- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Gaming notebook topik
- Apple notebookok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Logitech Z906
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen egeret válasszak?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Partz
senior tag
"Egyáltalán nem. A local dimming (a kontraszt definícióját megfelelően kitekerve és az általa okozott képhibáktól eltekintve) tényleg növelheti a kontrasztot, de ennyi. Az, amit eddig a HDR-ről olvastam, az semennyit nem ad hozzá a kontraszthoz."
Az összes kijelző ami hdr-en alapul, megemelt fényerővel bír, és ezt évről évre szeretnék növelni a gyártók. Jelenleg ennek energetikai határok szabnak korlátokat. Úgy hogy a fényerő minimuma nem változik vagy épp csökken. Most úgy néz ki a hdr képes készülékek maximális fényerejének minimuma 500 cd/m2 feletti érték lesz, de ez nem egy kőbe vésett dolog.
Lcd paneleknél a fényerőt nem tudják csökkenteni a technológiából adódóan, ezért növelik azt nagymértékben local dimming mellett, ami elengedhetetlen része az ilyen kijelzőknek. Ennek természetesen vannak negatív mellékhatásai is, ilyen ezeknél a kijelzőknél az erősödő halo effekt. Ezért mondom, hogy erre a technológiára a legtökéletesebb megoldás az oled, de ebben az esetben is megemelt maximális fényerővel dolgoznak, amiből következik a kontraszt növekedése.itt egy magyarázó ábra az Lg szemszögéből
"Ez meg leginkább kalibrációs probléma, ugyanis a háttérvilágítás spektruma függ a fényerőtől."
"Mégis mitől látná nagyobb részletben?"
A valósághoz közelibb lesz a szín, például egy égszínkéket elég nehéz reprodukálni 100 nites fényerő mellett. Ugyan azt a színteret használva, ha csak maradunk a rec.709-nél. Ezt 1000 nittel próbálom ugyanabból a színtartományból, még mindig nem lesz tökéletes, de közelebb áll a valósághoz. Ugyanis az ég kéke, most mondok vmit 50.000 nit körüli fényerővel bír. A színérzet változik, ami nem kalibrációs probléma, hanem az emberi látáson alapszik. Ugyanazt a kéket, a fényerő növelésével minden ember kicsit másként fogja érzékelni. Ezt részletében elmagyarázni egy 3d-s szín-fény skálán lehetne, ami így elég problémás.
Egyébként a mérőkészülékeket gyártó cégek, köztük a Calman már foglalkoznak a kérdéssel. Annyit tudni biztosan, hogy első körben megjelenő készülékeket nem kell külön hdr-re kalibrálni. Későbbikben előfordulhat.
sajnos csak ilyen buta ábrákat találok a neten
Másik amit sokan elfelejtenek, ezek a készülékek kiterjesztett színspektrummal dolgoznak. Maga az uhd szabvány is rec.2020-as színtéren alapul, de így is minimum egy dci-p3-as színtartományból fog dolgozni.
Szóval így magában a hdr-t kiemelni elég nehéz, mikor ez csak az uhd szabvány egy bizonyos része. Erre igazából nem külön kéne tekinteni ahogy sokan teszik, hogy "micsoda baromság".Úgy néz ki, első lépésben megkapjuk a 10 bites színfelbontást, chroma 4:2:0 szín-mintavételezés mellett, a magas dinamikatartományt, és vélhetően a dci-p3 színteret, ja és majdnem elfelejtettem a felbontást, ami jelen esetben 3840x2160. Ez fog fokozatosan bővülni.
-
Partz
senior tag
Kis kiegészítés a fentiekhez. Az alsó ábra azért nem tökéletes példa erre, mert az a Dolby Vision rendszerét mutatja be. Ami már tartalmazza a rec.2020-as színteret, de erre mondom ezeket elég nehéz függetleníteni egymástól.
Közben kaptam egy 3d-s szín-fény diagramot amiről beszéltem
Ebből kivehető mire próbáltam rávilágítani. Oldalt látni egy metszetet (jobb alsó ábra), amit egy ferde síkkal vágunk ki a nagy térbeli ábrából. Ezekhez a színekhez fényerő is társul. Amit tiszta kéknek látunk a legsötétebb szín ezért ez van legalul, kicsit feljebb a piros, legfeljebb a zöld mint a legvilágosabb. Így kapjuk a cie 1931 ember látásán alapuló 2d-s színábrázolást. Ha a térbeli ábra középső tengelyére pillantunk, nyomon követhető a fekete-fehér kontraszt emelkedése, a fényerő növelésével. Ezen egyszerűen lekövethető, hogy a fényerő változásával bizony változni fog a színkép, még ha ugyan abból a színtérből dolgozunk is.
Ez meg nagyobban a fenti 3d-s ábrából származtatott cie 1931-es színábrázolás, és hogy a ma használt színterek ennek hányadát fedik le
Igazából ezeket így részletében egy hdr topikban kéne megbeszélni, ezért nem akartam belemenni itt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Apple notebookok
- Anime filmek és sorozatok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...