Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cipofuzo87

    tag

    Érdekességek:
    XBox 360 GPU-ja 232 millió tranyóból áll
    XBox 360 CPU-ja 165 millió tranyóból áll (PowerPC POWER5 alapú)

    az XBox 360 S (XBox 360 újabb alaplapos változata, ahol a CPU és GPU egy lapkára került, de Front Side Buson keresztül kommunikálnak) XCGPUja 372 millió tranyóból áll

    Ati Radeon HD7970 GPU-ja 4,31 milliárd tranyóból áll

    Az új ATI GPU 4310 / 372 = 11,59-szer annyi tranzisztorból áll, mint az XBox 360 CPU és GPU-ja összesen.

    Ez alapján én nem 6, hanem 11-szeres gyorsulást várnék.
    Poén elgondolni, hogyha csak a régi architektúrát lineárisan skáláznák, akkor 4,31 milliárd tranzisztoron elférne egy 32 magos PowerPC proci (ennyi mag használata nem optimális és kihasználni is nehéz) + mellette a 7970 teljesítményének 60%-ára képes GPU.
    Vagy egy 16 magos PowerPC proci (mondjuk 4,5GHz-en), és mellette a 7970 80%-ára képes GPU. Persze várhatóan nem az XBox 360-ban alkalmazott POWER5 architektúrát fogják használni, hanem az újabb, POWER7-eset.

    Ehelyett APU-t használnak, aminél az is megoldható lenne, hogy közös legyen az utasításkészlet. Ehhez túl komoly és szoros együttműködésre lett volna szükség IBM és AMD között, tehát ez tuti nem valósult meg.

    A fentiek alapján az én tippjeim:
    - IBM POWER7 alapú 8-16 magos, magonként 4 szálat futtatni képest PowerPC architektúrájú processzor, 3,5-4 GHz-en.

    Az eredeti POWER7-ben van 4 db Double Precision FP Unit és 1 db Single Precision FP Unit. Namost a 4 DP FP unit tök felesleges játékokban, és kihagyásával nagyon sok tranyót lehet spórolni. Emiatt simán kijönne akár 16 POWER7-es mag is (ennyi magot már nehéz etetni). Amúgy szerintem tök felesleges POWER7-es architektúrát alkalmazni, túlságosan a párhuzamos működésre van optimalizálva, inkább kevesebb magon kellene magasabb órajel (persze ez vállalhatatlanul magas fogyasztással társulna, marad inkább a több mag). A jelenlegi gyártástechnológiával POWER5-ös magok mehetnének akár 5GHz-en is.

    - ATI HD7970 sebességének 75%-át tudó GPU.
    Az APU-ba integráltság, a közvetlen GPU-CPU kommunikáció, közös címtér következtében még így is gyorsabb lesz, mint a 7970.

    - 4 GB RAM, ennyi bőven elég, a modellek nem lesznek sokkal nagyobb méretűek, mint az XBox360-as játékok modelljei, ehelyett inkább tesszelációra lesznek optimalizálva, sokszoros simítás után kell jól kinézniük. A textúrákra pedig valamilyen procedurális/ptex multitextúrázó módszerrel megoldják, hogy "végtelen felbontásúak legyenek", így azokból se kell nagyobb felbontásút alkalmazni. Tulajdonképpen 2GB RAM is elegendő lenne.

    a BluRay lassúsága miatt úgysem tu

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák