- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Gaming notebook topik
- Milyen videókártyát?
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Apple notebookok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Logitech Z906
Hirdetés
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
Mondjuk az ár tényező miatt, egy elektromos autót leginkább az akkumulátor drágít meg, aminek elszenveded az amortizációját. Ha nem kell megvenned az egészet és csak akkor veszed bérbe a nagyobb csomagot, mikor tényleg szükséged van rá, akkor az egész buli sokkal olcsóbban kijöhet.
Az akkumulátor bérlés pedig már most is létező dolog és most is anyagi okai vannak, például Renault autókon van olyan, hogy nem kell megvenned a szalonban az akkut, kifizetve ezzel helyben a tetemes felárat, hanem ráérsz bérelni egy bizonyos havidíjért. Ezért van az, hogy nyugatról behozott Zoé-kon ellenőrizni kell, hogy az eladó tulajdonában van-e az akkumulátor, mert a gyártó le tudja távolról tiltani.
A logisztikáról meg annyit, hogy jelenleg a járműállomány 1%-át sem teszik ki az elektromos autók, mégis forgalmasabb időszakokban várni kell a töltőoszlopra. Ezt is ki kell építeni, ez is logisztikai kérdés. Az egésznek a működése felhasználói oldalról meg alig különbözne az autó megtankolásától, miközben lenne ~100km saját tartalékod a saját akkumulátoroddal. A szilárdtest akkumulátort már amúgy 20 éve ígérik az orákulumok (értsd: céges PR és marketing babák) és semmi garancia arra, hogy nem kell neki újabb 20 év még. Ezeket elvileg már gyorsan lehet tölteni, olcsóbb lesz gyártani és nagyobb lesz a fajlagos kapacitása. De addig mi lesz?
Mi van ha a jelenlegi 1%-ról hirtelen 10%-ra ugrik a járműállomány, de egyszerűen megoldhatatlan lesz az, hogy ezeket az autókat tölteni lehessen kígyózó sorok és tetemes várakozási idők nélkül? Szerintem az elektromosoké a jövő, de egy ilyen jövő villámgyorsan visszavetné ezt a piacot újabb évtizedekkel. Ami jelenleg zajlik, az egy szabadesés ejtőernyő nélkül, amiben influencerek (lásd: Handrás) mantrázzák, hogy vegyen mindenki elektromosat és ne aggódjon a töltőhálózat miatt, miközben ez jelenleg csak egy pávatánc, ha véletlenül több elektromos autó fogyna, mint ahogyan a hálózat épül, akkor kialakulnak azok a képek, mint az USA-ban, hogy hálaadás meg karácsony környékén akár 1-2-3 órát is várakoznod kell a töltőoszlopra. Otthon tölteni meg az tudja, akinek ehhez a feltételek adottak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Videó stream letöltése
- Gaming notebook topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Milyen videókártyát?
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Xbox Series X|S
- Vicces képek
- További aktív témák...