Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Spancho #3 üzenetére

    Nem lesz IGP nélküli Kaveri. Az a Richlandnél azért volt, mert az IGP-t nem tudtad hasznosítani játék során, ha volt dedikált GPU-d. A Mantle ezt teljesen megváltoztatja, mivel a fejlesztő azt számol az IGP-n, amit akar. Számos ötletet osztottak meg egymással a fejlesztők, hogy az IGP nagyon is hasznos olyan dolgokra, mint a parancspuffer prédikáció, vagy egyéb extra kivágással kapcsolatos feladatokra, ami előleképzést igényel. És mindez nagyon egyszerűen beépíthető, tehát ha egy program használja, akkor egy Kaveri APU+GCN dGPU bármilyen CPU+dGPU párosítást konkrétan szarráver egy játékban.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #06658560 #8 üzenetére

    Az nem lesz így használható, de a jövőben inkább az lesz a kérdés, hogy mi nem támogat majd Mantle-t.
    20+ játék van most fejlesztés alatt, és októberben még három nagy kiadó kereste meg az AMD-t. Ez most nagyon bejött nekik, mert aki nem támogatja az technikailag lemarad a szoftverek közötti versenyben.

    (#10) Televan: Ha a Mantle port támogatja az asszinkron munkavégzést, akkor nyilván az IGP ereje hozzáadódik a dGPU-hoz, míg a CPU-nak nincs IGP-je, így ott az összes feladatott a dGPU-ra kell bízni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #06658560 #13 üzenetére

    A Mantle-nek az Intel eléggé örül. Ők is azt szeretnék, ha kihasználnák a processzoraikat a játékok. Az nekik halálmindegy, hogy a CPU-ik mellé Radeont vagy GeForce-ot veszel.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz adamssss #18 üzenetére

    Ennél sokkal egyszerűbb az AMD stratégiája. Raktak a Kaveri APU-ba egy rakás funkciót. Ráállították a fejlesztőket, és ha akarod, akkor ilyen hardvert kell venned. Nagyon tömören az exkluzivitás az új stratégia.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Cifu #23 üzenetére

    Amit kifejlesztettek azt árulhatják, de láthatod a roadmapon, hogy lényeges erőforrást ebbe nem tesznek bele.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Cifu #31 üzenetére

    Az a baj, hogy nem értik meg a felhasználók, hogy mit csinálnak. Egy rakás szoftverfejlesztőt felkaroltak (EA/DICE, Crytek, Sony, Square Enix/Nixxes, Irrational Games, Rebellion, Oxide, SEGA ...), csináltak új API-t és a TrueAudiót. Utóbbira a Sony ír egy olyan hangmotort, ami a CPU-t, a DSP-t és az IGP-t együtt használja, és ezt PC-re is elérhetővé teszik, nem csak PS4-re. A felhasználók egy része viszont FX-et akar, mert az a márkanév. Hiába mondod nekik, hogy ezekkel számos programban korlátozott lesz a funkcionalitás (ami nyilván a játékmenetet nem befolyásolja), akkor sem fogják megérteni. Nekik árulják tovább az AM3+-at. De majd látni fogod, hogy az FM2+ lesz erőltetve minden szempontból.

    (#32) adamssss: Lesz HSA OpenOffice/LibreOffice. Szóval az irodára is gondolnak.
    A 12 órára meg képes lenne az AMD APU. Azokkal az akkumulátorokkal minden képes lenne rá.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz adamssss #49 üzenetére

    Nem azt mondtam, hogy hallgass rám, hanem, hogy értsük meg azt, hogy mit akarnak.
    Veszel mondjuk egy FX8350-et és egy Radeon 270X-et (szerintem ez ár szerint egy reális párosítás), akkor kapsz Mantle-t és kész. Ha az FX8350 helyett egy Kaverit veszel, akkor a megfelelően kialakított játékokban a Mantle kód egy része mehet az IGP-n, kapsz mellé TrueAudio technikát (kihasználható: Dying Light, Thief, Murdered: Soul Suspect, Lichdom, Star Citizen, Sonic & All-Stars Racing Transformed). A Sony pedig a saját HSA hangmotorjával elkészül 2014 tavaszra. Ugye most még béta kódban van, de már működik, mert a HSA első verziója (v0.95) végleges és már ott van a PS4-ben. Ezt PC-n csak a Kaveri tudja futtatni.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Prof #65 üzenetére

    Amióta elindult a Gaming Evolved azóta az AMD a gaming részleg büdzséjének 75%-át szoftverfejlesztésre költi. És ebből a fejlesztőknek sokmillió dollár cseppen, mert baromira kedvező nekik, hogy még ki sem jött a PC-s port, de az AMD azon egyezkedik, hogy vennének x millió kódot y millió dollárért a következő Never Settle akcióba. Ezért azt kell megtenniük, hogy a port jó minőségű lesz, illetve kihasználják a legújabb AMD technológiákat (jelen esetben TrueAudio és Mantle). Ez egy rendkívül átgondolt üzleti modell lett, mert mindenki nyer. Egyrészt az AMD azzal, hogy az új technológiáikat kihasználják, a vásárló azzal, hogy a port jól lesz optimalizálva, illetve a fejlesztő, hiszen csak jó munkát kell végezni, és a portolás költsége csak az AMD-vel kötött üzlettel le van fedve, így minden ami már a kasszáknál elmegy az nyereség. Persze nyilván ehhez kell az is, hogy az AMD éves szinten erre rááldozzon úgy 10-15 millió dollárt, csak a reklámokra és a promócióra, illetve még pár millió dollárt a szoftveres fejlesztésekre, de amíg ezt megteszik, addig ez egy fenntartható üzleti modell. És nem véletlen, hogy a nagy kiadók közül az EA, a Square Enix, a 2K Games, a Capcom, az 505 Games és a Deep Silver érdeklődik eziránt, mert ugyan többet kell dolgozniuk, de egyrészt baromi nagy reklámot kapnak, másrészt kiszámíthatóságot kínál nekik az AMD a kódvásárlással.
    A Square Enix a PC-s támogatást teljesen erre a modellre építi. Láthatod, hogy szinte mindegyik top címükből adnak el kódokat, mert csökkenti a PC-s játékfejlesztés anyagi kockázatát, ha a portolás költségét azonnal lefedi egy üzlettel az AMD.

    Ugyanerre rájött az NV is, így ők is elkezdték ezt a kártyák mellé játékot adunk politikát. Pontosan ugyanúgy csinálják, ahogy az AMD kidolgozta, és fenntarthatónak találják. Illetve Huddy is le szeretné szerintem tolni az Intel torkán ezt, csak ő még arra sem kap büdzsé, hogy reklámozhassa a GRID 2-t és a Total War: Rome 2-t.

    A jövő szempontjából ez az egyetlen reálisan fenntartható üzleti modell mindenki számára. Mert a konzolok továbbra is sokkal jobban fognak tejelni, a PC-s játékosok közül talán még többen vándorolnak a nappaliba. Fogalma sincs senkinek, hogy az androidos konzolok mekkora hatással lesznek a piacra. Az OUYA az fos, tehát az nem reális összevetés, de ha valaki esetleg ezt a koncepciót jól megcsinálja, akkor az fájhat megint a PC-nek. És ilyen körülmények között a fejlesztők a portolás kockázatát minimalizálni szeretnék. Bele fognak menni abba, hogy az esetleges gyártói igények esetleg a költségeket megnövelik 20-30%-kal, de ez úgyis mindegy, ha ez még a megjelenés előtt pluszban lesz a promóciós szerződésekkel. Ráadásul egy jó portot egyszerűbb eladni a kasszáknál is, tehát a tiszta nyereség így is nagyobb lehet.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Oliverda #90 üzenetére

