- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Projektor topic
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Azonnali informatikai kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Házimozi haladó szinten
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz HaliGab23 #41 üzenetére
Ezek a számok még az áramszolgáltatóknál (akik abból élnek, hogy áramot adnak el, szóval egyébként rohadtul örülnének annak a sok millió fiktív villanyautónak meg erőműnek) is erősen wishful thinking számok lennének. Másrészről az áramfelhasználás nem egy rugalmatlan kategória, a nappali és éjszakai tarifával lehet befolyásolni a fogyasztást, s mint az közismeretes jelenleg pont éjszaka van túlkínálat.
De ezek a számítgatások kb. olyan komolyságúak, mint ha azt próbálná bebizonyítani valaki, hogy a szélessávú internet halálra van ítélve, mert ha 10 millió magyar egyszerre akarna gigabites hálózaton letölteni akkor lefagyna a BIX. -
Feketelaszlo
senior tag
150 éve tudtak ilyet csinálni...ott ahol már nem volt telefurkálva eleve a földkéreg műtárgyakkal. Egy USA nagyvárosban még talán most is menne, de az európai városok történelmi kerületeiben ez elég öngyilkos vállalkozás. Kb. a Monarchia idejében még meg lehetett csinálni, mert a kisföldalatti akkor még az urbanizáció korai fokán levő településrészeken ívelt át, de hogy a nagykörúti villamos ma bemenjen a föld alá...hááát, elég merész ötlet. Stuttgartban vagy 20 éve dolgoznak a központi pályaudvar föld alá vitelén és még mindig csak egy nagy gödör van a helyén csillió euró elszórása után (a 4-es metró falusi bekötőút túlárazás hozzá képest). Sajnos az alá/fölé építés nagy projektekben ritkán jó megoldás, egy-egy egyedi kereszteződésben vagy csomópontban kivitelezhető.
-
Feketelaszlo
senior tag
Mindent arrébb lehet tenni, kérdés mennyiért. Gazdaságosan biztos nem, ez csak valami propaganda beruházásként működhetne, hogy mutogassák, de értelmét vagy célját nem igazán látni - még egy világszínvonalú bringaúttal sem (mi van egyáltalán a körúton belül ami ennyi sávot igényelne, hirtelen mindenki múzeumba, színházba meg egyetemre akar járni? )
A Hungária modernizálásában már több ráció van, de az most sem a saját átbocsátó képességének hiánya miatt szokott bedugulni, hanem a csatlakozó utak szűkös kapacitása miatt, Budapest - meg úgy általában Magyarország - nem ezekben a körgyűrűkben rossz, hanem az azokat összekötő sugárutakban. -
Feketelaszlo
senior tag
Értem az elvedet, de nem értek egyet vele - a nyers erővel megvalósított kapacitásnövelés minden infrastruktúra fejlesztés méregpirulája, mert könnyen lehet belőle kihasználatlan szellem-övezet. Ha nem haragszol az M0-észak példát szándékosan ignorálnám, mert wall of textet lehetne érvekkel és ellenérvekkel idehozni, de arra azért felhívnám a figyelmet, hogy nagyon sok jövőre vonatkozó forgalombecslés folyamatosan növekvő igényekkel számol, ami egy csökkenő népességű országban hosszú távon bizarr lenne. Persze a forgalom centralizálódhat egy-egy földrajzi helyre, még az autók száma és használati gyakorisága is növekedhet egy darabig, de ezek a már-már tényként kezelt trendek akár a visszájukra is fordulhatnak, amely óriási kihasználatlan útfelületeket és nagy, üres parkolókat eredményezne. Ezért nem szívesen fog bele senki hosszú megtérülési idejű közlekedési projektekbe.
[ Szerkesztve ]
-
Feketelaszlo
senior tag
A nagy vasútépítések idején sem tartott senki attól, hogy az a rengeteg vágány egyszer majd útban lesz és nem járnak rajta vonatok, esetleg egész nívós szárnyvonalakat kell bezárni kihasználatlanság miatt.
De ha már nagykörút - miért épp a villamos menjen föld alá, miért nem az autók? Esztétikailag, városképi szempontból is célszerűbb lenne az aszfaltot elrejteni, meg a tömegközlekedőket is kiszúrás lenne az utazás előtt és után lépcsőztetni az utcaszintre érkezés helyett. (továbbra sem tartom reális ötletnek, de azért szöget ütött a fejemben, hogy miért épp az autók felül - villamos alul reláció az alapvetés, hisz az ellenkezőjére is bőven akad példa. Ha már úgyis elvittük ennyire offba a topikot).
Új hozzászólás Aktív témák
- iPad Pro 11 WiFi 128GB M1 (3rd gen. 2021) + Apple Pencil 2
- GAMER PC - NZXT - RTX 3060Ti 8GB - i7 7700 - 32GB DDR4 - 500GB M.2 Nvme SSD - 1TB HDD
- BONTATLAN Új Iphone 15 PRO 128-512GB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- ÚJ Bontatlan Macbook Pro 16 M3 Pro MAX 14 30GPU 96GB 2TB Magyar billentyűzet Azonnal átvehető.
- 5% kedvezmény a Cammus szimulátor termékeihez.