- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- SSD kibeszélő
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Fujifilm X
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
Hirdetés
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Egon
nagyúr
Dettó. Egy csomó jó dolgot vezettek be a 4. részben, csak a célközönség sajnos leragadt a béna animációkon, a bugos kivitelezésen (ezen a későbbi peccsek sokat javítottak), no meg azon, hogy a 3. részben bevett stratégiák nem működtek...
Miben volt jobb a 4. rész az elődöknél?
1. Hősfejlesztés. A 3. részben, miután elfogytak a skillek helyei (azaz legkésőbb a 23. szintnél), teljesen okafogyottá vált a fejlődés. A varázstárgyakkal együtt akár 30-40 közötti primary értékek mellett, nem igazán számított +1 Attack/Defense stb. A 4. részben viszont nem lehetett "kimaxolni" a hős skillfáját: összesen 20, 5. szintig fejlődni képes tulajdonságot vehetett fel.
2. Véletlen szerepe a fejlődésben. A 3. részben általában jobban járt az ember, ha újrakezdte a kampányt, ha nem kapta meg mondjuk a földmágiát: nélküle nem volt mass slow, és teleportálni is csak a legközelebbi várba lehetett. A 4. részben, mivel csak 9 "elsődleges" skill volt (amikhez fixen hozzá volt drótozva 3-3 "alskill"), pontosan úgy fejleszthettem a hőst, ahogy szerettem volna (ehhez hozzájárult az is, hogy szintlépéskor nem csak 2, hanem 3 opcióból lehetett választani).
3. Kiegyensúlyozott várak. A közvélekedéssel ellentétben, a 3. rész volt kiegyensúlyozatlanabb (én legalábbis senkit nem láttam mondjuk a mocsaras várral kampányt játszani: általában a lovagvárat, esetleg a fekete sárkányos várat preferálta mindenki). A 4. részben - főleg a variálható seregek miatt - nincs "legjobb vár": a vámpír miatt legjobbank tartott nekró vár is elvérezhet mondjuk a titánváron, ha mechanikus egységekre gyúrunk rá...
4. Karaván.
5. Hősök közvetlen harcolása.A folytatások már nem kötöttek le. Az 5. résszel perceket, a 6.-kal órákat játszottam, a 7. részt szerintem ki sem fogom próbálni.
[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
Igen, az nagyon bejött nekem is, többször is végigtoltam.
Bár egy kicsit túlságosan leegyszerűsített lett (és ebből kifolyólag eléggé repetitív), a grafikáját és a hangulatát nagyon eltalálták.
Sajnos a kiegjei már nem sikerültek a legjobban. Az első kettő eléggé rövidre sikerült: a pénzlehúzás tipikus példái, különösen mondjuk a HoMM 3 fényében, ahol az Armageddon's Blade és a Shadow of Death is hosszabb volt az alapjátéknál... De legalább a törpéket rendberakta kicsit. Az elfes kieg nagyjából rendben volt, de azt a fajt valahogy nem bírtam megszeretni ."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
válasz Antonius1978 #100 üzenetére
Ami még kimaradt a 4. rész előnyeiből:
1. Varázslatok használhatósága. A 3. részben alig pár varázslatot használtam: csatában többnyire elég volt egy mass slow, és az íjászok lerendezték a többit. Sokkal fontosabbak voltak a térképen elsüthető spellek: fly, dimension door, stb. Az is elég böszmeség volt, hogy a blind csak 2. szintű varázslat volt a 3-ban, ráadásul (magas skill esetén) akár többtucatnyi körre is le lehetett bénítani ellenfeleket. A 4. részben a helyére került: 4. szintű spell lett, és (ha jól emlékszem) max. 3 körig tartott. A 4. részben szinte minden varázslatot használtam, mert nagyobb szükség volt rájuk. Ráadásul a támadó jellegű varázslatok valahogy többet értek (a seregek arányában nagyobbat sebeztek).
2. Szerencse szerepének csökkentése a varázslatoknál. Szerintem mindenki emlékszik még - vérmérséklettől függően - a bajusz alatt elmorzsolt szitkokra/hangos anyázásokra/széttört tárgyakra, amit az váltott ki, amikor a 10. várban is hiába építette meg a Magic Tower-t 4. szinten, még véletlenül sem adott dimenziókaput. A 4. részben max. a 3.-4. (megfelelő típusú) várban, mindig ott volt a kívánt spell (köszönhetően a rendszerezett mágiának).
Még sorolhatnám hosszasan, hogy miért/miben volt jobb a 4. rész a 3.-nál, de felesleges: én érvelek, akik eddig szidták, többnyire csak annyit írtak, hogy "szar volt és kész"."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
Amúgy szerintem a kettő legveszedelmesebb vár a játékban az Order meg a Death. Előbbinél a dzsint, utóbbinál pedig a vámpírt elképesztő módon ütőképessé tették. Bár a dzsin csak varázslatokban erős és bármikor lebénítható confusionnal vagy blinddal, a vámpír bizonyos mennyiségben szinte elpusztíthatatlan hús-vér ellenfelekkel szemben főleg amiatt is, hogy élőhalott, így teljesen immunis a lélekvarázslatokra.
Van benne valami. Az Order várnál még ott van a kezdetleges dimenziókapu is, ami óriási segítség lehet.