    Itt nem arról van szó, hogy valami egyértelműen előnyösebb a másiknál. Pont arról, hogy nincs egyértelmű előnye az xy konfignak a zw-vel szemben. Sőt, a jövőben az egyiket a másikkal nem az előnyei alapján fogjuk majd összehasonlítani, hanem a hátrányaik szerint. Bár összességében ugyanaz lesz a konklúzió, de tekintve, hogy minden PC-s gaming piacon érintett cég az exkluzivitás felé megy el, így bármit választasz az xy játékban kedvezőtlen lesz.
    Tök egyértelmű, hogy az NV által szponzorált játékokban lehet GPU-s PhysX. Ezt Radeonon és Intel IGP-n nem kapod meg. Tehát ha ez érdekel, akkor NV VGA-t kell venned. Sőt, később még az NV-nek az APU-ja is realitás, mert a GPU-s PhysX egy jó technika nagyon, csak teljesen visszafogja a képességeit, hogy a dedikált GPU-t kell használni gyorsításra. Ezért tartják ma jobbnak a Havokot, mert az a CPU-t használja, és bármilyen hihetetlen a rigid/soft body szimulációkra a CPU hatékonyabb, mint a dedikált GPU. De az integrációjukkal a PhysX egy olyan szintre érhet, ahol már tényleg nagyon előnyös, és nem csak azt mondják majd a felhasználók, hogy ez semmi, ez nem éri meg. Maga az extra effektek által keletkező sebességvesztés is sokkal kisebb lenne, ha NV APU-n futna, és azzal, hogy a PhysX igazából komoly fejlesztést kap az ARM felé, nyilvánvaló az NV célja. Sőt, lesz DirectCompute portja a jövőben (ezt ők mondták nekem, hogy dolgoznak rajta), hogy az Intel és az AMD APU-in is fusson, igaz sokkal rosszabbul, de elég jól ahhoz, hogy a játékmenetre is fel lehessen használni, csak az NV APU-ján a sebesség kétszer jobb legyen a CUDA optimalizálásból eredően. Bármennyire extrémnek hangzik ez az NV-nek a jövőképe, és ez egy realista jövőkép, hogy az PhysX rajongók a jövőben NV APU+ NV dGPU konfigot építsenek, mert sebességben sokkal jobb lesz, mint a többi összeállítás.
    Az is tök egyértelmű, hogy az AMD által szponzorált játékokban lehet Mantle és TrueAudio, illetve a Sony-féle HSA-TrueAudio. Itt bonyolultabb az összeállítás, de alapvetően az biztos, hogy GCN-es Radeon VGA mindenképp kell, mert a Mantle csak ezen megy, illetve a különböző extrák például igényként jelölhetik meg a Kaveri APU-t, a VGA elé. Az előny ugyanaz, mint az NV-nél, az extra sebesség és az extra képesség, amit xy játékban megkapsz.
    Az Intel pedig számos DirectX kiterjesztést csinál, amelyek az Intel Gen7.5+ IGP-ken futnak. Hiába van tízszer erősebb VGA-d, akkor sem tudod ezeket bekapcsolni, mert funkcionálisan van az Intel grafikára kódolva. Itt inkább extra képminőséget kapsz xy játékban.

    A jövő már nem olyan, hogy veszel egy xyz konfigot és a szabványoknak hála azzal majd minden menni fog. Arra kell összpontosítani, hogy mivel szeretnél játszani, és ahhoz választani konfigot, különben egy-egy játékban funkcióktól, sebességtől és effektektől búcsúzol egy rosszul választott összeállítással. Ebben annyi lesz az előny, hogy az NV/AMD/Intel viszonylag időben elárulja, hogy mit támogatnak majd, így könnyebb lesz választani.
    Például ma tudod, hogy 2014-ben a Thief Mantle támogatást kap, tehát ahhoz mindenképp szükséges egy GCN-es Radeon, Illetve lesz benne TrueAudio, amihez szükséges egy ilyen hardveres blokk (Kaveri, 260X, 290 sorozat). De ott lesz még a Dying Light, a Murdered: Soul Suspect, a Lichdom, a Plants vs Zombies: Garden Warfare, a Mirror's Edge 2, a Dragon Age: Inquisition és a Star Citizen, amelyek szintén előnyt kínálnak Kaverivel, GCN-es Radeon VGA-val illetve ezek párosításával. Sőt, talán nem baj, ha elárulom, de a Dead Space sorozat fejlesztői is olyan játékon dolgoznak, ami Mantle-t támogat (a címét nem mondhatom meg, de egy nagyon nagy brandre épül), illetve a Burnout sorozatról ismert Criterion is Mantle-re épít játékot (nem autóverseny lesz), sőt, a Sins of a Solar Empire fejlesztői is a Mantle-t választották a jövő nagy projektjeihez.
    Az NV-től is tudni lehet, hogy 2014-ben a The Witcher 3, a Star Citizen és a Project CARS támogat GPU-s PhysX-et. Talán ők sem fognak felkötni, ha elmondom, hogy a Gearbox Software-rel dolgoznak számos be nem jelentett projekten.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Prof #94 üzenetére

