- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- ASUS ROG Ally
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Androidos fejegységek
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Apple notebookok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Konzolokra is megjelenik a Deathbound
gp A PC-s verzió mellett megkapjuk a teljes kiadást PlayStation és Xbox platformokra is.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Semin
senior tag
válasz zolee0307 #12 üzenetére
A gyártókat a kereslet határozza meg és nem fordítva.
Ha te nem gyártasz villany SUV-ot majd gyárt más és ő adja el, mert le kell követni a piacot.
Ha nem tetszik nem veszel, és majd ha másik 5mill. ember sem vesz átalakul a piac" az akksi ennyire nem lehet drága"
De az... nagyon
Az sem sokat segít a dolgon, hogy ki kell termelnie egy valag fejlesztési pénzt is."Nem lesz itt változás."
Dehogynem. Brutális áremelés.
Az a több millióval olcsóbb benzines majd utoléri a villanyost (lásd Norvégia).Mi nem járunk jól ez tény
-
Semin
senior tag
Ez nem úgy fog kinézni - legalábbis remélem - hogy 2035.01.01 után nem használhatsz ICE-t és pont. Csak egy fokozatos kivezetés/átállás valósítható meg.
Igen lehet, hogy a nagyvárosokba nem hajthatsz majd be, de attól még ingázhatsz a város széléig, aztán vagy tömeg közlekedsz, vagy bérelsz majd egy EV-t.
Ha pedig a napi ingázásod belefér a hatótávba, akkor megoldhatod csak elektromossal is.Alternatíva a PHEV természetesen. Városon kívül benzin/diesel, városban EV mód.
Minden másra (napi 800km ingázás stb.)használható lesz az ICE még nagyon sokáig.
[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
Sok minden nem életszínvonal, hanem felfogás kérdése.
Magyarországon az a legnagyobb probléma jelenleg , hogy sokan lesz@rják - tisztelet a kivételnek - mit pöfög ki az autójuk.Túlvállalva magát vesz egy - külföldön már levetett -akár premium autót relatíve olcsón,
(mert az eladási árba itt már beleszámolták mit kell majd cserélni)
aztán jöhet a kiütött/mókolt DPF, átvágott/szétbarmolt ECU stb.
Nem érdekli, csak működjön, és ne kelljen rá költeni.Vizsgán úgyis okosba átmegy, közúton meg senkit nem érdekel.
Max az a pár asztmás ember, de hát az nem az ő baja.... -
Semin
senior tag
Aham értem mélyszegénység autókkal... Ahonnan én jöttem ott a szegénynek nem telt autóra. Nem tudtak ingázni, emiatt korlátozottak voltak a lehetőségeik. Az autó a mai világban is luxus, és a jövőben még jobban azzá válik sajnos.
De pont nem erről a rétegről írtam. Ők nem azok akik agglóból diesel SUV-okkal ácsorognak napi 2 órát dugóban..."..... Két és fél év alatt akkorát drágult a használtpiac az elektromos autók eszetlen erőltetése és a kretén co2 limit miatt, .... "
CoViD+Chiphiány lesz az, de sajnos ez a tendencia folytatódni fog még legalább egy évig.
(vagy ha nincs szerencsénk tovább) Egyszerűen nem kerül elég új autó forgalomba.
Ez pont annyira hátráltatja az EV-ket, minden minden más ICE autót."...e a ti logikátokat követve kezdjünk el basztatni mindenkit aki vegyes tüzeléssel fűt. Na ha valami akkor az tényleg iszonyatos mértékben környezetszennyező tehát adóztassuk szarrá a legszegényebb réteget aki mindent bedobál a kályhába amivel egy kis meleget tud csinálni...."
Remek példa!
Pontosan ezt csinálják a lakáspiacon is. Már csak BB Energia besorolású lakások épülhetnek, ahogy 25% energia felhasználás megújjuló kell legyen. (Vegyes tüzelés nem játszik)
A régebbieket pedig lehet fűtéskorszerűsíteni (Napelem+Hőszivattyú)
Ingyen állami pénzből.A hangsúly a fokozatosságon van. Autóknál ez nyilván gyorsabban megy majd végbe.
[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
Nem nekem kell alternatívát mutatnom. Mindenki ismeri a maga lehetőségeit, korlátait. És megismétlem, nem erről a rétegről beszéltünk.
