- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
BatchMan
senior tag
Azért azon elgondolkoztam, mit takarhat a hátsó ablak elektronika?
... és átvennék-e egy új autót rádió és hátsóablak elektronika nélkül. Navigare necesse est. Azt hiszem igen. -
adrian14
tag
Szerintem évek óta több autót gyártanak az autógyártók, mint amennyit el tudnak adni valójában. Az nem érné meg nekik, ha régebbi modelleket tennének újból be a kínálatba (amiket már pár éve legyártottak)?
-
cuebler
senior tag
pár hete olyat is olvastam valahol (lehet hogy éppen itt), hogy a ford kugákat például vészfékező elektronika (vagy vészfékasszisztens, a rosseb se tudja már követni) nélkül kezdik el tovább gyártani, mivel ott fogtak annyi chip-et, hogy a maradékból ellegyenek. ez is egy lehetséges megoldás.
"Vannak, akik csak a csúfságot látják a világban... a zűrzavart. Én a szépséget látom..."
-
user12
őstag
Szerintem az ablakemelő elektronikára gondolnak (hátsó ajtókban).
Vagy el tudom képzelni, hogy az új autókban az ablakfűtésnek is legyen egy külön panelje - bár azt már túlzásnak tartom. A zsiguliban külön elektronika nélkül is tökéletes volt Ott max a kapcsoló romlott el nagyritkán
Rendszergazda vagyok....ha röhögni lát, mentsen
-
Somatom
veterán
Túrni kéne egy kicsit a szerszámraktárban és elővenni a 110R gyártócuccait. Ahhoz nem kell chip.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
nextchapter
csendes tag
a chiphiány egyébként tényleg 100%ban csak a gyártókapacitás/logisztika elégtelenségére vezethető vissza? Hogy állunk a nyersanyagokkal globális szinten?
-
MMSZoli
tag
válasz nextchapter #13 üzenetére
Hát a Szaharában még mindig van homok :-)
-
RasztaCsubi
csendes újonc
Azzal is van gond.
A néphiedelemmel ellentétben, a szaharai homok nem alkalmas chip gyártásra, a sok szennyeződés miatt - jelenleg - nem éri meg feldolgozni.
Waffer gyártáshoz nagy tisztaságú szilika homokot bányásznak. Ennek a kitermelő kapacitása korlátos és nem tudta lekövetni a megugró igényeket.
Érdekességként, a napelem gyártáshoz is ugyanezt használják, így még a "zöld átállás" is hiányt generál.Mivel az alapanyagból is hiány van, ezért nem csak a csúcstechnológiás chipek ára szállt el.
pl.: autógyártók jelenleg 28 nm-nél kisebb chipeket nem használnak. Bosch idén átadott gyárát is "csak" 45nm-re tervezték. -
adrian14
tag
Nem, de szerintem az képtelenség, hogy pont ugyanannyit gyártanak, mint amennyit el tudnak adni. EU-ban tuti nem felelnének meg sajnos, de ott van az USA és kelet is (ha jól tudom, azok sokkal lazábbak a környezeti kibocsátási szabályokban).
Egyébként pletyka szinten hallottam pár éve, hogy a nagy gyártók csak termelnek és nem javítanak. Pl ha lezúzza a munkás a kocsi fél oldalát miközben kiáll a gyárból, viszik az autót és bezúzzák, mert már nem éri meg nekik toldozgatni/foltozgatni. (Kb olyan mint a nagy ruhamárkáknál: ha marad a tavalyi kollekcióból elégetik inkább).