    Tök egyértelmű lesz a Kaverivel a stratégia. Felültettek 20+ játékot a Mantle vonatra, de lehet már 30+-t is, nehezen számolható már, mert annyi mindenkit említettek. Mindegy is, sok játék jön. A Mantle egyik kulcsfontosságú funkciója az, hogy tulajdonképpen nem kezel AFR-t, hanem logikai szinten az API nem rejti el a GPU-kat a fejlesztő elől. Tehát egy programot viszonylag egyszerűen meg lehet úgy írni, hogy az indítás után keresse meg a hardvereket (pl.: Kaveri IGP+valami GCN-es dGPU) és előre le lehet neki programozni egy olyan feladat elosztást, hogy a dGPU-tól mondjuk elveszi a kivágási feladatokat (de tulajdonképpen bármilyen ésszerűt asszinkron munkavégzést meg lehet valósítani), és azokat odaadja az IGP-nek. Ezzel egyrészt tehermentesíted a dGPU-t, illetve felhasználsz egy kihasználatlan hardverkomponenst. Ez összességében annyit fog jelentei, hogy az alkalmazás sebessége közel annyival nő, amennyivel az IGP levette a terhet a dGPU-ról. És a target szempontjából ez egy előnyös dolog, mert az AMD már felhívta arra a fejlesztők figyelmét, hogy arányaiban sokkal több APU+dGPU konfig lesz, mint hagyományos CF-elt dGPU. Ez egy döntő ok amellett, hogy az nem csinálnak csak procit Steamrollerre. Tipikusan az FX a játékosokat célozza meg, de tulajdonképpen az AMD szoftveres jövőképében nincs az a processzor, ami az IGP terheléslevételének előnyét behozza. És ez nem Dual Graphics, vagy hagyományos asszinkron CF. Egy Mantle program logikai szinten úgy kezeli az IGP-t és a dGPU-t, mintha egy nagy grafikus processzor lenne.
    A konzolra annyira nem figyelnek, hiszen a hardver kész. Azt csak gyártani kell. Lényegében az AMD oldaláról a szükséges konzolszoftverek is készek (GNM és DirectX 11.x API-k). A Sony-nak kell még a HSA, de az a HSA alapítvány reszortja, tehát az AMD ezen a ponton közvetlenül nem fejleszt a Sony-nak. Mostantól az a stratégia, hogy a konzolok létezését a PC-ben is előnyre kell váltani. Például Mantle, de akár TrueAudio, hiszen, amit erre a blokkra megírnak PS4-en, azt direkten lehet copy-paste-olni PC-re, hiszen tök ugyanaz a hardver dolgozik itt is tök ugyanazzal az API-val. Még a blokk is ugyanolyan gyors.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz julius666 #133 üzenetére

    Ha a HSA-vel elérik az OpenCL sikerét, az elég jó kezdés. Az már ~170 professzionális és ~100 konzumer alkalmazást jelent kapásból.

    A Mantle-re jelenleg 20+ játék van bevallva. Annyira nem kezd rosszul.

    Azt egyébként többször leírtam, hogy soha sem mondtam, hogy az NV kilép a GPU-piacról, hanem azt mondtam, hogy a fejlesztéseknél előtérbe helyezik az ultramobil eszközöket, és a GPU-piacon pedig abból élnek, ami van. Ha megnézed, hogy a Kepler milyen, akkor láthatod, hogy ez mennyire igazolja a teóriámat, hiszen csak úgy a semmiből megharmadolták a Fermi bájt/FLOP paraméterét, illetve 192 magra elég kevés regiszter van egy SMX-ben. Számos szituációban képtelen is a hardver 6 tömbből 4-nél többet etetni. Az ok ott keresendő, hogy ezt bele kell rakni az okostelefonokba készülő Tegrába.

    Az Intelnek jól jön, hogy a processzoraikat végre valami kihasználja. Ebből a szempontból a Mantle kedvező, mert még Full HD-ben is skálázódik majd a teljesítmény egy-egy gyorsabb procival. Nem úgy mint ma, hogy sorakoznak egymás mögött a procik. A Mantle az IGP oldaláról kedvezőtlen az Intelnek, de ha úgy vesszük, akkor technikailag olyan mindegy, hogy egy játékban kétszer, vagy ötször gyorsabb az AMD APU az Intel IGP-s procijainál.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák