tobb eroforras mint 1re. A megnovekedet vasarloi korbol pedig tobb haszon realizalhato, szoval miert ne tegyek. Ha nem a kozol verziot potoljak at PC-re hanem forditva akkor meg az iranyitas is elfogadhhato lesz minden hol.Az Oblivion legeloszor PC re jott ki utana XBoxra es tobb mint 1 eves kesessel a PS-re ve.
Szoval ezek gyakorlatilag multi platformos jatekok naggyabol egyideju megjelenessel.
[ Szerkesztve ]
-
rumkola
veterán
PC mint játékplatform talán akkor lesz halott, ha a Bliz, TS, JC és az id meg a többiek - a hw gyártókat is beleértve azt mondják.
Nem akkor amikor amikor mindent tudó fórumhuszárok kijelentik - a PS1 megjelenése óta miden évben. -
Sanyix
őstag
Nem tudok nem a költségvetést nézem. A nagy költségvetésű játékok általában igen szarok, mert költségvetés nagy része sem a játékra, hanem a reklámra és a hype-ra megy el
"Hirtelen én egy normális mulitpléjer shootert sem tudok." én körülnézve sem konzolon
viszont a régiek pc-n elegek, minek újítani ha egy shooteren nincs mit csak grafikát?Nyilván halott a pc játékipar, végülis a konzolok hemzsegnek az LFS, ofp, arma2, fsx, il2 szintű szimulációktól, na meg tele van a szekrény konzolos fasza rts-ekkel, és mmo játékokkal, és emellett gyönyörűen moddolhatóak a konzolos játékok, ezernyi usermade addon közül lehet válogatni
[ Szerkesztve ]
szövegértelmezés, az ÉRTELMEZÉS a fontos, mert az olvasás mindenkinek megy, de az ÉRTELMEZÉS már komoly probléma a magyaroknál. Gondold ezt át mielőtt marhaságot írsz...
-
9950es
aktív tag
Én örülnék a legjobban ha az IL-2 szériának lenne piaca , sajnos nincs igazán. Silent hunter = árkád fos . Flight simulator X = EZ A LEGNAGYOBB POÉN:
A microsoft BEZÁRTA az évtizedes fejlesztőstúdiót, a fejlesztőket nem átcsoportosította hanem KIRÚGTA. Ennyit az FSX user addonokról. Olvasgass
Az arma2 meg egy szép álom , a valóság sokkal inkább egy bughalmazra emlékeztet , szólj ha túlléptek a public beta státuszon.
120 fps or GTFO :D
-
Daczy
aktív tag
Éppen fordítva. Az ATi által támogatott játékokban jobb a 4850, a többiben inkább a GTS 250. De ettől még a 4850 jobb vétel, mert lényegesen drágább a GTS, és nem 3-6 FPS
en múlik a világ!
1-2 link, a nyugalom kedvéért:CoD WaW(tudtommal ebbe nem volt nv keze) : [link]
Left!Dead(szerintem a sourceban sincs nvkéz, magasabb beállításoknál otthagyja a 4850et) [link]
Dead Space(tudom, hogy konzolos átirat, és itt egy 2GBos verziót tesztelnek, tehát ez nem tiszta értékű link, de akkor is érdekes)[link]
FarCry 2 (ebben benne van az nv keze azthiszem, úgyhogy ez se teljes értékű link) [link]
végül 1 eléggé új játékot linkelek, ami szvsz eléggé új grafikus motort használ:
Call of Duty Modern Warfare 2 [link] (itt az átlagos felhazsnáló felbontásával)itt pedig magasabb felbontásban, az eredmény ugyanaz : [link]
ennyit a múlt kártyáiról szerintem, mint már említettem, jobb a GTS 250, mint a 4850, de nem jobb vétel!
Valóban több a reklám a PhysXben, mint a lehetőség de
láttad már a Batman Arkham Asylum-ot, vagy a Mirror's Edge-t?GTX 285 és a HD 5870 csatájára inkább 20-30%ot mondanék, a 80% az eléggé erős
ide a ph-s tesztet tudom ajánlani leginkább : [link]
szerintem sehol se ugrik meg olyan überhatalmas előnnyel! Ahhoz képest, hogy olcsóbban gyártható, az áruk arányában ez nem látszik annyira
-
iSonic
addikt
Hát inkább én is a 4850-et választanám egy ár miatt másrészt, mostanában jobban megbízok az ATi-ban, mint az nVidia-ban. De kíváncsi vagyok erre az új magra.
-
TTomax
nagyúr
De ettől még a 4850 jobb vétel, mert lényegesen drágább a GTS
Ezt nem mondanám,mert én éppen a GTS250-et látom mindenhol olcsóbbnak,föleg hogy 4850-et már alig kapni.Helyette van viszont HD5750 ami viszont határozottan drágább...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
-
GuB3Ra
aktív tag
Sztem ez a teszt a legmegbízhatóbb:[link]
Daark minimalism
-
CriticalHit
őstag
"Unigine Heaven beépített sebességmérőjét is letiltották"
Ez nem tul biztato. Ha egetrengetoen, ATI veroen gyors lenne, akkor buszken mutogatnak.Yesterday's history, tomorrow's mystery, today's a gift that's why it's called present.
-
9950es
aktív tag
válasz CriticalHit #242 üzenetére
Engem az a supersonic sledge demó sokkal jobban érdekel mint az unigine, megkockáztatom hogy totálisan lényegtelennek fog bizonyulni az utóbbi hosszútávon.
Az nV nem tekinti hivatkozási alapnak az uniginet , miért is tenné. Megmutatták hogy müködik a teszelátor dx11 módban . Ennyi . Lépéselőnyben vannak minden téren, az ATI a gyártástechnológiáját a TSMC-től kapja, majd ha GF-nél gyártanak akkor lehet fabbal villogni, addig nem . Azzal nem értem miért villognak hogy olcsó gput adnak drágán
Adják az 5850-et márciusban egetverően olcsón , és fizettessék meg az nvidiával , FAIR!
[ Szerkesztve ]
120 fps or GTFO :D
-
h_143570
addikt
Az NV ugyszinten a TSMC-nel gyartat es meg sokan masok is az Intelt is belertve.
A Unigine engine DX11 kompatibilis amire epulni fognak a jovoben megjeleno programok egy resze. Itt termeszetesen nem csak a grafikus feldolgozas resz ertendo. Az ott levo projektek egy resze egyenlore viccesen hangzik de a fejlesztok kezsenek raharapni a DX11 lehetosegeire.
A Supersonic Sledge valoban erdekes lesz, feltve ha kepesek leszenk OpenCL vagy Direct Compute-ra is normalisan megirni.
Amig egy technologia csak egy szukebb kizarolgos hadrveren futathato aminek nincsen alternativai. Addig a CUDA magatartas mukdohet mint anno a 3DFx eseten. Visszont jelenleg van szamos ekvivalens technologia amik mukodnek mindegyiken meg az NV rendszerein is.
Innetol fogva a haszon maximalizalo kiadokat csak is penzzel lehet meggyozni a korlatosabb megoldas hasznalatarol, de meg akkor is csak korlatozottan fog alkalmazara kerulni a vegtermekekben, hogy ne bukjak el a vasarlok masik felet. -
h_143570
addikt
Ezt addig nem mernem kijelenteni, amig az OpenCL es Direct Computera megjelennek a programok. Utanna a piac szepen eldonti, hogy a 3 nagy chip gyartobol, melyik csinalt jobb architekturat az elterjedo 3 fele GPGPU kornyezetekhez. Ez az atlag felhaszanlo szamara meg jo par ev mig kiderul.
[ Szerkesztve ]
-
ló úr
őstag
-
9950es
aktív tag
Hát, a 3dfx és CUDA párhuzam nem túl jó, mert a GLIDE az fix architektúra címzésére szolgált, ebből realizált sebességelőnyt.
A Cuda pont fordítva működik , funkcionalitás és kisebb overhead előnyt realizál, a többire meg éveket ver.
Szóval épp a dx11 a GLIDE, a CL pedig túl későn , túl kevés.
120 fps or GTFO :D
Új hozzászólás Aktív témák
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- 4070 Ti Aorus Master //KERESEM!!//
- Sziasztok! Eladó az alábbi videokártya, nagyobbra váltás miatt: - Zotac márka - nVidia GeForce RTX
- eMag GARANCIA! ZOTAC Trinity RTX 3080 10GB OC GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- GARANCIÁLIS! ASUS TuF RTX 3090 24GB DDR6X OC Videokártya! BeszámítOK