Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pengwin

    addikt

    válasz b.kov #24 üzenetére

    Teljesen más áron, más felszereltséggel készül, szóval nem vetélytárs, és én azt mondom nem is koppintás.

    Ha cégek azt látják, hogy az embereknek az Apple-féle túlvékonyított, gagyi hűtéses, szar billentyűzetes dizájn jön be, akkor ők is ilyeneket fognak csinálni. Ezek után ilyen kis gépházakkal nincs nagy mozgástér a komponensek elrendezése, csatlakozókínálat, sőt, dizájn terén sem. Pont úgy megy ez is, mint a mobiloknál.

    Egyébként nem is értem, miért a MBP-hoz hasonlítanak egy 700$-os kezdőárú notebookot... inkább a Zenbookok lesznek a konkurenciája lesz.

    [ Szerkesztve ]

    Üdv, pengwin

  • pengwin

    addikt

    válasz nozs23 #32 üzenetére

    Ezt a legtöbb gyártó nem tudja lekoppintatni, mert végül még az ő terméke és drága lenne, aztán a kutya se venné meg.

    Igazat szólsz, csak ellentmondasz önmagadnak. Mert most vagy nem tudja más gyártó ezt a minőséget hozni, vagy tudja, de csak ugyanazon az áron, mint az Apple.
    Szerintem ababn van igazad, hogy bármelyik gyártó le tudja koppintani az Apple összeszerelési minőségét, elvégre ők is be tudják szerezni ugyanazt a kijelzőt, hangszórót, miegyebet. A probléma csak az, hogy ez tényleg ugyanabban az árkategóriában fog mozogni, és ott már a brand identity nem lesz elég erős más gyártóknál a prémium ultravékony dizájngépek piacán. Meg más gyártónak nem lesz olyan szintű kontrollja a teljes csomag fölött, mint az Apple-nek, de ez már kicsit más kérdés és a gyártók nem igazán tudnak ellene mit tenni.
    De pl. WS-t, gamer notit simán el tud adni nagyon drágán más cég is, mert ott más márkaneveknek van elég presztizse.

    és igen, van pár egyedi dizájn a piacon, de azok ha megnézed más árkategóriában versenyeznek. Egy XPS 15 sem 700$. egy MBP sem ennyi, és a felár nagy része a jobb anyaghasználatra, összeszerelési minőségre megy el, na meg a dizájnra. A 700$-os kategóriában viszont minden gyártó két dolgot csinálhat: a zászlóshajó termék dizájnnyelvének olcsósított verzióját használja, vagy egy nulla dizájnú, "letisztult" formát használ. Na ebből a második gyakorlatilag meg is egyezik az Apple saját dizájn-elvével. Mivel az egyedi dizájn nem fog beleférni a büdzsébe egy olyan múlt nélküli notebook gyártónak, mint a Huawei vagy a Xiaomi, ezért nyilván a termékeik is olyanok lesznek, amilyenek az Apple termékei. Az már csak egy "heppi koinkidink", hogy pl. Kínában buknak a nagy cégekére nagyon hasonlító formatervekre.

    [ Szerkesztve ]

    Üdv, pengwin

  • pengwin

    addikt

    válasz Noukoum #34 üzenetére

    Persze, de szerintem ezen a szinten már kár "fillérekről" vitatkozni, a lényeg az, hogy az egyik négyszer, a másik öt és félszer annyiba kerül, mint a cikk tárgya... mindkét árba belefér az "egyedibb" dizájn.
    Az XPS és a MBP közötti árkülönbözet meg simán visszavezethető arra, hogy a két cég milyen felhasználói csoportnak, milyen célra szánja őket a saját termékpalettáján belül. Az XPS inkább prémium konzumer, enyhén prosumer kategória, a MBP viszont az Apple termékpalettáján inkább a prosumer-WS kategóriába van pozícionálva. Az, hogy nem feltétlen erre veszik őket az emberek, már nem a cégek hibája.

    Üdv, pengwin

Új hozzászólás Aktív témák