Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz ityam #2 üzenetére

    Ha az adott DX11-es játékot újrafordítják ARMv7 architektúrára, akkor tudja futtatni. Az aktuális állapotban (x86 vagy AMD 64 natív kód mellett) viszont nem.

    Ez az újrafordítás egy olyan programban, amit jól "strukturáltan" megírtak nem jelent túlzott problémát. Akár patch szintjén támogatható lehet az ARM. Lesz egy új futtatható állomány. Kb. úgy ahogy a DX9 és DX11-nél, hogy a játékban általában két exe van. ARM mellett négy lesz, mert mindkét exének lesz egy ARM-ra fordított verziója.

    Gyakorlatilag az ARM portolás kvázi olyan szintű, mint az x86-os program AMD64-re való portolása. Szükségesek a programkódban a változtatások (programfüggő, hogy mennyi), de abszolút megoldható.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz ityam #7 üzenetére

    Ha nyílt az adott játék forráskódja, akkor unofficial patchel is átrakható ARM-ra. Pl.: Quake 3. Nem kötelező itt a fejlesztőknek dolgozni. Vannak nagyon lelkes emberkék, akik a forráskód ismeretében átportolják.
    A másik dolog, hogy az integrálás a jövő, ez már kétségtelen, vagyis az NVIDIA számára szükségszerű, hogy annyi program portolása legyen meg az ARM architektúrára, amennyit csak el tudnak viselni a saját programozóik. A fejlesztők akár az ARM-os vállalatoknak is átadhatják a portolási munkálatokat, ami szintén unofficial patchet jelent, de menni fog. Szimplán a forráskódot kell odaadni a vállalatoknak, és azzal már sínen van a dolog. Két-három hónap alatt teszteléssel együtt hozható egy aránylag jó minőségű port.

    A Crysis 2 valszeg nem lesz akkora probléma. Azért az a 2 milla szerintem nem csak a gépigény egekbe tolására ment, hanem a hosszabb távú tervekben az NVIDIA biztos ARM portban gondolkodik. Az eléggé világos, hogy az EA leállította a játék támogatását PC-n, de ettől az NV még megkaphatja a forráskódot, és unofficial patchelhet.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz atti_2010 #14 üzenetére

    Azt bele kell kalkulálni az ARM-ba, hogy egy Cortex-A15-ös mag a szilícium szintjén pici. Alig nagyobb, mint egy Bobcat mag, ha a gyorsítótárat és a koherenciát biztosító vezérlést nem számítjuk, akkor kisebb (persze ezt számítani kell szóval ... de nem is ez a lényeg). A Tegra 4-ben simán jöhetnek a 8 magos verziók is, mert a Cortex-A15 képes erre. MPCore tömbbe négy mag rakható, és az AMBA 4 ACE illetve a CCI-400 két tömb között tökéletesen biztosítja a koherenciát. Az NV még I/O koherenciát is használhat, ha az IGP-jük MMU-400 kompatibilis. A Project Denverrel biztos átdolgozzák az ARM koherencia protokolljait, de addig is érdemes használni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák