- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Házimozi haladó szinten
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ülésezik a hardveregylet
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
SMITE 2 - Napokon belül indul a zárt alfa teszt
gp Több mint egy tucat karaktert próbálhatnak ki a szerencsésebbek, a teljes listát a május első napján esedékes streamben árulják el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
TheSpy
csendes tag
Sőt ez is benne van:
6:163. § [A kellékszavatossági igény elévülése]
(5) A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.Amúgy katasztrófa ami az országba megy garancia név alatt.
-
milan26
senior tag
"lásd még: elhajtjuk a szakszervízbe a vevőt"
Én kereskedelemben dolgozom, igaz nem informatikai, hanem épületgépészeti termékeket árulok. Nálunk nem mindig azért van elhajtva a vevő a szervizhez, mert le akarják rázni, hanem mert így a jobb mindenkinek. Vegyünk pl egy bojlert. Sokkal egyszerűbb kihívni a szervizest, aki három napon belül kimegy, ha lehetséges akkor megjavítja, ha meg nem, akkor ad egy csereigazolást. Egyből van egy irányadó szakvélemény, jó eséllyel minden különösebb bűvészkedés nélkül megússza, ha normális a szervizes, akkor az új bojlert is beköti neki szakszerűen és ingyen, hatályos időn belül. Mind a kötelező jótállásnak mind az önkéntes jótállásnak megfelel. A másik opció, hogy leszereli önköltségen/önerőből, behozza hozzánk, tegyük fel, hogy a kötelező jótállásra hivatkozik, akkor muszáj foglalkoznunk vele. Mi kihívjuk a szervizest aki ezután hazaviszi, otthon beépíti valahová, majd leteszteli, onnantól kezdve ugyanaz a szitu. Lehetetlen tartani az öt napot, ha mégis válaszolsz neki, hogy tartsd, akkor alapvetően elutasítod. Gyártó lesz@rja, őt nem köti semmilyen határidő. Aztán majd lesz valami, ha egyből a szervizt hívta volna, akkor már rég túl lenne rajta, és nekünk sem lenne plusz munkánk. Hordozható eszközöknél (pl telefon) nyilván más a helyzet, de ha pl úgyis postázza, akkor nem mindegy hogy hová országon belül? Ehhez persze a vevő együttműködése is kellene. Alapvetően aki ezt a kötelező jótállást/kellékszavatosságot kitalálta az sosem dolgozott kereskedelemben, látszik hogy fogalma sincs semmilyen ügymenetről, műszaki dologról. Egyszerűen népszerű dolog, ha most már hozzányúlnának, az szavazatvesztéssel járna, ellenzéki oldalról meg nem férne bele a választási ígéretekbe. Miért nem elég az önkéntes jótállás? Piaci alapon dőlne el a verseny, ergo aki többet merne adni a termékére, az lenne a népszerűbb, és senki nem gyártana szutykot. Még a MEO is megszűnhetne, ha a kivitelezők (csak ők) is csak akkor vásárolhatnának, ha levizsgáznak időnként. Persze ez senkinek sem az érdeke, mindenkinek jó ez a katyvasz, meg akkor rendes oktatás is kellene stb. Meg mekkora felháborodás lenne belőle, emlékezzetek csak a vasárnapi boltzárra. Képzeld mi lenne, ha Jóska bácsi nem vehetne egy gázflexit háromezerért, és kötné be magának a frissen vásárolt tűzhelyét, ezzel megteremtve az esélyt rá, hogy felrobbantja a fél lakótelepet. Isten őrizz, hogy kihívja a szakszervizt, aki beköti szakszerűen, és belebélyegez a jótállásiba. A kétszázezres tűzhely belefér, de 15k a beüzemelésért már nem... -
djdaniel
senior tag
Velem ezt a dobozos storyt a deichmannban játszották el pár éve...
A mediamartkba is mindig kérték tőlem az eredeti csomagolást, sőt egyszer be is szívattak hogy csak ajándékkártyán adják vissza a pénzt, készpénzben nem, mondom oké.. Tanuló pénz meg volt, azóta képben vagyok a jogszabályokkal, aki hagyja magát és tudatlan azt a jövőben is hülyének fogják nézni. -
djdaniel
senior tag
Elsőnél elállás. A Media marktnál meghibásodás és nem tudták meg javítani, kértem hogy adjanak egy ugyan olyan terméket, de nem akartak, ezért az ajándékkártyát rám erőltették, utána vehettem másik terméket jóval drágábban...
MaxxDamage: Ez így igaz, látják hogy határozott vagy és képben vagy, már teljesen más a hozzáállásuk, nekem ez edigitálnál sokszor hasznos volt.
A másik hogy a 14napos elállás dolgot a boltban történő vásárlásnál is kötelezővé tehetnék, nem csak az internetes vásárlásnál. A boltba megveszed, tönkre megy és 2hetet vársz a szervizre, ha tehetem megveszem előbb a webshopba és utána átveszem a boltba, így egyszerűbb, mert ha netán nem válik be, vissza kérhetem a pénzt, igaz lehet 30napot kell rá várnám, habár erre is kitalálhatnának már valamit, mert nagyon szeretik megvárni a 30napot.[ Szerkesztve ]
-
petymek
senior tag
A jegyzőkönyvön fel kell legyen tüntetve az is, mikor kapta vissza a vásárló. Pont . Innentől kezdve nem lehet vita. A boltba viszed azt is magaddal legközelebb és igazolod, egyébként is vele állsz jogviszonyban, nem a szervízzel.
Ne dobd ki régi fejegységed! Eladó PX5 Coreboard/SOM, upgradhez.
-
FattyDove
őstag
Amit írsz már csak azért is hülyeség, mert nem kell személyesen leadnod a szerviznek, hanem szépen elküldöd nekik GLS-el mondjuk. Ha meg sóher vagy és nem akarsz fizetni 1-2k-t az elküldésért, akkor meg szépen vársz heteket. Lehet választani melyik éri meg jobban.
"szervizbe dolognak eddig megvolt az a "hátránya", hogy mittudomén ül a szerviz rajta másfél hónapja, az ügyfél ezt megunja, elmegy a boltba asztalt vern"
Nem ül rajt a szerviz ennyit, ha közvetlen leadod nekik, a boltnak pedig végképp semmi köze sincs már a dologhoz.
"boltban adja le az ember, akkor ők tudnak róla az első pillanatttól kezdve és akkor így egyszerűbb is számon kérni őket, no meg van alapja is."
Nem egyszerűbb, mert onnan, hogy a bolt elküldte a szervíznek, már nem az ő problémájuk. Lehet picsogni érte a neten, meg teljesen feleslegesen beleírni a vásárlók könyvébe, de attól a helyzet nem fog változni.
Bevitted egy 3. félnek? Be. Feladták? Fel.Én egyetlen bolt helyébe se küldözgetném szervizbe a cuccokat a 3/14 napon kívül.
-
FattyDove
őstag
Kevered a dolgokat. Van gyártói és van forgalmazói garancia. Amire gyártói garancia van, ott semmi köze sincs a forgalmazónak a garanciához, csak jófejségből elküldik a szerviznek a cuccot. Az MM pont az a cég, ami tipikusan gyártói garanciát ad mindenre.
Kicsit vicces is lenne, ha egy mosógépet visszavinnél az MM-be aztán vernéd az asztalt, hogy 2 hónap mire eljut a szervizbe / megjavítják / visszaküldik.
Más példa: Veszel egy 49"-os TV-t az MM-ben, majd 1 hét után meghal. Ha beviszed a boltba akkor sem fogják elküldeni neked sehova a mérete miatt. Vagy elküldöd te szervizbe önköltségen vagy kihívod a szerelőt házhoz (LG pl házhoz megy, Samsung asszem nem)
[ Szerkesztve ]
-
FattyDove
őstag
"Megteheted, jogodban áll, kötelesek átvenni. "
Nem.
"Jogodban áll, és bevinni egy 60 kilogrammos, törvény által helyszíni garis mosógépet az MM-be. "
Ilyen törvény csak a fejedben létezik. Ha nem csak ott, akkor kérlek mutasd be nekünk ezt a törvényt.
"Lásd fent, beviheted, kötelesek átvenni."
Attól, hogy többször írsz le baromságot, attól még nem lesz kevésbé baromság.
"de ha te bevitted az MM-be a terméket, akkor ez nekik pratikusan annyit jelent, hogy kihívják a szervizest önmagukhoz és az elviszi a hibás készüléket/helyben megjavítja."
Nem.
[ Szerkesztve ]
-
Televan74
nagyúr
Az baj hogy egy webshopba nem tehet ki ilyet szerintem. GHV -nak lenne mit vizsgálnia. Mert a webshop oldala nem nagyker. Hozzon létre egy weboldalt és ott árulja ezeket a termékeket, csak vállalkozásoknak. Én így gondolom.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
Lackooo84
nagyúr
Hát ez meg így bullshit, mégis ki fogja ezt így bevállalni? Ezt forgalmazói szinten kellene kötelezővé tenni, így egy kalap trágyát sem ér. Mert most akkor hogy is lesz így 3 év GYÁRI jótállás? Sehogy, ha meg is adják is csak bolti. Azzal meg ki lehet törölni.
The Truth is out there...
Új hozzászólás Aktív témák
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Házimozi haladó szinten
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Ubuntu Linux
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...