“Aztán hazafelé is kockásra ülheted a segged a buszmegállóban mert egy órát várni kell a buszra ami hazavisz. És ez megy minden nap. Én ezt játszottam egy ideig de köszönöm egy életre elég volt.”
Én is játszottam, remek móka. De akkor és ott ez kellett a továbblépéshez.
[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
válasz Dare2Live #30 üzenetére
Itt valami félrement a gondolatmenettel...
"..De amit 8th beszélt és ez az átlagos a családok a gáz/fa árát se tudják kifizetni (és nagyon sokszor fűtenek amivel tudnak)..."
Annak kell tennie ezért a dologért aki tud/ anyagi lehetősége van.
Nem a szegényebb rétegtől várja el senki, hogy környezeti forradalmat indítson!
(Bár nagyon szegény emberek között láttam először életemben szelektív hulladék kezelést, xal aki akar tud tenni, még ha apró dolognak is tűnik.)Sajnos a szegénység problámáját nem lehet megoldani.
Addig nyilván a környezetvédelem lesz a szempont amíg nélkülözés van.Ha a BP közeli falvakban lecserélik, vagy 15k család lecseréli (asszem ennyi a pályázat) valahol (akárhol) azzal is haladunk. Ők már kevesebbet szennyeznek.
Lépésenként... nem megy ez máshogy.
De ez már régen elment off-ba. Sorry mindenkitől akit a téma nem érdekel. -
Semin
senior tag
válasz Gargouille #44 üzenetére
"..És akinek esetleg este már nem jut hely, az másnap nem megy dolgozni, mert nem tudta feltölteni az autóját (vagy majd nem tud elindulni a tűzoltó/mentő mert épp lemerült a nagykocsi és hát 3 óra a töltés, bocsika..)"
Ha nekem kellene tippelni DC töltés, kutakon, ahogy a benzin esetében.
5 évvel ezelőtt 2-3 óra volt a töltés, vagy több.
Most ott tartunk a legújabb autóknál, hogy 18 perc egy 10-80%-ra töltés
(ami hatótávban ~300 km.) Ha csak 10 percig töltöd akkor ~200.5 év múlva simán beállsz és 10p múlva mehetsz is.
-
Semin
senior tag
válasz Dare2Live #59 üzenetére
"A magyar bérből, fizetésből élő családok 99%nak nem megfizethető az új elektromos. Nem tudnak érte tenni. A használt vonal pedig vagy még mindig baromi drága vagy épp aksi csere elött áll a leaf."
Igen van ráció abban amit írsz, de a kulcsszó az egyelőre. Nem, sajnos nem mi fogunk jobban keresni, egyszerúen a kínálat és a technológia halad majd nekünk jó irányba.
Lásd anno Telefon/Mobiltelefon.
Átlag jómódú családoknak is elérhetetlen volt, majd egy tech robbanás után - kis túzással -
ma az 5 éves gyereknek is van.[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
És csak városi használattal - rövid utakon - hideg motorral esetleg napi 3x10 km ingázással mennyi idő alatt esik rommá a 2.0 diesel? Attól tartok elég gyorsan.
Az 1.2 esetleg 1.0 Benzin (turbó) ezt felhasználási módot évekig is el tudja viselni.Nem csak autópályán használja mindenki az autóját. Ez a te preferenciád.
Értjük, igen erre való a diesel 130-140 autópálya.[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
A matek részét értem, én valahogy így tudom elképzelni:
(Maradjunk a telepnél, városnál )Ami fontos, mindenki csak a napi közlekedést tölti vissza. ~16kW/100km kb.
Nem üres mindig mindenVannak cél állomás töltők:
Ezeken lehet tölteni ha nyugi van, max. 10-20 kW /óra.- a, Nyilván inteligens, ha teljesítmény többlet úgy kívánja visszaveszi magát.
- b, A tulaj megadja, hogy hosszabb ideig lesz ott, így elég a lassabb töltés mondjuk olcsóbban. stb.Minden parkolóban lehet sok db. (Lámpaoszlop, utcai töltők, garázsokban stb.)
Lassú de olcsó töltés opció, parkolás munka, ügyintézés közben.DC töltő pontok:
Nah itt lehet nyomatni a naftát, 10 töltő az 10 percenkén 10 autó.Aki siet többet fizet., és gyorsan tölt.