Hirdetés
-
Digitális detox a Nokiától
ma Három új, 4G-s készülék közül lehet választani, ha valaki, elérhetőségre, de digitális disztrakció nélküli időtöltésre vágyik.
-
Ilyen lesz az Astor: Blade of the Monolith
gp A C2 Game Studio nemrég átnevezett játéka a tervek szerint jövő hónap végén debütál.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
devast
addikt
IGP-t jelenleg biztosan nem tudom kihasználni. Illetve konkrétan grafikára sose fogom kihasználni Tudom, hogy apu a jövő, csak dilemmába vagyok, hogy a beépített gpu-t mikor lehet majd munkára fogni...
Ha hozni fog egy sandy bridge szintű ipc-t, és megy 5ghz körül, akkor elgondolkozom talán a kaverin -
devast
addikt
Az a baj, hogy jelenlegi felállásban az amd-nek még legalább kb ~1 évig a legjobb apu-ja is netezős / olcsó gépnek való. Szép meg jó, hogy van integrált gpu, de az vga-nak gyenge, másra meg még egy ideig nem lehet használni. Én elviselném, hogy a gpu tranzisztorokat nem használom ki 1-2 évig, de ehhez az kell, hogy a cpu legalább minimális szinten versenyképes legyen egy 2-3 éves intel architektúrával.
[ Szerkesztve ]
-
devast
addikt
Hát, a 30 rongyos apu is csak olcsó gépnek néz ki egy i5/i7 mellett... Leosztod kb 10k benne a gpu, és 20k a cpu. Ami teljesen reális ár, nincs is gond vele. Mondjuk én netezős gépbe is inkább intelt vettem (G2120), de ott tudtam nem lesz semmi 3d terhelés
Minimál játék + átlagos felhasználásra jók az apuk, jelenleg. Vannak szintek a 200k-s vga és az apuba integrált szutykok között azoknak, akik tényleg játszani is szeretnének.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Kb. minden cikkben és tesztben kihangsúlyozzuk, hogy csak annak éri meg APU-t venni, aki valamilyen módon ki tudja használni az IGP-t is
De a kaverivel pont ez fog megszűnni, nem? Ugye ott már mehet a GCN DG-be, és ha már egy HD7870 szintű karival össze tudna dolgozni az nagyon baba lenne.
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
MongolZ
addikt
Megmondom őszintén simán lehet, eléggé felületesen olvastam most a cikket el. De azt azért nehéz letagadni, hogy nem így van: amikor bejött a Llano, már elég gyakran jöttek a hírek a Trinity-ről. Amikor kijött a Trinity, már jöttek a hírek a Kaveriről. Lehetne folytatni tovább...
-
-
devast
addikt
Az apu-k, és a core i5/i7 -ek között. FX-ek piledriverrel meg tudják közelíteni, köszönhetően a 8 magnak (ettől függetlenül hulladék az ipc => ezért vártam a kaverit). Nekem nem kell 8 mag, nem kódolok videót, semmi olyant nem csinálok ami kihasználná jelenleg. Ha kiszeded a 8 magot kihasználó teszteket, mindjárt nem lesz annyira rózsás a kép.
-
devast
addikt
Más tesztprogramokkal játszunk.
Megjegyezném, hogy a fenti ábrán látható teljesítmény mmo-s játékok körében nem kirívó, hanem általános. Én is ezzel szenvedek több játéknál is (alacsony minimum fps, grafikus beállításoktól függetlenül), mert gyengusz a q6600[ Szerkesztve ]
-
pakriksz
őstag
"Ahha, és szerinted mégis mely alkalmazások nem használják ki a 8 magot/szálat? Annyit segítek hogy nem túl sok ilyen van. "
Sajnos inkább pont fordítva igaz. Nem túl sok olyan van ami kihasznál 8 magot... sőt még 4-et sem.
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
pakriksz
őstag
sajnos 5 éve is, és most is teljesen megállja a helyét. Ha nem így lenne az amd 8 magosai mindent ütnének, és gyakrabban látnék 100% terhelést a 4 magos procimon. De sajnos renderen, video kódoláson, és bizonyos tömörítőkön kívül ezt nem igazán tudja előidézni semmi, pont ahogy 5 éve.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
pakriksz
őstag
válasz Oliverda #119 üzenetére
Nem ütnek mindet, de azért ott vannak a toppon, sokkal drágább procikat vernek. Ezzel szemben a játékteszteknél és az álltalánosabb alkalmazásoknál nagyon nem így van... na vajon miért? Talán azért mert alig mozgatnak meg pár szálat...
Nem használok régi alkalmazásokat, mindet frissítem, ezeknél látok csak 100%-ot: 3ds max render, 7zip, x264 kódolás(de 2 passnál az is csak a második passnál éri el, elsőnél 3 mag körülit használ), kb ennyi.
Tomb Raider pár hónapos játék, max 50%, van (vagyis 2 mag), skyrim sem olyan régi, az is maximum ennyi. Mafia 2 is kb ennyi, serious sam 3 40% körül.
Tudod attól hogy az idő telik még nem lesz könyebb több szálra osztani a dolgokat... főleg korlátokkal mint a directx...[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
pakriksz
őstag
válasz Oliverda #121 üzenetére
Jó hogy felsoroltál pár n agyon egyszerűen párhuzamosítható feladatot, de sajnos a leggyakrabban az ember nem ilyen feladatokat végeztet.
"Ahh... hogy innen fúj a szél. 4 mag esetében 50%-os érték a feladatkezelőben nem azt jelenti, hogy csak 2 magot használ ki, hanem azt, hogy négy magot használ 50%-on."
Vagy nem... Leggyakrabban azt jelenti hogy 1 mag 100%-on megy a render szállal (és cpu limitet ad), a többin meg eloszlik a maradék számítási feladat.
Kár hogy nincs eszköz ami ki tudná mutatni(bár az intelnek van valami performance monitorja az állítólag képes rá) hogy melyik cpu mennyire van használva (a feladatkezelő egy vicc, és a többi hasonló is, csak az összesített cpu terhelést mutatja rendesen, a magonkénti grafikonhoz generál valami random adatot).
Tudod egy ősrégi szigorúan egyszálú játékot futtatva is az fog látszani hogy 25% cpu terhelés, és az egyenletesen elosztva a magokon, pedig a valóság az, hogy 1 mag meg 100%-on a többi semmit sem csinál. De ha tudsz programozni, írhatsz egy kis tesztprogramot ami a beállított mennyiségű szálon futtat végtelen ciklust, tesztelgetésre.Az utolsó példánál pedig az látszik hogy a divx-nél ezek szerint van valami fő szál ami kipörget 1 magot 100%-ra, és visszafogja a többi szálat (várni kell erre a szálra a többinek), tehát az sem igazán jó több szálú program.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
pakriksz
őstag
válasz Oliverda #123 üzenetére
Igen, minden random dolgokat mutat ami az OS terhelésadataira támaszkodik (ezek a monitorok pedig általában variációk egy témára, ugyan azt az adatot kérik le az OS-től mint a feladatkezelő).
Persze a rendszer elosztja a szálakat... feltéve ha van annyi szál amit el lehet osztani, és nem brutálisan asszimmetrikusan vannak terhelve a szálak, ahogy a játékoknál szokás. Ott gyakran egy szálon fut a render(directx9 módban biztos mert nem futhat többön a render), ami szinte mindig túl van terhelve, és 100%-on pörget egy magot, a maradék szálak pedig erre várnak, a mantle api is ezt akarná orvosolni, hogy ne jelentsen olyan nagy terhelést a draw callozás (kb ezt csinálja a render thread), mint a jelenlegi apiknál jelent.
De mondom, egy 5 perc alatt megírható programmal tesztelni lehet. Én kipróbáltam(mert már más esetekben is láttam hogy a feladatkezelő magonkénti grafikonjának köze nincs a tapasztaltakhoz), írtam egy programot, ami csak összeadogat. Elindítottam ebből 1 szálat, 25% terhelés, feladatkezelő grafikonja nagyjából egyenletes terhelést mutat mind a 4 magra, ami hülyeség. 2 szálnál detto. 3 szálnál-nál is. Sajnos olyan technológia nincs még ami 1 szálat ketté tud osztani bár nem is lesz, hiszen kb olyan dolog mint a 0-val való osztás, csak chuck norris tudja.
itt van a program és mellette a forráskódja Java-s mert ez van telepítve, nem fogok ezért egyéb fordítókat rakosgatni . kicsomagolod a .jar fájlt, nyitsz egy parancssort, és "java -jar threadtest.jar 4" a szám természetesen a szálak száma, azt lehet váltogatni.
[link] itt pedig egy inteles bejegyzés ahol le is írják hogy a task manager magokra számított terhelése pontatlan, nem valós.
Milyen feladatokat végeztet az ember, ami erőforrásigényes? Játszik pl. Más olyan feladatot átlag otthoni júzer nem igazán végezted a géppel ahol a cpu lenne a szűk keresztmetszet, ha csak nem fantasztikus flash-es izéket használ
Több erősen cpu terhelő feladatot kevesen csinálnak egyszerre. A legtöbben 1 dolgot csinálnak 1 időben a PC-n, a rendszer háttérfeladatok cpu terhelése pedig nem olyan nagy.[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
SylverR
senior tag
válasz Oliverda #127 üzenetére
Hogy mi?
Böngésző terhel? Nekem kb folyamat fut az FF, minimum 10, de sokszor 20 aktiv tabbal. Plusz további 20 inaktivval. Mikor bezabálja a 800 mb ramot, akkor kezd akadozni. De akkor is csak maga a böngésző, a gép nem. Persze lehet, hogy akkor már terhel. De az ritkán fordul elő. (és Trinitym van)Nem!