- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
forceberg
veterán
Nekem nem az akkuk hatótávjával van a bajom, hanem, hogy pénztermelés címén le akarják cseréltetni az autóparkot. Ha bárkit is érdekelne a tisztább lét, akkor arra kellene törekedni, hogy kevesebbet utazzanak, főleg egyénileg az emberek. A környezetvédelem a meg nem tett kilométerekkel ÉS a le nem gyártott autókkal valósítható meg, de ez nem opció a tőkéseknek.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
Ez nem is csak konkrétan a villanyautózásról szól.
Az épp elég, hogy egy Euro 5-ös dízellel, ami karbantartott, szmogriadó esetén nem mehetsz be Bp.-re.
Ez szerinted nem bújtatott ösztönzés, hogy vegyél újat? Ez bőven 10 év alatti autókat is jelent. Átülni benzinesbe, amit pár év múlva megint kidobatnak veled? A felhasználókat büntetik a gyártók helyett. Az Euro 5-ös dízeleket kb. egy kaptafa alá veszik a régi füstölgő xarokkal. Normális üzemanyaggal a DPF-ben is alig termelődik valami. Az mondjuk érdekelne, hogy normális és xar üzemanyag mennyire befolyásolja az egyéb kibocsátási jellemzőket...http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
Az sok autót majd kiszolgáló(kiépítendő) villamos hálózatot is bele kell venni a képletbe. Erről is biztosan van valahol tanulmány.
(#873) Noukoum: a tájékozott ember pont nincs elájulva, mert látja, hogy a tömeges elterjedésnek még lehetnek buktatói... jelenleg a beetetés fázisában vagyunk, igazából most még jól néz ki, eltekintve az eautók áraitól.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
+(#877) schawo -ra is:
A jelenlegi járműpark lecserélésének a lábnyoma sem mindegy.
Más. Mennyi az autók és a szállítmányozás által évenként megtett kilométerek száma, valamint ez hogy alakul majd a jövőben? Mert "b@xhatjuk" az elektromos autózást, ha egyre több darab és több km-t megtévő járműre lesz majd szükség...
Különben meg most nézem, hogy a tegnap vett koktél paradicsom is Marokkóból jött
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
-
forceberg
veterán
Az üzemanyag szerintem túl olcsó, a drágításával lehetne talán csökkenteni a fogyasztást úgy, hogy közben a bevétel is megmarad, de ezt senki sem meri meglépni. + ha mi itt csökkentünk is, ugye a 2x1,4 MRD ember + a többi egyre nagyobb létszámot produkáló néppel van/lesz a baj. Az ő füstjük fogja eltakarni a fényt a napelem parkjaink elől.
Én ugye az összkibocsátás(szennyezés, CO2, stb.) csökkentését szeretném, csak sajnos erre nem látok reális esélyt.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz mjani1172 #1250 üzenetére
Sajnos igaza van, minden új ember rengeteget fog szennyezni...
Annyit hozzátéve, hogy ott kellene megfogni, ahol korlátlanul növekszik a lakosság.
Csak aztán nem úgy kéne ezt, hogy "behozni" őket hozzánk feltölteni a létszámot, akik majd kiszorítanak minket.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz mjani1172 #1252 üzenetére
Amit Somatom ír, az csak annyi, hogy a népesség növekedése, azaz minden egyes új plusz ember hozzá fog adni a kibocsátáshoz. Az újabb generációk meg látjuk, hogy többet és többet akarnak, sajnos az embereknek semmi sem elég. Nem mindegy, hogy 10 vagy 20db Angus marhát kell tartani, hogy legyen mindenkinek bélszín.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz bambano #1435 üzenetére
Csináltam egy gyors számolást Magyarországra, mennyi villamos energia kellene, ha csak elektromos autókkal járnánk? Ha nem számoltam el:
3,8M autó
17e km / db / év ---> 46,5km/nap - átlag
176,7M km/napEV-vel megoldva ( 0,0002MWh / km - 20kWh / 100km EV átlagnak használva ) :
35340MWh / nap1 Paks 1 blokk termelése: 12000MWh / nap (4*500MWh)
Tehát + 3 paksi blokk és megvan a kocsik szükséges árama
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz Hieronymus #1551 üzenetére
Ócskásnál vannak fent jegyzőkönyvek: [link]
Pl. októberben Sorokságon a 95-ösben 4,7%, a 98-asban 0,8% etanol volt. Cserébe több ETBE.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
Gondold át kicsit... szerinted nem a kisembereknek vannak olyan autóik, amelyekkel nem járhatnak szmogriadó esetén? Megint elérkeztünk oda, hogy azt büntetik mindenben, aki alul van. A pénzesek a max.pár éves autóikkal ebben sem érintettek. Sőt, jó részüknek ugye már valami 2t+-os hibridjük van.
A csalódízel téma: rossz szabályozás, rossz méréri körülmények. Pl. milyen mérési ciklus az, ahol nem nézik az autók hidegindításkori első 5km-ét? Még a WLTP is kamuszagú, mert nincs valós hideg környezet. Pl. a dízelek 10°C alatt elkezdik szépen maguknak a hűtővizet melegíteni.
A probléma az, hogy sajnos nekünk embereknek igazából sehol sem akarnak jót...
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz Hieronymus #1970 üzenetére
Ez sosem ennyire egyszerű. Miért lenne ráfizetés hosszútávon a használt autó? Általában azoknak ráfizetés, akik meggondolatlanul veszik meg a sokszor kintről behozott hulladékokat.
Pénzügyileg egy új autó szinte a legrosszabb befektetés. Az új autó meg szépen vesztette mindig is az árát. Az új autó azoknak való a mai Magyarországon, akik vagy csak úgy kicsengetik az árát, vagy akik a legnagyobb műszaki biztonságot akarják, főleg a gyári assistance szolgáltatás miatt. Amit az új autó árával és a kötelező szervizek horror árszabásával bőven megfizettetnek a vevőkkel.(#1971) Somatom : azért a kártyás-nyomógombos indítás nem űrtechnika, csak ha DIY nem javítható, akkor gyári pótlás van, ami meg azért drága, mert gyári.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
-
forceberg
veterán
A közlekedés az üzemanyaggal(is) jól meg van adóztatva, ez vár a villanyosra is.
Esetleg havi üzemeltetési alapdíj, vagy akármi formájában, de hidd el, meglesz.
3,8M autó * 17e km/ év futás esetén számold ki a jövedéki adót. Több 100MRD-ot tesz ki, ez csak a személyautók.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz arnyekxxx #2119 üzenetére
Én úgy számolom, hogy (7l benzin vs. 15kWh / 100km) kWh-nként kb. 50-60Ft jövedéki adó fog rápattanni az áramra.
Más kérdés:
A napelemek kapcsán most hol tart a hatásfok? 16%? Azaz egy 1kWp teljesítményű napelem kb. 6kW teljesítménnyel fűti a környezetét, vagyis majdnem olyan, mint egy jó kis fetete aszfaltcsík?http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
+(#2123) Hieronymus: :
Nyilván ez kisarkított, meg érdekesség, főleg mert nem fehérek a tetők, de valahol mégsem, mert a fekete hőelnyelő felület gyártása a hő légkörben tartását eredményezi. Próbáld ki, hogy kiteszel a napra egy fekete és egy fehér ládát, közben monitorozd a láda tetejének és belsejének a hőmérsékletét.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz tha_answer #2251 üzenetére
A biznisz a lényeg, nekik akkor is lesz levegőjük, amikor nekünk már csak porfelhő fog jutni...
Semelyik szarházit sem érdekli a jövő, a lényeg csak az, hogy profit legyen több és több és hogy az idióta "megvett" szabályozásba beleférjen.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg