Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz HaliGab23 #41 üzenetére

    Ezek a számok még az áramszolgáltatóknál (akik abból élnek, hogy áramot adnak el, szóval egyébként rohadtul örülnének annak a sok millió fiktív villanyautónak meg erőműnek) is erősen wishful thinking számok lennének. Másrészről az áramfelhasználás nem egy rugalmatlan kategória, a nappali és éjszakai tarifával lehet befolyásolni a fogyasztást, s mint az közismeretes jelenleg pont éjszaka van túlkínálat.
    De ezek a számítgatások kb. olyan komolyságúak, mint ha azt próbálná bebizonyítani valaki, hogy a szélessávú internet halálra van ítélve, mert ha 10 millió magyar egyszerre akarna gigabites hálózaton letölteni akkor lefagyna a BIX.

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz Somatom #97 üzenetére

    150 éve tudtak ilyet csinálni...ott ahol már nem volt telefurkálva eleve a földkéreg műtárgyakkal. :DDD Egy USA nagyvárosban még talán most is menne, de az európai városok történelmi kerületeiben ez elég öngyilkos vállalkozás. Kb. a Monarchia idejében még meg lehetett csinálni, mert a kisföldalatti akkor még az urbanizáció korai fokán levő településrészeken ívelt át, de hogy a nagykörúti villamos ma bemenjen a föld alá...hááát, elég merész ötlet. Stuttgartban vagy 20 éve dolgoznak a központi pályaudvar föld alá vitelén és még mindig csak egy nagy gödör van a helyén csillió euró elszórása után (a 4-es metró falusi bekötőút túlárazás hozzá képest). Sajnos az alá/fölé építés nagy projektekben ritkán jó megoldás, egy-egy egyedi kereszteződésben vagy csomópontban kivitelezhető.

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz Somatom #102 üzenetére

    Mindent arrébb lehet tenni, kérdés mennyiért. Gazdaságosan biztos nem, ez csak valami propaganda beruházásként működhetne, hogy mutogassák, de értelmét vagy célját nem igazán látni - még egy világszínvonalú bringaúttal sem (mi van egyáltalán a körúton belül ami ennyi sávot igényelne, hirtelen mindenki múzeumba, színházba meg egyetemre akar járni? :P )
    A Hungária modernizálásában már több ráció van, de az most sem a saját átbocsátó képességének hiánya miatt szokott bedugulni, hanem a csatlakozó utak szűkös kapacitása miatt, Budapest - meg úgy általában Magyarország - nem ezekben a körgyűrűkben rossz, hanem az azokat összekötő sugárutakban.

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz Somatom #104 üzenetére

    Értem az elvedet, de nem értek egyet vele - a nyers erővel megvalósított kapacitásnövelés minden infrastruktúra fejlesztés méregpirulája, mert könnyen lehet belőle kihasználatlan szellem-övezet. Ha nem haragszol az M0-észak példát szándékosan ignorálnám, mert wall of textet lehetne érvekkel és ellenérvekkel idehozni, de arra azért felhívnám a figyelmet, hogy nagyon sok jövőre vonatkozó forgalombecslés folyamatosan növekvő igényekkel számol, ami egy csökkenő népességű országban hosszú távon bizarr lenne. Persze a forgalom centralizálódhat egy-egy földrajzi helyre, még az autók száma és használati gyakorisága is növekedhet egy darabig, de ezek a már-már tényként kezelt trendek akár a visszájukra is fordulhatnak, amely óriási kihasználatlan útfelületeket és nagy, üres parkolókat eredményezne. Ezért nem szívesen fog bele senki hosszú megtérülési idejű közlekedési projektekbe.

    [ Szerkesztve ]

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz Somatom #118 üzenetére

    A nagy vasútépítések idején sem tartott senki attól, hogy az a rengeteg vágány egyszer majd útban lesz és nem járnak rajta vonatok, esetleg egész nívós szárnyvonalakat kell bezárni kihasználatlanság miatt.
    De ha már nagykörút - miért épp a villamos menjen föld alá, miért nem az autók? Esztétikailag, városképi szempontból is célszerűbb lenne az aszfaltot elrejteni, meg a tömegközlekedőket is kiszúrás lenne az utazás előtt és után lépcsőztetni az utcaszintre érkezés helyett. (továbbra sem tartom reális ötletnek, de azért szöget ütött a fejemben, hogy miért épp az autók felül - villamos alul reláció az alapvetés, hisz az ellenkezőjére is bőven akad példa. Ha már úgyis elvittük ennyire offba a topikot).

Új hozzászólás Aktív témák