De ettől függetlenül továbbra is fenntartom, hogy viszonylag kiegyensúlyozott a játék. A barbár vár +50%-os termelési képessége és bika hősei, a lovagvár ütős (és nekrók ellen komoly bónusszal rendelkező...) egységei (Pikeman-nak nem ütnek vissza stb.), a káoszvár szintén durva egységei (Medusa...) és (a szószoros értelmében) ütős varázslatai, valamint a természetvár plusz egysége (a sáska nagyon király, de a legjobban a vízelementál jött be) nagyjából ellensúlyozza az említett előnyöket."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
Az első kampány végén én is csak 6 hőssel nyomultam, egység nélkül. Ezt azonban nem mindenhol lehetett megcsinálni: elég 150-200 vízelementál, és egy lövéssel leszedi a legbikább hősödet is (igaz, egy magas szinten elsütött guardian angel varázslat ellen ez sem segít... ).
Nekem kifejezetten tetszett, hogy - minden idők legjobb játékához, a Master of Magic-hez hasonlóan - a kigyúrt hősök ellen nincs orvosság (ehhez azonban ki kell gyúrni őket: a végjáték kvázi jutalom a jól sikerült fejlesztésért, én legalábbis így fogom fel).
Nem mintha más játékokban ne lett volna hasonló: emlékeim szerint pl. a Red Alert-ben egy tucatnyi nagy orosz tankot (a nevére nem emlékszem) csak a térkép széle tudott megállítani (kampányban), valahogy mégsenem sírt ezért senki...[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
Na igen, sok igazságod vagyon...
Lovagvárnál én pl. azt szerettem nagyon, hogy szinte úgy lehetett játszani velük, mint a 3. részben (ahol csak a "maradék" ütött vissza): a Pikemen (megfelelő távolságból használva) nem kapott az arcába, 3. szinten Zealot-ot vittem (értelemszerűen neki csak a lövő egységek ütöttek vissza), angyal helyett viszont inkább a lovast vettem: egyrészt jóval olcsóbb, másrészt neki volt first strike-ja ha jól emlékszem.
Order várnál a mágus-dzsinn-titán vonulatot kedveltem leginkább, bár valamelyik gólem használata erősen javallott volt (különösen nekró ellen).
A természet vár esetében nehéz döntés volt, hogy fehér tigris vagy elf (persze mivel az egyetlen lövő abban a várban az elf (a normál egységek között), ráadásul nagyot lő, azt is duplán, nyilván ő nyert). 3. szinten inkább unikornis, mint griff; 4. szinten pedig a tündérsárkányt favorizáltam (egyik kedvenc egységem). A teremtés kapujából - a már említett két favorit lény mellett - muszáj megemlítenem a csalándarázst: nagyon durva lövő lény (jól kiegészíti az elfet), de sajnos a sereg mozgását annyira lelassítja, hogy nem célszerű vinni.
A káosz várnál a medúza-nightmare vonulat nagyjából egyértelmű, az említett hidra-gyengeségek miatt pedig - bár iszonyat drága - értelemszerűen ott a fekete sárkány...
Nekrónál a pokolkutyákat hanyagolni szoktam, inkább szellem. Vámpírt ad eleget a képesség, úgyhogy nagyobb pályán inkább Venom spawn (brutális, szeretem). Az ördög szvsz nem lett túl nyerő: inkább a csontsárkány (főleg hogy az élők nem igazán ütnek neki vissza, mert megijednek tőle).
A barbároknál mindenképp szót érdemel a kentaur: meglehetősen erős, szerintem nem csak a pálya elején hasznos (ahogy pl. az ork sem). A hárpia is gyenge, inkább nomádot szoktam vinni, Az ogre mágus valóban nagyon gagyi, de ha jobb lenne, akkor sem érne a küklopsz nyomába (szerintem ez a barbárok nagy erőssége: már 3. szintű lénnyel úgy tudsz nyomulni, ahogy más várakkal csak akkor, ha van 4. szintű lényük). A viharmadárral ellentétben (ami nálam túl sérülékenynek bizonyult), inkább a behemótot szoktam vinni. Nagyon nehéz leverni, ráadásul fedezi (takarja) a lövő egységeket."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
A varazslatok sokoldalusagarol.Pl. nagyon szerettem a 4. részben a teleport spellt. Miért? Mert az ellenség egységeire is lehetett varázsolni... Egy slow spell után, a nagy nehezen a lövő egységünk elé érő ellent a csatatér túlsó sarkába dobni: nincs is ennél szebb...😊
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
Ezek a speckok szvsz kiszámíthatók voltak a 3-ban. Volt egy alap valószínűségük, és ha nem jött be, a program megnövelte picit a következő ütésre. A trükk az volt, hogy lehetőség szerint csak olyan ellenfelet szabadott ütni velük, akiket egy csapásra levertek, így nem jöhetett be a speckó, mondjuk a viharmadár esetén. Ha viszont szükség volt rá akkor - megfelelő előkészítés után - ezer százalék valószínűséggel Bejött.
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
válasz Dare2Live #151 üzenetére
Egyik kedvenc kampányom (Armageddon's Blade). Ütős volt az a kék köpenyes varázsló...
Ez a csata ment úgy is, hogy mass slow, a saját seregre mass haste (esetleg mass prayer), aztán a naga queen-ek nagy részére blind (amelyik közel jön, az elől el lehet szaladni.
Ergo erős túlzás, hogy csak egyféle stratégia működik.[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
Nem skill, hanem a fentebb említett varázstárgy tud ilyet.
Alternatív (nyilván nem 100%-os) verzió: mass slow, majd folyamatosan kivárásra játszani, így a saját egységek kétszer jönnek egymás után (adott kör végén, és a következő kör elején). Szerencsés esetben nem szökik el korábban a gép, és a kétszer támadó egységek lenullázzák az ellenfelet."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
Új hozzászólás Aktív témák
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Alkoholista nevelde
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- LEGO klub
- Yettel topik
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Aliexpress tapasztalatok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen